• Gemma

En plats i solen

Simsalabim, nu trollar jag hit er! Till tråden där solen nästan alltid skiner (i alla fall hos någon av oss).

Kram, en av kineserna.

• Svar på tråden En plats i solen
  • margaux

Vi har spots i hallen och i badrummet.
    I vardagsrummet står fortfarande takrosetten i ett hörn och väntar på montering och kristallkrona....
    Kök/matsal blev jättebra, Gemma. Vi har dimmer på alla lampor så det är lätt med mysbelysning.
    Vi har sämst belysning i sovrummet med två sänglampor och en lampa på fot på en byrå, thats it! Vi funderar på samma typ av klotlampa som köket, men blir det ett loft in över förrådet så blir det infällda spots i det nya taket! DEt blir nog bara 2,30 fast bara en meter brett.
    Mycket pyssel detta...

• margaux

Gemma, har ni pygmé bad?

• Gemma

Läser om Birkin bags och ler... åt alla myter som florerar. Att de kostar 150.000 (när de kostar mindre än en tredjedel). Att de inte finns (när det dräller av dem i typ varenda Hermes-butik). Att man måste bli kompis med någon i butiken för att få vara på väntelistan om man vill beställa en custom-varinat (när det bara är att knalla in och säga till, så får man fylla i blanketten).

Nästa myt som jag förhoppningsvis kan ta kål på är att väntelistan är över ett år... grrr. hatar att vänta. Det har gått knappt en vecka. Bajs.

• Gemma

Haha... ja, det skulle onekligen vara som en scen ur "Ur huvudet på John Malcovitz", du vet där de hade kontor MELLAN två våningsplan och gick dubbelvikta. Plussa på med en meter.

• margaux

Gemma!! Det är skamligt mycket pengar för en väska oansett.... Ska du verkligen köpa en? I så fall är du min idol...

Jag köpte nästan en Birkin på auktion men den kom upp i 22' och då tror jag hellre jag går och blir daltad med i butiken... och betalar lite mer!!!

• Gemma

En till myt som jag nyss hittade: Att det är en väntelista till väntelistan!

• Gemma

Ja, nu står jag ju på väntelistan på mannens initiativ ;)

• margaux

Hihi... Jag förstod det...
    Vi har 3m på badet också. Helt onödigt enligt mig! Jag hade velat ha förvaring ovanför! Typ för lite mer värdefulla faker som inte går i källaren...

• Gemma

Det handlar till 50% om att han älskar att gå in i butiken varje gång han är på skittrist affärsresa och mingla med sin kompis där, en bög med långt hår.

Till 50% handlar det om att jag tycker att det vore kul att äga ett exemplar, bara för att få ta på den, känna hur den väger i handen. I olika situationer. Och så färgen, så röd att man bara vill drunkna i den.

• Gemma

Framför allt har vi råd... nu. Vem vet vad som händer i framtiden? Bästa argumentet i sann Råd & Rön-stil: Allt som vi köper i Europa nu när vi bor här, kan vi få tillbaka 15% skatt på. Ni vet, man är ju en kupongkärring i själ och hjärta. Helt igenom rationell.

Svar på tråden En plats i solen