• Gemma

En plats i solen

Simsalabim, nu trollar jag hit er! Till tråden där solen nästan alltid skiner (i alla fall hos någon av oss).

Kram, en av kineserna.

• Svar på tråden En plats i solen
  • Gemma

usch vad det luktar illa i den här stan :(

• Gemma

Har lourdes fint väder idag..?

• Gemma

Duh, nu ser jag. Hon gifter sig om en vecka.

• Lapinette

Hi, hi Gemma, japp Lourdes bröllop är om en vecka annars hade hon haft sol men ganska så kallt, typ 12 grader. Själva har vi varit på Nybrokajen 11 och sett min gudson spela gitarr. Där var även övriga familjen dvs mamma + fästman, bror + flickvän. Sen ville de gå vidare för att ta en öl så vi hamnade på Tures. Maken ville dock bara hem för att fortsätta med att riva tapeter.

Innan vi var på gitarrkonsert var vi inne på den lilla kakelaffären och fick ännu mer bra tips av ägaren. Kom även hem med två olika förslag på golv. Det känns som vi går mot klarhet i hur badrummet ska se ut. Nej, nu ska jag hjälpa maken som redan klättra på väggarna. Själv har jag kramp i axlarna sen arbetet igår. Tänk att jag inte tål något...mina muskler värker för den minsta lilla ovana rörelse.

• Lapinette

Gemma - hur var Paris?

I Stockholm skiner solen och vi har precis haft årets första frukost på balkongen. I Cannes var ofta årets första frukost på altanen den 1 januari men vi får hålla tillgodo med första lördagen i maj nu när vi bor här.

Vi har rivit all tapet i vardagsrummet och nu håller O på att spacklar. Detta trots att vi ska ha en målare som fixar väggarna. Ska slöa ett tag till sen blir det en cykeltur i solen.

Förresten Gemma, hur gick det läkarbesöken när du var i Skåne? Mår du bättre nu när du varit "hemma"?

• Gemma

Paris... var väl så bra som det kan bli. Vi handlade inte så mycket, gick mest och tittade. Gnistrande väder i två dagar, vi började på onsdag i St Germain's trivsamma kvarter, köpte alltså en liten väska från www.upla.fr , mannen köpte ett par blå ökenkängor från Crocket & Jones, i övrigt inte så mycket shopping. Ja, förutom mina sevenjeans då. På kvällen åt vi en helt otrolig åttarättersmiddag på restaurang "Rue Balzac" hos den här mannen: www.pierre-gagnaire.com. vi hade tur, det var en månads väntelista men på grund av den tv-sända debatten mellan royal och sarkozy hade de fått ett återbud.
    Torsdag morgon började som sig bör med en promenad längs seine, sen gick vi till Rue St Honoré, kollade på Colette, Michel Cluizels chokladtempel och en del andra butiker. La också (på mannens initiativ) in en liten beställning på Hermes... men den vill jag mest förtränga eftersom material- och färgkombinationen i princip är omöjlig att frambringa. Så OM det blir en liten Birkin i färgen "Rouge Hermés" (klassisk sjuttiotalsstil i blankt Box-läder) så lär det nog dröja tills jag blir tant. Och det kanske man ska vara för att leva upp till en sån ikon?

Köpte slutligen lite Laura Mercier-smink, men jag hade med lätthet bytt bort bägge dagar mot en cykelhelg på landet. Man har blivit aningen blasé här i storstaden...

Idag är vi trötta, brunchade med lite vänner, det blev champagne eftersom en av personerna fyllde år, grillad tonfisk och uteservering i solen. Sen strosade vi i lite affärer, köpte ett par söta shorts och avslutade med lite massage. Nu ska vi äta framför TV:n och försöka hålla ögonen uppspärrade till klockan 11.

Hur var er helg? Lapinette, tackar och njuter av din rapport. Och tack, hälsan är mycket bättre. har ingen aning om vad det var dock, fick inga svar.

Kram, G

• Gemma

Alltså jag är jättetrött och skriver tråkigt och pliktskyldigt. Kommer snart igen med sedvanlig överskottsenergi, promise ;)

• mlu

Gemma:- aaah,Paris verkar sa harligt, evigheter sedan jag var dar, langtar verkligen....

Sen party-kvall i Monaco igar, kom inte hem forran 6 i morse...oops, sa kan det ga, och jag var anda inte det minsta trott utan hade kunnat dansa manga timmar till!! Nattklubben Jimmyz' var inte overreklamerad utan alldeles fortrafflig!! Drack pa tok for mycket Champagne och har spenderat dagen halvsovande och flamtande pa beachen pa Cap Ferrrat. Har nu intagit ett full meny fran Ronald Mac Donald, - fantastiskt gott vissa dagar!!
    Aterigen konfunderad kring dessa sydeuropeer, denna gang var det en italiensk man som insisterade att jag var sa "svar" da det inte blev nagra kyssar.
    -Jag forstar ingenting, sedan nar borjade man kyssas efter tre minuters samtal...don't get it!! Han inviterade mig att komma med till Cervigna o aka skidor i veckan men njae, kanns val inte helt aktuellt...Men man far gladjas at erbjudandet som sadant!!

• Lapinette

Gemma - antar att ni inte var på Man Ray? Hörde precis nu att den nya franska presidenten ska dit efter mottagandet på Place de la Concorde. Maken har följt valet benhårt de sista veckorna genom att se fransk tv via sin dator.

• lourdes

Lapinette: Tackar för lyckoönskningarna! Ska försöka njuta så mycket som möjligt.

Gemma: Bröllopet är på lördag och vädret väntas bli ostadigare :( Det kan ju ändras, men för säkerhets skull ska jag köpa ett vitt paraply.

Usch, nä nu börjar nervositetet komma lite smått. Det pirrar något otroligt i magen. Och då är det ändå 6 dagarn kvar. Undrar just hur magen mår kvällen innan...

I veckan blir det massage, vaxning, klippning, manikyr, pedikyr... mmm... en riktig medicin för min, just nu, slitna kropp. Egentligen något som man borde unna sig varje vecka.

Dags för skönhetssömn... Natti, Natti

Svar på tråden En plats i solen