• Gemma

En plats i solen

Simsalabim, nu trollar jag hit er! Till tråden där solen nästan alltid skiner (i alla fall hos någon av oss).

Kram, en av kineserna.

• Svar på tråden En plats i solen
  • Gemma

Jaaa vad kul, min bror kommer hit med sin lille son om tre veckor. Han är arkitekt så nu har han gett mig i uppdrag att boka en massa besök på skitkonstiga ställen uppbyggda helt av glas och ljus och så vidare. Naturligtvis har jag REDAN ringt och bokat fönsterbord på Marriott's champagne-brunch första söndagen.

• lourdes

Stämmer, butiken ligger helt avsides från andra liknande butiker. Ligger i området Mayfair på Mount Street. Som sagt så är det en gammal antikaffär och den är riktigt, riktigt charmig!! Ett besök där rekommenderas verkligen.

Tyckte det var sådär på Browns Bride. Var inne på Browns först där jag hade en italiensk expedit till hjälp. Syrran och hon babblade italienska som bara den. Hon var snäll och ringde Browns Bride och frågade om vi kunde få komma. Väl där blev jag inte mottaglig på bästa sätt. Väldigt speciell personal. Eller så hade dom bara en dålig dag. Vet inte. Jag vände iaf snabbt. Stilen var inte riktigt det jag sökte. För mycket prinsess för min del.

By the way, har fått nytt jobb. Är så glad för det. Fick veta det samtidigt som jag var i London. Det var väl det som var avgörande då jag köpte klänningen som inte direkt var gratis ;)
    Det är en ny koncept butik som ska öppna här i Göteborg. De ska sälja allt från tyger, färg, tapeter, kakel, kök, möbler, hela badrumslösningar. Jag ska iaf vara ansvarig för att sälja världens finaste kakel som vi är agenturer åt i Norden. Det är ett helt fantastiskt kakel där man blandar läder, skinn, mocka som man kan använda i våtutrymmen. För alla intresserade;
    www.studioart.it/

• Gemma

Margaux, är sååå dålig på att ta betalt... I'm afraid to say. Och usch, fick precis samtal från en väninna som fått sparken för att hon inte ville jobba en söndag. Hon har jobbat varje helg i flera veckor och hade en viktig grej och då... Paff! Standard procedure här i Shanghai. Och för en vecka sedan fick hon påökt och assistent! Tvära kast alltså. Själv har man ju inte de problemen, jobbade hemma i morse och gick sen och lunchade med min väninna på en härlig uterservering. Det är vår här nu! Och i morgon åker vi. Längtar mig tokig efter havsbrus.

Lourdes, jag upplevde personalen på Brown's bride som aningen skräckinjagande men väldigt duktiga, speciellt sömmerskan som handsydde min klänning i två dagar för att få rätt passform.
    Sen har jag själv svårt att se det "prinsessiga" i designers som Roland Mouret, Loboutin, Alberta Ferretti, De La Renta och Alexander McQueen (som ju finns där), men en väldigt tradtionell brudaffär är det absolut. Hur som helst, det blir buskul att se och höra mer om ditt bröllop!

• Blivande Fru Stålhandske

Lourdes, här finns ytterligare en som är riktigt, riktigt sugen på bilder på din klänning.. och SKORNA! Jag kan tillochmed nöja mig med underkläderna! ;)
    Så härligt att du hittade klänningen du ville ha! Hur hade du tänkt ha håret?

Idag har jag mest suttit framför datorn och jobbat medan solen sken från klarblå himmel och termometern sade att det var 24 grader varmt. Det smärtade att sitta inne.
    Men vi tog oss en paus ner till gymmet och sprang samt lyfte lite skrot i 90 minuter, så ut kom vi i alla fall.

Gemma, lovar du att vinka när ni flyger över Guangdong på er väg till Kinas paradis?

• margaux

Ohhhh Lourdes!!!! Nu är jag såååå nyfiken på din fina klänning. Är det en brudklänning eller en vanlig? vilka skor blev det? Det kan vi gå in på hemsidan och se på väl? iiihhh. Vill också handla...
    Grattis till jobbet!!! Dit ska jag absolut komma och titta. Vore ju kul att få ett ansikte på dig också!
    Jag letar ju kakel till badet, och har innan varit inne på Bisazza, med det har vi ju i köket så... Kan inte bestämma mig i alla fall! Vilket datum smäller det för er?

Gemma! Vad kul med besök. Roligt för er!!
    Jag lagade ekologisk Stangekyckling igår med risotto, med trattkantareller, sugarsnaps, tomater o tryffel. Till det hade vi en alldeles underbar St. Aubin. Mums! Det var efter ett stenhårt klättrings pass med tränare som drev oss till tårar nästan. Jättekul att få rätt teknik men ack så tungt! Jag är en liten svagis.....

• margaux

Stålis om jag kunde teleporta mig så hade jag kommit ögonaböj! Har halkat från bilen in till kontoret idag.... stövletter på tio cm nysnö och strax under noll.... Med is under... slippery!! Bara flax att jag kom in i en bit utan att vara blöt i baken!

• margaux

Kan meddela att mitt inte alltid jätteglamorösa jobb beviljat mig en Italien resa och en resa till Österrike i vår..... Trodde jag använt upp min kvot till Sydafrika så jag är mer än nöjd! Det enda negativa är kanske att jag inte får så mkt tid att läsa till examen.... Men happy, happy, mkt förnöjd med yrkesval!

• Lapinette

Hej tjejer!

Snackat om att jag varit lost. Har trott att ni somnat in totalt och inte skrivit något så jag tänkte gå in på vår gamla tråd och väcka er då jag inser att den är avstängd enligt 3 månaders regeln. Noll koll...men nu hittade jag er. Ska läsa ikapp innan jag kommer med något (förhoppningsvis) vettigt.

• Lapinette

Ahhh så härligt att läsa om allt glamoröst som ni gör. Själv har livet mest handlat om vanligt kontorsgöra, vandra i brunsmetig snöslask och middag hemma med svärmor. Det är åtminstone så det känns just nu. Vi fick nog vår dos av det "lilla extra" under våra veckor i SA.

Jag antar att Gemma är iväg och har det suveränt på sin minisemester. Håll dig borta från alla otäcka sjukdomar!

lourdes - vi vill se bilder!!!!

margaux - vad då ditt inte alltid jätteglamorösa jobb, det låter som om du är ute och reser titt som tätt och provsmakar viner så det sprutar ut genom öronen. För en annan som är kontorsslav låter det maximalt glamoröst.

Igår kom jag ganska så nära ett bröllop. Jag tränade pump och åt sen middag med en fd kollega som gifte sig i slutet av januari. Det var skoj att höra vad hon tyckte och upplevde under dagen. Vi är så olika då jag planerar allt i minsta detalj, gärna ett år i förväg medan hon kom på typ sista veckan, hoppsan...ingen fotograf, ingen brudbukett. Allt fixade sig, ganska så mycket enklare att vara ute i sista minut när man gifter sig på vintern.

• lourdes

Ja, bilder. Självklart måste jag visa bilder. Skam vore det om man satt här och hämtade tips och sedan inte visade vad det blev av allt.
    Har funderingar på att efter bröllopet sätta mig ner o bygga upp en egen sida om vårt bröllop. Bara för att få ut alla bilder så man har dom på webben. Just nu har jag inte tid med det. Dock kan jag tipsa om att gå in på;
    www.christianlouboutin.fr/
    där kan ni se bilder på mina skor. Under länken Day shoes/High, 3:e sidan längst och skon längst till höger på den sidan. ?White Kid, White Fishnet & Mesh? heter skon.

Stålis
    Har inte riktigt bestämt hur jag ska ha håret ännu. Har iaf köpt en hatt som jag förmodligen kommer använda. Och dekorationer som ser ut som blommor i bomull och i plast. Svårt att förklara, men jag får försöka lägga ut bilder någonstans så får du se.

Margaux
    Det är ingen traditionell brudklänning jag ska ha. Det är en vanlig, eller vanlig och vanlig... ett ready-to-wear plagg.

Tack för gratulationen!! Känns riktigt bra med nya jobbet. Har precis tagit emot en beställning från Uppsala slott som ska kakla receptionen.
    Kan absolut tipsa om detta kakel som jag jobbar med, framförallt till badrum. Vem hade kunnat tro att man skulle kunna kakla ett badrum med läder?!
    Säg till bara om du har vägarna förbi Göteborg så hjälper jag gärna till. Och även om du sitter i Norge så är det inga problem för mig att ställa upp om det är något du undra över eller behöver hjälp med.
    Kolla in kommande vårnummer av svenska Plaza, Residence och Hus & Hem om du vill veta mer om kaklet. Eller gå in på;
    www.studioart.it

12 maj är vårt datum.

Svar på tråden En plats i solen