• Gemma

En plats i solen

Simsalabim, nu trollar jag hit er! Till tråden där solen nästan alltid skiner (i alla fall hos någon av oss).

Kram, en av kineserna.

• Svar på tråden En plats i solen
  • Gemma

Tillägg: Min väninna är 45, har 4 barn, är civilingenjör och mattelärare. Hon är ursmart och har bott i flera andra länder tidigare. Vilket ytterligare ursäktar att hennes åsikter ibland är... olika mina egna.

• Gemma

En strålande dag idag. Tror bestämt att den bär "skola", "träning" och "event med kammaren" i sitt sköte.

• Blivande Fru Stålhandske

Tror att det blir en strålande dag i obygden likaså, även om mestadelen av den ser ut att bestå av jobb. Men gymmet är inplanerat, samt en middagsdejt och massage med mannen om tiden räcker till.
    Efter min tid som utbytesstudent i Oregon då jag bodde hos en familj som var just mormoner, har jag varit smått sjukligt intresserad av The Church Of Jesus Christ of Latter-Day Saints. Under min tid där gick jag även i kyrkan med dem, vilket var lite lustigt då jag aldrig avslöjade vilken inbiten agnostiker jag är, så de gjorde sitt allra bästa för att "få med mig".
    I dagarna har jag faktiskt fått hem en fyra timmar lång dokumentär om mormoner som PBS har gjort, som jag ska se på när kineserna ger mig en lugn stund.
    Tillbaks till jobbet!

• Gemma

Stålis: Shanghai är, liksom Guangdong, helt fantastiskt idag! Blåblåblå himmel, en frisk bris som ruskar om bland platanerna som välver sig som grönluddiga arkader över alla gator i French Concession. Kom just hem från gymmet (eller hur är våra liv spöklikt lika!) och en stor sallad i solen, satte mig för att skriva ett brev till exportrådets chef för en kompis räkning (ett mycket lömskt brev, invävt i vänliga ord men meningen är att tillintetgöra chefen, ni vet, "Tack för dina intressanta synpunkter, dock tror jag att det uppstått ett missförstånd..." I'm loooving it!). Nu ska jag tentaplugga för jag har trots allt bestämt mig för att köra på nästa väcka. Burr.

Ikväll blir det oxfilé. Ni då?

Kram, G

• Gemma

Stålis, har du sett Big Love-boxen? Härlig Mormon-porr.

• Lapinette

Hej tjejer!
    Här är det vanlig, tråkig arbetsvecka så jag har inget nytt och roligt att komma med. Istället undrar jag om ni kan vara smakråd. Har ju fått för oss att lägga in spots i vardagsrummet. Har några arbetare som ska fixa detta plus måla väggarna vita. Nu fick vi veta att taket kommer att sänkas åtminstone 12 cm. Vardagasrummet är på 25 kvm och takhöjden idag är 2,50. Vad tror ni, kommer det att kännas lågt med typ 238 i takhöjd? I badrummet ska vi absolut göra det men det rummet är ju så pass litet. Här kommer ju känslan bli mer påtaglig då rummet är så stort. Vad tror ni? Helt plötsligt blev vi tveksamma i vårt vardagsrumsprojekt. Help!

• margaux

Ahaa... skönt att sjunka ner i stolen på kontoret och INTE ha högar av saker hängande över sig... Undslapp med ett nödrop något jag totalt hade glömt men med lite lobbying och sweet talk gick det att ordna och styra upp, så chefen behöver inte strypa mig.

Min lilla turné med vinproducent gick jättebra och alla smakningar och middagar har varit lyckade. Idag sitter hon på planet tillbaks hem och alla är nöjda!

Har just varit ute och blåst hela veckans nöjes budget på en lunch med en väninna, det gick i dim sum, sushi och Voss vatten och kostade i runda slängar 500 spänn... Värt det? knappast men trevligt var det!
    Stålis och Gemma, ni ska vara glada över att ni får god mat för 2,50 och en Bugg.....

Lapinette, jag tror inte 12 cm har en synlig effekt, men är ni osäkra kan ni kanske gå och titta hos någon som har lägre tak? Vi har ju så sjukt högt i tak så allt under 3 m känns knappt! Man vänjer sig till saker helt enkelt!

• margaux

Lourdes!!

Jag vet att du är superduper stressad och nervös men jag hoppas att du tittar in så jag kan få önska LYCKA TILL och ha det super på lördag....
    Vi gläder oss till en rapport och lite bilder!!

Kram, Kram

• Lapinette

Vi känner ju ingen i vår fastighet och vad jag hittills har sett så har ingen sänkt något tak ...m a o himla svårt att få någon uppfattning.

Beslutsångest!

• margaux

Ni bor i ett funkis hus va?
    Kanske ni kan gå och kolla i ett nybygge, eller en visning i ett nytt hus. Det brukar vara låga tak där.... Tror 2,4 är standard... Så går går det absolut!
    Sen får ni tänka på att det kanske tar mer av höjden att något "hänger ner" och att spots lyser upp på ett jämt sätt som kanske "lyfter" rummet.

Svar på tråden En plats i solen