En plats i solen
Simsalabim, nu trollar jag hit er! Till tråden där solen nästan alltid skiner (i alla fall hos någon av oss).
Kram, en av kineserna.
Simsalabim, nu trollar jag hit er! Till tråden där solen nästan alltid skiner (i alla fall hos någon av oss).
Kram, en av kineserna.
Gemma alias ekollonet. Tack för att jag du gav mig dagens första skratt. Din beskrivning av din frisyr var underbar men jag förstår verkligen vad du menar. En cool frisyr att leva upp till. Själv har jag nog sett ungefär likadan ut de senaste 8 åren med lite variation på längden då jag hade ovanligt långt inför bröllopet. Måste beställa klipptid för nu är håret uschligt slitet.
Angående ditt samtal med försäkringsbolaget så lät det ungefär som mitt till Tele2 men du var säkert något mer behärskad. Jag blev så total rasande att jag säkert sa alla ful ord jag kan i samma mening samt höjde ljudnivån så "pojken" ...för han måste ha varit en pojkvasker...i andra änden måste ha varit tvungen att ta sig sitt headset och vadera öronen med närmsta stycke tyg. Kommer inte ihåg när jag var så arg senast.
Imorse avslutades vårt planeringsmöte med "jag såg en citronfjäril i helgen" och "jag såg en nyckelpiga". Tjejer vi är på väg mot ljusare tider!!!
Gemma, vad sa läkaren att yrseln berodde på? Förkylning? Låter allvarligare än så tycker jag!
Och en liten, liten undran.. Fläckvis kal? Vad var tanken bakom detta undrar jag? Skulle vilja ta ett snack med den där frisören, jag.
Men jag är helt övertygad om att du är sådär nonchalant super-duper-snygg, som bara Gemma kan vara!
Lapinette, halva dagen idag har jag suttit och bökat med Excel-filer, det är väl ditt favoritområde har jag för mig?
Jag tycker att hela programmet är så krångligt, vill bara slippa!
Love it! Vad vore livet utan Excel. När man väl kan det hyfsat kan man utnyttja den till massor. Good luck Stålis!
Roslagsbruden: Är säker på att du är jättefin i din frisyr! Men man måste kunna uppbåda pondus ibland också, i sitt hår. Så det är klart, känner man sig för gullig kan det kanske bli lite problematiskt.
Stålis, känner mig helt hypokondrisk här i Kina, dels alla miljögifter som cirkulerar varav säkert en majoritet tystas ner, dels att man inte känner igen några symptom när man blir sjuk. Mannen hör till det lyckliga fåtal som hittills inte varit så mycket som förkyld, på två år! Själv har jag varit konstant påhoppad av saker. Den här gången trodde doktorn i alla fall att det var klägg i hörsel- och näsgångar som ställde till det så vi får hoppas att pillren hjälper. Och frisyren... är väl inte riktigt kal, fläckvis "transparent" skulle jag kanske säga, måste verkligen sätta igång och hårdsminka mig nu så att jag känner mig redo och rustad för middagen ikväll.
Lapinette, när får ni sommartid? Här byter vi inte tid, tack och lov. Tycker själv illa om hattandet. En annan skojig detalj är att kinesiska regeringen resolut beslutat att hela kina ska ha samma tidszon, för enkelhets skull. Så solen beter sig minst sagt underligt borta i Tibet, jämfört med här...
Kram, G
Gemma
Herregud vad bra du är på att uttrycka dig! Jag behövde verkligen ett gott skratt, barnen är galna idag... hm, undrar om jag ska fortsätta spara på mitt hår, eller om jag vågar klippa mig... men jag befinner mig ju i alla fall i Sverige, så man kanske törs hoppas på att INTE se ut som ett ekollon när man går därifrån... tror att dottern på 1 år o 8 mån snart behöver sin första klippning också!
Sommartid om ca två veckor (sista helgen i mars). Känns alltid lite konstigt med den där timman som flyttas hit och dit men efter några dagar är man ju van.
Själv får jag nog sätta en adresslapp på mannen som just nu är i Nice och helt plötsligt så planeras det för ett möte i Israel i slutet av veckan. Han hinner m a o knappt hem och byta väska. Hmmm...och i förra veckan var han i Grenoble. Som sagt både affärerna och headhunters har fått ett uppsving den sista månaden i hans bransch.
Lapinette, det tog mig en bra stund att klura ut fenomenet med att multiplicera alla siffror i en kolumn med en specifik procentsats och sedan bara få till det så att bara värdet, och inte funktionen bakom värdet står kvar i rutan. Men det gick! :)
Gemma, jag kan verkligen relatera till de där hypokondriska dragen, även om min miljö här ute i obygden förmodligen är rena drömmen jämfört med din. Det finns inte så mycket mer än att försöka äta så ren och naturlig mat som möjligt och dricka vatten som man hoppas är okej, allt annat är ju så mycket större än vad man själv kan göra något åt eller förebygga.
Själv blir jag ALLTID förkyld varje gång klimatet slår om från kallt till varmt, oberoende vart jag befinner mig. Klurigt va?
Nu är jag i startgroparna för ytterligare en löpningsrunda. Har nu lyckats jobba mig upp att löpa 30 minuter utan uppehåll, vilket känns bra. Problemet nu är bara att jag tycker inte att det är ROLIGT, jag tycker att det är pest och pina, rent utsagt. Enda orsaken till att jag fortsätter är på grund av alla mina löparbekanta som säger; "Ge inte upp, det blir fantastiskt efter ett tag", eller "Ge det tid, efter några rundor blir det som en drog"...
... Jag kanske bara inte är löparmaterial?
ja jag har haft Canon innan och de är ju super..men ocksa mkt dyrare än andra som är väl lika bra. Mannen tillhör ju en av de Canon-frälsta!
Hej pa Er - nu har jag ocksa hittat hit det tog sin lilla tid!
Hemkommen till mitt nya hem i Nice efter trippen till Los Angeles. Forsoker att komma iordning samtidigt som jag blir otroligt frusterad over den oorganisation som tycks rada kring min roll i mitt nya arbete. - men jag far val bita mig i lappen och vanta....
Los Angeles var fantastiskt om man bortser fran att nagon passade pa att stjala ur mitt incheckade bagage nar mitt flyg hem till Europa blev 12 timmar sent!!
Suck, som om det inte vore tillrackligt mycket redan!
Denna "nagon" visste dessutom vad som var av varde; mina Dolce Gabbana Boots bye bye, Gucci sandaler - bye bye, Prada flats - bye bye, Rene Caovilla stilettos - bye bye. Ett Gucci balte, en Diane von Furstenberg kappa, en Versace kjol, en LV aftonvaska. Jag blir gaalen!! Jag som hade med mig sa mycket fint pa min "terapi"-resa!! Som pricken over i saknas t o m min pyjamas, sportbeha samt en vit pashmina. De sistnamnda undrar jag om de inte bara ramlade ut i tjuvens bradska...
Kvar i vaskan fanns smutsiga jeans, t-shirts och sneakers. Hyggligt att nagot fanns kvar!!!
Ar det inte typiskt?? Forst tarar over det installda brollopet och 7 arsd relation och nu harnast tarar over DG boots. Som min vaninna sa som jag besokte i US, "-ah neeej, ar dom bootsen stulna da tror jag det blir svarare for Dig att traffa en ny karl!!" Varmande ord!
Usch, vad jag later materialistisk, fy sjalvklart ar det ju inte hela varlden men tycker snart att det ar dags for turen att vanda.
Gemma: Vet Du nagonstans man kan bestalla akta Pashminor pa natet, kopte den stulan i Beijing for manga ar sedan pa Friendship store.
Lapinette: Sa ar jag da bosatt har pa Rivieran, har inte hunnit komma in i sa manga sociala aktiviteter sa hojta garna till om Du kommer pa nagra "masten".