• Gemma

En plats i solen

Simsalabim, nu trollar jag hit er! Till tråden där solen nästan alltid skiner (i alla fall hos någon av oss).

Kram, en av kineserna.

• Svar på tråden En plats i solen
  • Lapinette

I have been to Brazil...men bara i en liten hörna av detta enorma land. Skulle absolut tänka mig att åka till Rio. Sen vill maken jättegärna åka till Peru och gå inkaleden. Som sagt...världen är så stor, så stor men lilla kanin så liten.

• margaux

Mina topp 5 städer är:
    Vancouver
    Paris
    Wellington
    New York
    Sydney

Mina önskningar för framtiden är:
    Tokyo
    Shanghai
    Rio
    Barcelona
    Moskva

• Lapinette

Har varit i Moskva men var bara 2 år så jag minns inget . Men jag vet att min bror, som då var 12 år, jublade av glädje när vi passerade gränsen till Finland.

• margaux

Efter en lååång natts sömn är Margaux tillbaka i gammal form igen....
    mmmm.

Lapinette! Eftersom jag och Gemma föreslog samma restaurang så hoppas jag att ni provar den! Vi väntar i spänning på rapport.... Som jag sa tidigare så har det klarat min mkt kräsna kollega med glans så även om det är dyrt, kan det kanska vara värt det?

Gemma, idag ska jag få paket av dig, så spännande!!!
    Känns det bättre i kroppen efter lite konvalesens hos mamma och pappa?

Jag har ju heller inte talat om vad min lilla shoppingtur berikade mig med på lördagen... Jag gjorde dessvärre det som jag gör bäst: shoppade skor! Och det blev ett par underbara sidenballerinas fodrade med det njukaste skinnet man kan tänka sig. Kommer dessvärre inte ihåg vad designern heter, men om det är någon annan som är beroende av lågklackat så ska jag kolla upp!? I duvblått...
    sedan blev det ett par Spring Court basketskor i sidenbrokad i guld och blått! Jättefina, till jeans och vit t-shirt.
    Klänning och topp från Zara och en underbar skinnjacka från Massimo Dutti. Nu är jag fattig igen... Pytt, pytt!

Idag är det smakning igen, med massa viner så det blir en sen kväll till på mig! Ha en fin dag alla!!

Ciao.

• margaux

Hur kunde jag glömma Cape Town på topp listan?? Silly me....

• Lapinette

margaux - vi har vita veckor och då menar jag helt genomskinligt vita, inte vitt vin. Kan du tänka dig! Detta enbart för att se om det kan underlätta för oss att få ett litet knytt...har snart försökt allt.

• margaux

Det är en jättebra idé Lapinette!!
    Jag håller tummarna!!
    Sedan är det massa andra positiva saker med att hålla sig undan alkohol ett tag! Som du vet gjorde jag ett arbete om detta alldeles nyss. Blir egentligen lite illamående av att tänka på hur jag behandlar min kropp! Men det är mitt jobb och jag älskar det...

• Lapinette

Jag älskar vin men två veckor ska man ju klara av. Tror det blir värre för maken.

• Gemma

Hej! Oj vad mycket sol, ljusterapi från morgon till kväll. Har avbokat stockholm nu i helgen, det blev för mycket. Ska nog åka till Köpenhamn istället och kväsa min puttrande storstadslängtan... och kanske rentav göra en och annan oklok investering, vad tycker ni? Vill exempelvis gärna köpa en skön handväska (läs: messenger-bag) till min man så att jag ska slippa släpa på hans attiraljer när vi promenerar omkring i stan.

Louisiana, den moderna konsthallen utanför Helsingör, hade för övrigt en riktigt grym shop. Har ni sett de där upla-retroväskorna? Hur söta som helst. Fanns i alla möjliga färger. Köpte dock bara en födelsedagspresent till min lille brorsson, ett arkeologikit med pyttesmå gömda dinosaurie-ben som man borstar fram ur ett sandblock och till slut kan man bygga sin stegosaurus eller tyrannosaurus eller vad man nu har turen att hitta.

Lapinette: Nån har sagt till mig att det finns häftig arkitektur i Osaka men jag kan ha blandat ihop det med nån annan stad i japan. Har du nån teori?
    Vin... är helt klart lättare att stå emot om man är två som idkar avhållsamhet. Jag har en nödlösning när jag inte FÅR dricka (typ om jag kör): cola light med is och citron. Barn av sjuttotalet som jag är, känns det alltid lite förbjudet och därmed spännande med coca cola.

Margaux: Superkul att höra om dina köp, de där basketskorna blir man nyfiken på, har aldrig hört talas om märket.

Tizzeltazzel: Den där restaurangen lät riktigt autentisk! Den där enkla kinesiska maten, hotpots (bubblande grytor), dimsuns osv är ofta väldigt god; mer tillkonstrad som hajfenssoppa, svalbon är... sådär. I alla fall för mig. Plus ofta rätt omoralisk.

• Gemma

Vill också till Peru, har inte varit i Sydamerika (bara i Västindien) och har heller aldrig varit i Afrika (om man inte räknar kanarieöarna). I USA har jag bara varit i New york, aldrig i Canada, aldrig i Ryssland, Nya Zeeland eller Indien. Grekland + Baltikum + Island + arabvärlden står också på önskelistan. Däremot har jag varit i nästan hela Australien (bodde ju där ett år), Tasmanien var sjukt häftigt! Singapore, Tokyo, Shanghai har jag varit i, de är lite lika. Önskar att jag fick uppleva Vietnam, Burma, Indonesien eller nåt annat lite mer hardcore östasiatiskt ställe. Beijing vill jag jättejätteåka till! Och Patagonien, och Galapagos... Men just nu känns Skåne faktiskt som den bästa platsen på jorden.

Svar på tråden En plats i solen