En plats i solen
Simsalabim, nu trollar jag hit er! Till tråden där solen nästan alltid skiner (i alla fall hos någon av oss).
Kram, en av kineserna.
Simsalabim, nu trollar jag hit er! Till tråden där solen nästan alltid skiner (i alla fall hos någon av oss).
Kram, en av kineserna.
Glad vår alla flickor!!
Här går det som vanligt i 100. Så även om det egentligen är ledigt idag så är jag en lite tur inom kontoret! Har hunnit med både en lång frukost med J och tränat och ätit sushi i parken på en filt så det känns inte så värst!! Vädret är fantastiskt och inte en kall vind så långt ögat når...
Gemma. Jag ahr fått paket!!! Tack! Grymma färger du hittat. Verkligen jättebra.
Hoppas Paris blir jätteromantiskt!!
Stålis. Du bärjar ju riktigt svänga dig i köket, gror det en liten husmor i dig?
Margaux, jag försöker och försöker att bli en riktig husmor, det värsta är att för mig har det visat sig bli en svår nöt att knäcka samtidigt då jag är karriärist in the making!
Men kan ni, era husmoderliga vidunder, så kan väl jag!
Idag har vi dock haft ledigt; Gymmat, solat (33 grader ute idag och strålande sol, brände mig på bröstet!) och alldeles precis bokat biljetter hem till Sverige i sommar. Blev med Finnair till slut då jag även kunde trycka in ett extra stopp för mig del och hoppa av i Helsingfors, stanna där en vecka med föräldrarna, och senare åka vidare till Göteborg.
Skönt att ha det gjort, och att tänka på de stundande sex veckors semester är definitivt något som håller ångan uppe när man skäller på kineserna dagarna i ända.
Hur har ni det? Vårväder i Svedala?
Var är alla? Har kikat lite till och från men kom fram till att jag fick dra ett strå till stacken och skriva lite....
Jag är i skolbänken från tidig morgon till sen eftermiddag. Sen är det rätt till kontoret för lite jobb.... Urg. Snart över!
Solen och sommaren har verkligen kommit och sandaler och BUS är framplockat! HAr fuskat lite tidigare med bus så jag är faktiskt riktigt brun!
Jag går på en low-carb diet med bikini säsongen i sikte! Jag hoppas att pirogen på magen ska dra sig tillbaks lite snart! Undrar hur länge man ska behöva vänta med resultatet?
Stålis! Friskt vågat hälften vunnit! Och du provar ju i all fall... Vet hur det är detta med jobb och perfekt privatliv! Verkar inte passa ihop helt enkelt!!
Gemma. Hur är ett vårligt Paris? Hade kunnat tänkt mig en snabb tur dit minsann....
Stålis! Jag bränner mig alltid på bröstet om jag inte har sun block! Minst 30 gäller....
Hej, här är en till som är inne fastän jag har miljoner andra saker att göra.
Det börjar dra ihop sig. Bara 9 dagar kvar... Nervositeten har inte riktigt kommit. Antar att det kommer dagarna innan.
Tja, har inte så mycket mer att skriva.
Ha det så skönt i vårsolen.
Kram J.
Hej pa Er,
En liten update fran Cote d'Azur; lite mindre party och mer verklighet!! Solen har lyst med sin franvaro i hela TVA dagar och man kanner verkligen hur depressionen kommer allt narmre.... Tank att man kan bli sa bortskamd!
Tror fortfarande att det finns goda forutsattningar for en fantastisk sommar aven om dom allra mest charmerande fransmannen lyst med sin franvaro i nagra veckor.
Har haft besok av en vaninna fran Sverige sa det har blivit manga restaurangbesok o sena vin-kvallar!! I sondags at vi lunch pa stranden i Cap Ferrat, en riktig sydfransk lunch, de stora yatcherna ankrade upp utanfor, rose -vin, skaldjur o vackra manniskor i alla aldrar! Hrm...kanns konstigt att faktiskt bo har pa riktigt! Ikvall skall jag pa middag hos en vaninna, skall ta med en flaska italiensk Chianti som verkade god som inhandlades i italien, borjar redan bli lite less pa rose-vin...suck..
I morgon bar det av till Monaco med en engelsk vaninna, vi har en gang for alla beslutat oss for att studera den omtalade nattklubben Jimmy'z - har varit ute i Monaco ett antal ganger men aldrig orkat vara kvar sa sent; pa Jimmy'z lar det roliga inte starta dar forran nagon timme efter midnatt.....Hoppas att det blir kul men har nog alltfor hoga forvantningar gissar jag.
I Stockholm så oglamoröst det kan bli. Har rivit tapeter i vardagsrummet nästan hela kvällen. Har fått veta att firman som ska sätta spots och måla väggarna förmodligen redan kan starta i nästa vecka. Så vi började bums att riva ned tapeten. Som sagt oglamoröst nu men attans vad fint det kommer att bli sen. Dessutom har vi fortfarande vit vecka men om 5 dagar ska vi fira med skumpa (att dryga 2 veckor är över).
mlu - jag kan tipsa om konserter på sommaren i Monaco. Tror att stället heter Le Sporting de Monaco. Det är helt fantastiskt! Har sett Seal och Simply Red där.
Stålis - härligt med så lång semester. Själv lyckas jag alltid stycka upp min semester i många, små delar. Har aldrig haft längre än 3 veckor i följd sen typ jag började arbeta när jag var 18 år. I sommar blir det två veckor i Sverige.
Undrar hur Gemma har det i Paris? Snart är det vår tur att åka dit. Det är redan inplanerat att träffa kompisar hit och dit och sen O's fd kollegor (den där träffen som jag trodde var hans studiekompisar...det var fd kollegor).
Ahhh...hur kunde jag glömma!
Lourdes - lycka till på bröllopet!!! Försök verkligen att njuta av er dag. Låt alla andra fixa allt runt omkring. Andas djupa andetag innan du går in i kyrkan och sug i dig varenda litet ögonblick.
Har själv suttit och njutit av minnena från den dagen när jag klistrar in våra kort. Det är verkligen ett minne för livet!
lapinette: tack for tipset, skall kolla upp agendan for konserter, forhoppningsvis ges tillfalle att senagot bra i sommar.
Hemkommen fran en middag med mycket mat, vin, efterratt o limonicello, lyckades till och med trycka i mig nagra macarons till kaffet!! Duktigt..- kanner mig som en boll!
Regnar ute, lyssnar pa italiensk opera o eldar mitt fantastiskt exlusiva ljus fran Jasmine de Milos shop pa Harrods. Lite ensamt men borjar att vanja mig....
Borjar tro att det var nagon mening med allt och inser hur manga saker som varit tokiga i mitt "tidigare"liv. Men nu skall jag inte agna tid at analyserande utan krypa ner under tacket och njuta av att ha en hel dubbelsang sjalv. - Vem vet hur lange friheten varar.....
Hej! Är så trött att jag inte vet vad jag heter, efter att ha färdats sedan klockan sex IGÅR morse. Åkte från Paris och tillbringade sedan nio (fantastiska sol-)timmar i Skåne, med glassätande p åLilla torg i malmö, träning på SATS (sötnosarna lät mig gå gratis!) och en snabb fika med väninnan, därefter vidare till planet till Beijing, och sen byte till Shanghai. Har hunnit packa upp mastodontväskan som bland annat innehöll 10 flaskor vin, nya jeans (snygga men inte särskilt spännande Sevens), ny liten Upla-väska, samt äta takeaway och sen inte så mycket mer. Är det idag som Lourdes gifter sig?
Läser och skriver mer när jag hämtat mig en smula. Kram, G