• Gemma

En plats i solen

Simsalabim, nu trollar jag hit er! Till tråden där solen nästan alltid skiner (i alla fall hos någon av oss).

Kram, en av kineserna.

• Svar på tråden En plats i solen
  • Gemma

tihi, om jag ville ha en sann shoppares bekännelser? Självklart. Kanske bara nåt enstaka tips men ändå. Jag och mannen har kommit överens om att våra futtiga 2 dagar i Paris ska fördelas lika mellan shopping (Laduré, Hermés, Berluti, JM Weston, Colette och Le Bon Marché står för närvarande på listan), promenader, mat, champagne och pussar i parken. Har bokat ett sunkigt men ändå skamligt dyrt (de är ju alla det, parishotellen) nära montmartre, man gillar ju i teorin området men det är alltid så nedlusat med turister så det gäller att passa på nu, off season och när det är vardag.

Lourdes, jag har två storebröder. Det är också roligt även om vi inte är lika nära. Det skiljer rätt mycket i ålder men med åren har vi blivit... närmare.

Nu ska jag ner och utsätta mig för resten av oerhört sorgliga filmen A Beautiful Mind. På stor duk för att spä på sorgligheten. Till kvällsvard: 1,5 h träning, en hel påse Läkerol Orange rind (kan omöjligt stå emot dem), följt av grillad entrecote med bearnaisesås.

Kram, G

• Gemma

Tack Lapinette, känner bara till konstnären Man Ray, inte stället. Var ligger det?

• mlu

Gemma: Aaaah, lyckliga Dig, Paris...-vad romantiskt!!
    Jag har nog inga bra tips pa Paris som Du inte redan kanner till. At pa en fantastisk skaldjursrestaurang i narheten av rue Montagne vid ett tillfalle men kommer tyvarr inte ihag namnet, har ocksa hort att Man Ray som Lapinette tipsade om skall vara bra.

Shopping...mmmm...I wish...Har blivit lite kar i vissa franska marken som jag inte tidigare varit sa insatt i, sasom "Paul and Joe" for att inte tala om "Pinko" ( for det ar val franskt??) dom har en supercool kjol i sin sommarkollektion superkort, lager av volanger, -jattecool!! Hemkommen fran middag pa en italiensk restaurang, spagetti aux fruits de mer, -Jattegott!! I sallskap med min danska vaninna, hennes van fran Monaco tillsammans med en annan herre ( ja, jag maste kalla honom herre, nagra ar aldre an mitt ex) fran Monaco. Trevligt men asch, idag kanner jag att jag nog saknar mitt gamla liv lite. Skulle vara mysigt att ha nagon att dela allt med, prata med, somna med, vakna med, ja, allt det dar man forut bara tog for givet!! Ok, I admit, idag har jag nog en slang av saknad av B ocksa, hrm...en gnagande tanke pa hur han har det i "sitt nya liv" och hur allt skedde med oss!! Men det gar forhoppningsvis over, skall krypa till sangs och hoppas att det gatt over till imorgon!!

• lourdes

Gemma, har nog inte heller så många tips som du inte känner till. Men ngt måste jag ändå försöka tipsa om.

När du ändå är i Paris bör du inte missa skokungens butik, C. Laboutin eller om du vill äta den bästa frukosten i Paris så äter du den på Café de Flore, 172 boulevard Saint-Germain.

PS! Även jag har 2 äldre bröder...

• lourdes

Bodde på detta underbara hotell när vi var i Paris senast. Bra läge, bra pris och ett mysigt hotell. Hissen, som knappt tar två personer, är charmig med en gammal LV-tapet uppsatt.
    www.dokhans-sofitel-paris.com/

• lourdes

... den var uppbyggd så att man fick känslan av att stå i en LV-resväska. Otroligt kul! Se bilder på sidan.

• Lapinette

lourdes - ska skicka ditt hoteltips till maken. Det är han som ansvar för bokning av flyg och hotell. Vi ska ju också dit fast i slutet av maj för den där reunionen med hans gamla klass.

• Lapinette

Man Ray ligger på en tvärgata till Champs-Élysées och äger en stor restaurang/nattclub som ägs av Sean Penn och Johhny Depp...har jag för mig. Supermysig inredning.

Jag antar att när vi är där blir det inte mycket tid över till att gå på restaurang på tu man hand. En kväll är ju middag med skolklassen och vi kommer ju endast stanna två dagar så jag antar att vi kommer att försöka boka in en middag med vår galna kompis mr X som bor i Paris. Med honom blir det säkert även barbesök och nattklubb.

• Blivande Fru Stålhandske

Oj, här var det mycket Paris-snack! Jag har aldrig ens varit i Paris, har hört att det är överskattat, stämmer det?

Här hemma sitter H och jag och försöker klura ut hur vi ska planera och boka Sverige-resan till sommaren. Jag fullkomligt vägrar att betala mer än man behöver för att ta sig från punkt A till punkt B, även om jag vet att vi har råd, så det blir lite letande...

Jag har en syster och en bror, båda 20 år äldre. Men min syster och jag har en mycket fin relation, jag saknar henne så!

• Lapinette

Paris överskattat?! Aldrig hört förut. Jag älskar Paris men när det var tal om att eventuellt flytta dit tackade både jag och maken nej (han till jobbet).

Svar på tråden En plats i solen