• Gemma

En plats i solen

Simsalabim, nu trollar jag hit er! Till tråden där solen nästan alltid skiner (i alla fall hos någon av oss).

Kram, en av kineserna.

• Svar på tråden En plats i solen
  • Lapinette

Roslagsbrud - har varit i Kroatien och läste hungrigt artikeln i dagens DN. Det var min födelsedagspresent till O när han fyllde jämnt. Har en väninna vars pappa är från Split så hon tipsade oss om de bästa ställena. Det blev en vecka på Brac. Kan varmt rekommendera att åka dit och jag blev sugen på att bila utmed kusten så som de gjorde i repotaget. Annars ska båtluff mellan öarna vara väldigt fint.

• Trollsländan

Så var den helgen slut. Vill bara berätta att i kväll känns det som om jag blivit påkörd av en lastbil, idag hade vi 7 vilda treåringar på dinosauriekalas vid tretiden och det var tårta utsmetat på golvet, leksaker i akvariet, saft i lampan och mariekex i dvdspelaren. Nu går jag och lägger mig. Men roligt är det att ha barn, som om man vore barn själv igen.

• margaux

Det låter för härligt Trollsländan!! En lagom vilosam söndag!!

• margaux

Jag har just kört de 3 timmarna hem igen, och är också lite trött! Min man monterar lampa som jag fraktat från Sverige, tillsammans med parmaskinka, Grevé ost och andra nödändigheter!!

• Roslagsbruden

Trollsländan - jag minns precis hur det var! Och så skulle man samtidigt försöka umgås med föräldrarna också. Det var en härlig tid som blir allt härligare ju längre bort från den jag kommer...

• Gemma

Tjolahopp vad ni skriver. Glufsar i mig med god aptit. Tillbaka på fast mark igen (var det bara jag som trodde att öar flyter på vattnet, när jag var liten?).

Dog en smula när jag flög hem, igen. Stålis, är det bara inbillning eller flyger kinesiska piloter sjukt konstigt? Rätt upp i himlen som ett spjut, och sen uppåt, neråt och lite på snedden, allt efter behag. Mina öron brukar vara rätt pålitliga men det gjorde rejält ont i dem efter den här pärsen. Resten är som det är, säkerhetskontrollen är bara symbolisk, på själva planet är det rena vilda västern, folk är inte direkt resvana utan stuvar glatt upp sina kartonger på hatthyllan tilldess att den är full, resten får åka i knät eller på lediga säten. Turbulensvarningar ignoreras glatt och så fort planet landat (jag skojar inte) reser sig folk upp och börjar langa ner sitt bagage. Ja och saken blir ju inte direkt bättre av att personalen består av småflickor och pojkar som gör tama, vädjande försök att få folk att sätta sig ner när det skumpar som värst.

Och jag som alltså inte flög alls i två års tid och därefter bara med Stesolid-burken krampaktigt i ena handen, medan den andra kramade handtaget så att knogarna vitnade. Izunia, var är du när man behöver dig?

Resten var såklart som en dröm. Kände mig urläcker igår när jag vromade omkring bland svallvågorna iförd minimal jordgubbsbikini, med en vrålande jetski mellan benen. Efter att sorgset ha låtit oss servas vid poolen en sista gång med cocktails, minibananer (tänk smaken av en jättebanan koncentrerad i en pyttevariant, heaven!), papaya och mogen stjärnfrukt, plus bländande leenden från söta manliga butlers, gick vi upp och packade våra väskor. Bye bye sommaren för denna gång. I Shanghai är det till råga på allt vrålkallt, sex grader, fastän sol och riktigt frisk luft. Skolan började idag, min klass dignar av nya studenter, mest amerikaner som jag inte får nåt grepp om än. Två av mina bästa väninnor har roligt nog valt att byta till min klass så efteråt gick vi och lunchade, sådär som man bör första dagen. Blev också bjuden på en födelsedagsfest och ett cocktailparty idag, så tillvaron ter sig ganska löftesrik ändå.

I övrigt är jag mosig, mensig och allt annat än glamourös.

Hur mår ni andra?

Kram, G

• Gemma

Oj, vad snuskigt mitt förra inlägg blev, om man är på det humöret.

• Lapinette

Visst är vi på det humöret!

• Lapinette

Säger ett trött kanin på sin arbetsplats. Hur finner man motivation en måndag?! Finns det någon bok i det ämnet? Om inte så borde det finnas.

• Gemma

Lapinette: Man tar en kaffe till. Och tänker på att det är semester snart, och helg ännu snartare. Och däremellan kommer en del kvällar när man får pussa på sin man.

Behöver jag säga att jag är en usel nio till fem-jobbare?

Svar på tråden En plats i solen