En plats i solen
Simsalabim, nu trollar jag hit er! Till tråden där solen nästan alltid skiner (i alla fall hos någon av oss).
Kram, en av kineserna.
Simsalabim, nu trollar jag hit er! Till tråden där solen nästan alltid skiner (i alla fall hos någon av oss).
Kram, en av kineserna.
Ja, tank att det faktiskt kan ha sina fordelar att vara singel sahar efter 7 ar.... Har just legat i sangen och jobbat i nagra timmar efter att intagit en middag pa pizzerian pa hornet och fransk billigt provencalskt vin!! Men maste dock saga att jag foredrar sallskap framfor denna ofrivilliga "Carrie Bradshaw-kansla"!
Lapinette: Du har ratt, man maste ha bil pa Rivieran. Annars bli jag nog mest sittande pa min balkong... Hur ar Cannes nar det ar filmfestival?? Har en norsk vaninna som planerar att komma hit da. Gissar att man maste ha invitationer till dom roliga kalasen. Min enda sociala kontakt har nere, en svensk vaninna i Cannes, som jag kanner sedan min tid i Stockholm havdar bestamt att det alltid loser sig men hon ar minst sagt ogenerad sa hon kan nog konsten att krypa under dom flesta rep...
Well, well inte trodde jag for nagra manader sedan att jag skulle fortsatta hanga pa BT och skriva om mitt nya singel-liv. Lite bakvant kanske!!
Han som var min "tilltankte" tycks glatt, ja, kanske inte glatt men i alla fall, gatt vidare. Retfullt nog avslutar han vara telefonsamtal med puss och bespetsar sig tydligen pa en weekend har nar han skall komma ner och hamta sina saker!! Typiskt, sjalvklart saknar jag honom mycket fortfarande. Men som en god van sa till mig idag; " han var ju inte karl for sin hatt direkt som flydde och stangde av telefonen" och innerst inne vet jag det ju, han var och ar en coward och kommer nog sa forbli- kanslomassigt!
Nej, maste nog forsoka agna tankarna at nagot annat. Kan ju inte behova resa till US igen, det forlovade "date-landet" men hrm...det var ju allt ganska underhallande.
Kanske berattade jag denna episoden fran LA men tror inte det. Jag skulle mota min vaninna pa en bar och hon blev nagra timmar forsenad. Jag bestamde mig for att inte vara sa trakigt svensk utan spatserade glatt in pa baren och hangde runt. Dom om min forvaning nar ett sallskap inviterar att ata middag med dom i baren da jag val namnde att min vaninna var mycket forsenad. Tank!! Det skulle jag vilja se handa i Sverige, ja, eller ens i Europa. Sa dar at jag softshell crab rolls och annat mumsig sushi med nagra framlingar och hade det jattetrevligt!! Man behover ju faktiskt inte bli vanner for livet!
mlu - du verkar ju klara dig galant! Tycker du är otroligt strong. Själv hade jag nog låst in mig på mitt rum och tyckt synd om mig själv i minst ett halvår... eller så hade jag gjort raka motsatsen (mer troligt om jag tänker efter). Jag hade nog festa i 190, dränkt mina sorger, träffat nya karlar på löpande band...tills jag tillslut en dag hade vaknat upp och undrat "vad håller jag på med?!".
Gällande Filmfestivalen i Cannes så har vi gjort som de flesta Cannesbor gör. Flytt!!! Den veckan är det kaos i stan, man kommer ingenstans och det brukar vara dåligt väder. Jag har alltid anlänt sista helgen under festivalen eller så har vi åkt bort och haft en mysig weekend i Provence. Men har du väninna i Cannes som vet hur man tar sig in och du är singel pingla..så är det säkert jätteskoj.
Hello girls!
Gud vad ni har skrivit mkt sedan jag sist surfade inom... Jag har haft galet myckat att göra i det sista och varit på vift lite från min dator.
Idag förbereder jag mig för att åka till Tromsø i morgon. så långt upp i landet har jag aldrig varit så det ska faktiskt bli förfriskande! Ska vara en riktigt fin stad.
Mlu, kul att du kommit i ordning och är vid gott mod! Mindre kul med ditt bagage.... Jag hade troligtvis blivit helt HYSTERISK om det hade hännt mig! Går det inte på din hemförsäkring med korta resor? Jag förstår om du inte får tillbaka samma värde för jag tror inte de lägger sina mallar efter LV, Prada och Gucci men lite bör du ju få....
Håller tummarna för dig...
Gemma, nu är jag lite fräck som frågar men är portot dyrt från Kina? Kunde du kanske köpt några sjalar till mig och skickat? Jag kan överföra pengar via Pay-Pal.... Bara om du orkar alltså! Jag är storkunsument av pashminas.
Kunde tänkt mig några vårfärger....
Hur som helst är jag storförnöjd med att våren är på väg... Så underbart med sol och 10 grader... Man blir på så gott humör!
På måndag fyller jag år och blir ett år närmare 30! Tänk vad tiden flyger. Jag känner att veckorna bara rinner ifrån mig och tiden helt enkelt inte räcker till! Vad säger ni? Tror jag måste skruva ner lite på tempot snart....
margaux: Jag var och ar hysterisk, men det ar ju inte sa mycket mer jag kan gora....
Gemma: Jag ar inne pa Margaux linje, du kan starta en pashmina leverans om Du skulle ha tid och lust. I gengald kan jag skicka lite fois gras och chocklad eclairer i ett kuvert :)
mlu: Om Cannes festivalen vet jag en hel del eftersom jag varit där åt jobbets vägnar ett antal gånger. Precis som Lapinette skriver så är det sjukt mycket folk där under festivalen och vi som var tvungna att arbeta blev givetvis galna av alla turister som inte rörde sig tillräckigt fort på gatorna. Själv sprang jag mellan visningar och möten, hann aldrig äta lunch och var blekare när jag kom hem än när jag åkte dit!
Det har blivit hårdare att ta sig in på diverse partys för icke inbjudna. Numera anlitar bolagen biffiga vakter som inte låter sig charmas så lätt. Och att komma in på visningarna är ännu svårare. Men om om du är sugen på att träffa andra skandivaver så kan du alltid besökta det skandinaviska kontoret på La Croisette 55. Runt 17 tiden brukar det vara Happy Hour och rätt så mycket folk. Mest branschfolk förstås men även nyfikna.
Du får berätta hur det gick för dig!
Nu väntar styrelsemöte - lång arbetsdag idag och låg glamfaktor...
Hej girls, ööööööh vad förkyld jag är. Snurrig och dan (fortfarande), halsont, nästäppa, hemskt. Och jag som hade en massa planer framöver, mest sociala men även en del jobbgrejer.
Margaux, mlu, har ni nån mail (har säkert fått det tidigare)?
Kram, G
Gemma, är det alla föroreningar i Shanghai som får ditt immunförsvar att kapitulera. För du har väl varit sjuk ganska så ofta denna vinter? Stackare! Själv har jag något som ligger där i bakhuvudet och gror men jag försöker ignorera och köra på som vanligt men när jag slappnar av (helgerna) så kommer den (förkylningen alltså).
Krya på dig!
Och så fick jag en jädrans smiley igen.
Tack, kram! Och smileys är nog bra mot förkylning.