En plats i solen
Simsalabim, nu trollar jag hit er! Till tråden där solen nästan alltid skiner (i alla fall hos någon av oss).
Kram, en av kineserna.
Simsalabim, nu trollar jag hit er! Till tråden där solen nästan alltid skiner (i alla fall hos någon av oss).
Kram, en av kineserna.
Är det någon som har varit i Boston eller Chicago? Dit har jag alltid velat åka.
Pratade med en stor, riktigt fet amerikan när vi var ute och åt middag. Han hette Bob och kom från New Jersey. Hur kommer det sig tror ni att amerikaner alltid är på socialt anpassade? Jag har nog aldrig träffat en otrevlig eller tafatt amerikan, någonsin.
stålis, är det sant! Är upla spärrat av kinesiska farbror polisen! Min man är numera lika införstådd som jag med upla-konceptet, problemet är snarast att han blivit FÖR entusiastisk och tänker i banorna "man-bag". Han är min bästa shoppingkompis alla gånger, dessvärre brukar shoppingrundorna ofta utmynna i att vi bara köper grejer till honom.
Grr.
Duh! www.upla.fr ska det vara såklart. Är särskilt förtjust i boheme femme, söt som en pralin.
En klart underhållande tråd. Gammalt tema (att ledas eller inte ledas fram till altaret) med en twist:
www.brollopstorget.se/Forum-1-12/m2251418.html
Hur var er dag? Jag var och tränade, köpte lite papper, köpte mediciner, köpte chockelad, och sen tog jag en cykeltur i solen.
I morgon bär det åter av till Köpenhamn, denna gång med skarpladdad penningpung.
Kram, G
Lapinette, "min franskaklass" sa du, så du har också gett dig i kast med världens mest överarbetade grammatik, eh ;) ?
Ska erkänna att jag har lästa franska först i grundskolan, sedan i Frankrike, efter det på Komvux och tillslut på Medborgarskolan.
Har också sett den där tråden. Vet inte om det är sant. Det finns en del gökar som skriver här inne som bara hittar på för att få reaktioner.
Vad jag har gjort idag? Förutom jobbat så vart det en lunch i solen utanför Elverket med en väninna. Sen tog vi en promenad på Strandvägen. Efter jobbet skulle jag och O gå och träna men han var trött efter sin flygresa från Nice så vi gick i stället ned till Stockholms glasshus och köpte oss en varsin glass, satte oss på en parkbänk i solen och njöt. Sen gick vi en runda i Atlas innan vi gick hem.
Väl hemma så la sig O på sängen och sov, Han är nu genomförkyld, medan jag bladdrade på länge och väl med min bror. Tror jag nämnde för en vecka sedan att han impulsshoppat ett hus. Idag lyckades de sälja radhuset utan att ha haft någon visning. Han ringde för att han var chockad över att allt hade gått så enkelt och snabbt. Sen pratade vi inredning och annat för imorgon ska vi titta på badrum tillsammans med vår inredningstjej.
Lapinette: Just det, jag minns att du pluggat i Frankrike. Men personligen tycker jag att det är det språk jag tappar allra snabbast om jag inte övar konstant. Och det gör man ju knappast med sin man eller hur ;)
Stackars O. Jag har förstått att det härjar en hemsk förkylning med halsont i Stockholm. Det var lite därför jag ställde in resan, för att kompisen jag skulle bo hos blev sjuk. Idag cyklade jag glad i hågen till stationen för att få tillbaka mina 850 kronor för 1:a klassbiljetten, lång näsa! Sju dagar i förväg måste man avboka så nu har jag förlorat 1300 spänn, drygt (flyg + tåg). Grr.
Impulsshoppa ett hus - varför inte? Åtminstone i Stockholm måste man väl generellt tappa huvudet en smula för att över huvud taget ge sig in i leken, eller hur? Brorsan impulsshoppade för övrigt en lägenhet för 7 miljoner för två månader sedan, med en månadskostnad på nästan 10.000. Och här går man och känner sig lite... rundhänt för att man köpte en avsmakningsbox med Michel Cluizel-choklad idag ;) Jaja. Alla har vi olika förutsättningar för vår impulsivitet. Eller behov av.
Vahettere vi får nog öva vår franska inför den där pardejten...
Franska kommer jag aldrig att lära mig men jag har åtminstone försökt. Bäst var jag efter mina 5 månader i Frankrike. Då tänkte jag och drömde på franska och jag pratade hellre franska än engelska. Men det var typ 15 år sedan.
Maken vet inte om han är allergisk eller sjuk så nu tar han piller för både och. Sen vår vi hoppas att han mår bättre imorgon för 11.00 ska vi möta inredningstjejen.
Gällande impuslköpa ett hus så var det verkligen så. För en månad sedan hade de inte en tanke på hus utan sa att de vill flytta in till stan så fort det yngsta barnet börjar gymnasiet (och de kan flytta från Ekerö) och så helt plötsligt går de och tittar på en villa, budar och vinner budgivningen. Det var en vecka sedan och nu är även brorsans radhus sålt. Vissa är snabba i vändningarna. Men...de säger att de fortfarande vill flytta in till stan om 3 år.
Å men tre år är en evighet. Själv har jag flyttat sju gånger de senaste tre åren.
Lapinette: Tror att fransmännen uppfann (nåja) vin och champagne av en god anledning. Finns inget som påskyndar språkinlärning som några fyratimmars-middagar med aperitif, champagne, vin blanc, vin rogue, vin doux och så lilla avecen. Fast nu har ni ju vita veckor eller hur ?
Japp, vita veckor här och på Elverket ville de att jag och min väninna skulle komma på champagne och ostron afterwork. Som du vet är ostron inte min passion så varför gå dit om jag inte kunde dricka champagnen?
Sitter här och väntar på att badkaret ska fyllas med en massa varmt vatten. Det blev 5 timmar med vår inredningstjej! Först 3 timmar i en och samma kakelaffär och sen tog 2 timmar i en möbelaffär men där hittade vi en bokhylla, soffa och en fåtölj. Känns så bra att ha henne med då vi i normala fall bara går omkring och tittar och aldrig bestämmer oss. Gällande badrummet var det extra skönt att ha ett proffs med då hon vet vad man ska tänka på avseende rör och annat.
Nu blir det en lugn kväll hemma. Maken är förkyld och helt slut efter dessa timmar stående. Känner mig jäkligt seg själv. Skönt med lång helg så man kan skjuta upp städning och annat till imorgon....eller måndag eller tisdag .