• Gemma

En plats i solen

Simsalabim, nu trollar jag hit er! Till tråden där solen nästan alltid skiner (i alla fall hos någon av oss).

Kram, en av kineserna.

• Svar på tråden En plats i solen
  • Gemma

Fast alltså nu vill man ju bara INTE hem. Solen skiner, alla glor med jätteögon när man glider förbi i sin IPod-värld, skolkar från skolan igen bara för att jag kan och för att jag hellre gör lite skissar på annonser inför mötet i morgon (som jag i alla fall föreslagit), ja, livet känns behagligt som sjutton. Trots att huvudet fortfarande känns som en spärrballong.

Kram, G.

• Lapinette

Gemma så är det, man vill oftast vara någon annanstans än var man är (om man inte är hemma dvs) och när du sen kanske ska få åka hem så vill du vara kvar. När du kommer hem (om du åker tillbaks) så vill du tillbaka! Schizofreni kallas det för och alla till mans lite av det i lagom mängd.

Men nu är det ju inte sagt att du ska åka hem. Eller funderar du alvarligt på det? Hur blir det i sådana fall med mannen, stannar han kvar och hur länge?

Själv är jag så nöjd och glad att ha min man på samma ort, även om han ibland reser en del så kommer han ju tillbaka. Denna vecka verkar det faktiskt som han stannar i stan och igår kväll efter en rejäl omgång step på SATS så gick jag hem och lagade lite god mat och bara spann som en katt över att ha maken bredvid mig i köket. Härligt!

Det är inte lika fullt dramatiskt som att få pendla till Cannes varje vecka och visst jag saknar Cannes och solen MEN det uppväger att få bo tillsammans på heltid. Inte behöva säga hejdå! Det mest dramatiska som händer i våra liv just nu är att vi ska till Åre/Duved i helgen och att vi har dragit igång projekt renovering igen. Har ringt killen som förmodligen ska göra om vårt badrum. Spännande!

• margaux

Tack för alla Grattis hälsningar!!
    En av mina väninnor glömde bort mig igår...
    Nu börjar man ju bli vuxen så det spelar egentligen inte så stor roll, men lite tråkigt var det allt!

Gemma, vad spännande med lite nya utmaningar på arbetsfronten! Du får hålla oss uppdaterade på hur det går.

Lapinette, så spännande med nytt bad!! Hur har ni tänkt er?

• margaux

Middagen igår ja...

Den glömde jag! Vi hade i utgångspunkt valt 5-r men det blev 8 med alla extras!
    Vi hade också en riktigt bra vinmeny med massa spännande alternativ som sherry, cider och naturligtvis smarriga viner.

Rullade ut ur restaurangen och var glad att jag valt en sidentopp med empire-liv. Mycket praktiskt!

• Lapinette

Badrummet, tja väldigt klassiskt så det går att sälja lägenheten sen. Har tänkt oss ett stort vitt kakel typ 30x50 på väggarna och så något mörkt golv. Där har vi svårare för att bestämma oss om det ska vara mörkt grått, svart eller brunt. Men absolut mörkt då vi båda är mörkhåriga och vitt golv ser äckligt ut efter 1 dygn (har erfarnhet från Cannes).

Vägghängd toalett och förmodligen ett vanligt badkar med jetstrålar som har en bra duschdel. Badkaret ska stå på höger kortsida medan den andra kortsidan ska bestå av tvättmaskin och handfat och där vill jag ha en bänk utmed hela den sidan med skåp under och sedan tvättmaskinen bredvid. Himlans krångligt att beskriva. Och så två stora spegelskåp ska sitta över denna bänk.

Jag vill att badrummet ska vara rent, snyggt och praktiskt. Massor med skåp för att få in alla saker i, stora speglar för sminkning och sen den där bänken där man kan ställa ut saker medan man sminkar sig, två skåp så vi inte behöver trängas. Tvättmaskin och badkar för ev. barn (som dock inte verkar vilja komma ).

Förutom detta så ska vi köra vår slutfinish i vardagsrummet också. Sänka taket och lägga in spots, ny soffa som vi har sett ut och troligen bygga in en bokhylla utmed en vägg. Fick ju en hel del tips från inredningstjejen som var hos oss för ett par veckor sedan.

• mlu

aah, har skrivit tva langa inlagg som jag lyckats radera!! Men det ar inga glada tongangar fran Rivieran idag sa det ar ingen munter lasning Ni gatt miste om.

Lider av mitt ofrivilliga singelskap, antar att verkligheten kommit ikapp mig. Saknar mitt ex trots att han lamnade mig pa brollopsdagen. Hjarnan ar inte helt logisk. Dessutom ar det som om vi bada har svart att slappa varandra och ga vidare. Vi pratar ofta pa telefonen och ar gulliga mot varandra. Dessutom marker jag att jag blir svartsjuk och funderar kring sadant som inte angar mig alls langre. Vi hade en sadan diskussion idag dar han uttalade att han inte vet om han kanske vill leva med mig i alla fall! Sedan kom vi in pa amnet att traffa andra och jag fragade val en kanslig fraga och han idikerade att han nog varit med nagon annan sedan vi brot upp. Tja, vad skall man saga. VARFOR bryr jag mig overhuvud taget??

• mlu

oops det var inte riktigt klart, - har fortsatter depp-inlagget!!

Han skall komma hit nasta helg och hamta sina saker. Dum som jag ar ser jag fram emot att traffa honom!! Han tror verkligen att jag sitter och tranar efter honom efter allt han gjort och dessvarre verkar det inte vara alltfor langt fran sanningen!!

Nej, hoppas pa en pris pa en vit springare just nu aven om jag vet att mitt liv maste sorteras ut utan inblandning av prinsar for att jag skall bli en "hel" och glad manniska igen.

Skall traffa en vaninna i Antibes ikvall, alltid nagot, skall bli jatteskoj!!

• Lapinette

mlu - dina tankar är helt normala. Du har inte gått vidare än, du är sårad och älskar honom fortfarande. Självfallet blir du glad över att träffa honom, att få prata med honom men du går tyvärr inte vidare så länge som ni har kontakt och är gulliga mot varandra. Tror tyvärr du måste bryta. Säg åt honom att ni inte kan ha kontakt för det sårar dig så mycket och för att du ska klara av att gå vidare måste du bryta helt. Detta kan även få honom att fundera, märka på riktigt hur det är att leva utan dig...och är det meningen att det ska bli ni två igen så blir det så.

Tyvärr har jag ingen större tröst att ge men jag tror detta är bäst för er båda. Fortsätter ni så här kommer ni bara att såra varandra ändå mer (svartsjuka).

• mlu

Lapinette: Jag tror Du har ratt. Det har tillstandet kanns allt annat an sunt. Han kan inte ena stunden tala om for mig hur mycket han saknar mig och och nasta stund traffa andra tjejer (OAVSETT om det betyder nagot eller inte!) Jag tror nog att han fortfarande kanner mycket for mig och inte vet pa vilket ben han skall sta (-inte sa konstigt efter 7 ar!) men han tar mina kanslor helt for givet.

Onskar bara att jag hade lite mer "go" just nu och att detta kunde sluta ta upp all min energi!!

• Lapinette

Det är svårt att gå vidare, det tar en jädrans massa energi och kraft. Se till att prata med honom och säga att du behöver ett break. Att du inte orkar prata och se honom så länge han inte kan bestämma sig för vad han vill. Han måste respektera dina känslor!!!

Svar på tråden En plats i solen