En plats i solen
Simsalabim, nu trollar jag hit er! Till tråden där solen nästan alltid skiner (i alla fall hos någon av oss).
Kram, en av kineserna.
Simsalabim, nu trollar jag hit er! Till tråden där solen nästan alltid skiner (i alla fall hos någon av oss).
Kram, en av kineserna.
Din dotter kommer älska dig för den mentaliteten om 25 år....
Era lyxlirare, skulle inte ens drömma om en handväska som kostar så mycket. Finns liksom inte ens i min vildaste fantasi. Är supersnål när det gäller handväskor. Vet inte varför?
Här läggs det pengar på inredning just nu men ändå på sparsam nivå. Har inte beställt något än men vi har tittat ut nya möbler till vardagsrummet. Förresten Margaux vår blivande soffa och fåtölj är båda norrmän, en Slettvoll och en Brunstad.
Hej pa Er,
aaah, vad fantastiskt 15 % pa en Hermes ar mycket pengar.... Gemma vilken lyckost Du ar!! Matte vantelistan krympa snabbt; maste kannas lite som den kanslan folk beskriver nar dom ar gravida, - att det andock som en glad overraskning nar leveransen val sker!!!
Sitter inne o jobbar vid datorn, har inte ens stuckit ut nasan idag, solen skiner och jag onskar att jag lag pa stranden!!
Vi har ju råd nu för vi bor gratis och lever för stunden. Så det gäller att passa på och göra okloka saker nu.
mlu: Min väninna är som sagt höggravid, ska ordna en babyshower för henne om någon vecka, superkul! Men nu kommer oron smygande. Hon som brukar vara så cool... pratar med henne om mödrarna i Afrika som föder barn på löpande band, trots de sämsta förutsättningar. Och här har hon ju tillgång till superbra läkare... det kommer säkert att gå finfint. Ska luncha med en annan väninna i morgon, kinesiskan som är gravid i tredje månaden... men hon är raka motsatsen till min svenska väninna. Senaste nycken är att hon inte kan följa med mig på manikyr för det är inte bra för barnet! Hm.
Lapinette: Du är väl mer inne på smycken än handväskor..? Och din mans grej verkar vara bilar, eller har jag fel? Min mans grej är då skor.
Har skrivit på den där "efter bröllopet blir man tjock"- tråden. Kul!
mlu: Kan du inte gå en mikropromenad i solen? Så jobbar du nog mer effektivt sen.
Blir det inte en bebis blir det en Aston Martin. Tror inte maken är så mycket mer fixerad vid bilar än gemene man.
Tror vi är ganska så lagom (ni vet så där typiskt svenskt), gillar god mat, gott vin, resa, shoppa men i lagom mängd.
I morgon ska vi på kinesiskt bröllop! Spännande. Man ska ge pengar i ett rött kuvert, ganska mycket. Och jag ska ha en röd klänning på mig för här i Kina betyder det tur, inte slampa.