En plats i solen
Simsalabim, nu trollar jag hit er! Till tråden där solen nästan alltid skiner (i alla fall hos någon av oss).
Kram, en av kineserna.
Simsalabim, nu trollar jag hit er! Till tråden där solen nästan alltid skiner (i alla fall hos någon av oss).
Kram, en av kineserna.
Alltså: 1. Shoppa. 2. Be om taxfree deklarationspapper redan i butiken. De flesta vet vad det handlar om. 3. Lägg kvitto + tullapp + varan i samma påse och ha med dig som handbagage när du går igenom säkerhetskontrollen. 4. Gå till taxfreebåset (finns ofta direkt efter säkerhetskontrollen, kolla med personal att allt är rätt ifyllt, ofta får du ett kuvert av dem och sen är det bara att stoppa i brevlådan på flygplatsen. Klart!
Margaux: Är helförtjust i kemi sedan tahitivaniljsufflén hos Pierre Gagnaire... han håller ju sig med egen kemist som har labb i köket.
Gemma: Vilken tax-free expert du verkar vara!! Tog en mikorpromenad pa din inradan, kom em med en ny farsk modetidning samt en vaniljbakelse..hrm.. Bara for att hamta posten och upptacka att den ersattning jag trodde jag fatt av flygbolaget i Mars annu inte satts in pa mitt konto grrr...jag blir sa trott pa detta jagande och ringande nar ingen tycks halla vad dom lovat!!
Stålis, jag kan inte nog prisa dig och din mans originalitet. När andra lägger stålar på banaliteter som väskor och bilar så drömmer alltså din man om ett par night vision goggles. Helt underbart.
mlu: Skatteplanering styr paradoxalt nog våra liv ännu mer sedan vi flyttade från Sverige. Dels handlar det om VAR man köper, i Kina har de ju ofta 20 - 100% importskatt. Plus att vi då dessutom kan köpa taxfree.
Tycker att kombinationen promenad och bakelse låter förträfflig.
Ahhh gjorde många promenad och bakelsepromander under min studietid i Franrkike. Love it!
Nu drar jag iväg för veckans spinningpass med maken.
Förresten glömde skriva att de vita veckorna är över. Firade igår med en flaska Chablis och färska pasta med kräftstjärtar.
Gemma, vart är det man postar kuvertet? Vilken myndighet sänds det till? Är det alltså ett kuvert med kvitto+papper från butik+stämpel i kuvertet som skickas?
Sorry, tusen frågor!
G u´ve got mail!
Gemma jag fick tillbaka mailet... har provat skicka igen. Hoppas det kommer fram.
Vi gjorde samma sak när vi var i SydAfrika. Tyvärr var vi inte ensamma så kön var ofantlig lån. Många hade hsoppat massor med kläder så de stod där och visade hela resväskan. Själva tog vi bara upp de lite dyrare inköpen (stenarna vi köpte). Bara att visa varan och kvitto. Sen så stämplade de ett papper. Gick och hämtade ut pengarna och så var det klart. Har gjort samma sak i London förut.