• Gemma

En plats i solen

Simsalabim, nu trollar jag hit er! Till tråden där solen nästan alltid skiner (i alla fall hos någon av oss).

Kram, en av kineserna.

• Svar på tråden En plats i solen
  • margaux

Gemma!? Kan du maila mig på trinity_100_@hotmail.com?

Jag skaffade den andra adressen för att få något lite mindre "fjortis" men har redan glömt lösenordet.... Ops! . Denna använder jag på ebay, så den vet jag funkar!! Tack!

• lourdes

Gemma, The Painted Veil är den engelska titeln.

• lourdes

Grattis på födelsedagen, margaux!!! Kram J.

• mlu

Gemma:
    Later deppigt med alla kinesiska baciller men misstrosta inte. Jag levde ocksa under "hot om hem-flytt till Sverige" ett tag under tiden i London da jag drogs med en envis lunginflammation. Varje gang jag var utomhus drabbades jag av hostattacker och doktorn sa att jag fatt astma. Dessbattre visade det sig vara fel och efter nagra veckors rehabilitering i Sverige blev jag pa battringsvagen. Det tog nastan ett halvt ar att bli helt bra men nagon hemflytt behovde inte ske!!

Blasigt och mulet i Nice. Forsta dagen pa tre veckor da det inte ar solsken, usch och fy!! - Tank vad snabbt man blir bortskamd!!

• Izunia

Stort Grattis på födelsedagen margaux!!!

• Lapinette

mlu - känner igen den där känslan. Ingen sol, kan inte vara möjligt men ibland är det faktiskt mulet även på Rivieran.

Själv har jag haft en tung måndagmorgon. Noll inspiration att gå ur sängen. Händer faktiskt sällan men idag var det tuuuungt. Släpade mig hit och så här efter klippning och supergod sushi börjar jag vakna till liv igen.

Gemma - har du inget jävlaranamma??!!! Det trodde jag verkligen du hade och så jämför du med mig som är en riktig fegis. Kan ibland så näven i bordet men är i regel jäkligt dålig på att klaga. Fast det kanske inte riktigt är samma sak?!

margaux - grattis!!! Som vanligt låter ditt liv som en enda stor fest. Härligt! Själv har jag blivit trött och gammal. Njöt verkligen av en hel helg hemma med maken. Vi har både festat på champagne och ett av vinerna, Kanonkop 1986, från SA.

Gemma - krya på dig! Du skulle behöva en riktig vitaminkur...något som stärker ditt immunförsvar så du klarar alla hemska bacilattacker som Shanghai ger dig.

• Izunia

hahah Gemma!! När jag läste det där lyste verkligen mina ögon upp!! :) Jag far väl se sanningen i vitögat och inse att mitt liv nog far en annan vändning.. Men det där lät väldigt bra... väldigt bra!

Jag vet inte om jag orkar forska i partikelfysik dock! Jag ska ju pa galafester i mina Oscar de la Renta!

Ska pa bio med mamma ikväll och se Nina Frisk.. om en flygvärdinna sa klart!
    Det är min helg idag och imorgon och jag är totalt utmattad efter veckornas gang. Som tur är fick jag shoppat lite idag och det piggar alltid upp.

• Blivande Fru Stålhandske

Gemma, jag kan inte hjälpa att bli riktigt orolig över dina hälsoproblem. Har du testat att gå till en lokal kinesisk doktor, en sån med rötter och örter? Låter kanske lite knasigt, det tyckte jag också innan jag blev ditsläpad av kinesiska väninnan och doktorn tog tag i mina handleder, kände på pulsen, kollade ögonen och sedan berättade massvis av småkrämpor som stämmer. Helt galet!

Izunia, hur går det på nya jobbet?
    Och vad säger mannen? Många män drömmer ju om en flygvärdinna... ;)

Min måndag är snart slut. Den avslutades med ett kort löppass och styrketräning med H och sen mumsig fläskfilé och pasta med rödvinsås. Extra fakta från kinesiska obygden; Fläskfilé kostar per kilo 16 kronor. Och då är det dyrt!

• Izunia

Stålhandske det gar jättebra pa jobbet! Det är väldigt slitsamt just nu och jag är hur trött som helst med det är lika kul varje gang jag ska dit!

Mannen tror jag blir drömkvinnan nu! :) Han fantiserar om uniformen hela tiden! haha

• Gemma

Igår hade vi finansiell rådgivning med vår... finansielle rådgivare. Sen berättade han att en av Sveriges absolut vassaste grafiker ska göra deras trycksaker men de har ingen copywriter. "Jag kan göra det", erbjöd jag mig. "Jag har ju allt från internationella printkampanjer till broschyrer för städerskor, till DR för affärsresenärer, till B2B och events för kalle anka-läsarna under bältet."
    - Åh, KAN du det? Sa han tacksamt.
    - Men då får du se till att ta ordentligt betalt.

Ja, så nu var det jag som låg sömnlös halva natten och skissade på annonsidéer. Man är ju både rostig och upprymd. Få se om man kan få till ett litet möte. Känner i alla fall på mig att mina sköna pluggdagar snart är till ända. Känns riktigt vemodigt, har försökt skjuta på det så länge som möjligt och tackat nej till allt som liknar ett jobberbjudande, men med min nuvarande hälsostatus och eventuell nödvändig hemflytt känns det viktigt att funta på CV.

Vad säger ni girls... knasiga rapporter från mitten av Kungsholmen, kan det vara nåt..?

Kram, G

Svar på tråden En plats i solen