• Gemma

En plats i solen

Simsalabim, nu trollar jag hit er! Till tråden där solen nästan alltid skiner (i alla fall hos någon av oss).

Kram, en av kineserna.

• Svar på tråden En plats i solen
  • Gemma

Lapinette: Typiskt smart, skulle jag säga, att sträva efter balans i tillvaron. Just nu önskar jag att vi hade mer natur och andra kvaliteter som är gratis men alldeles underbara men det är svårt att välja när man är i en tjugomiljonersstad.

• Lapinette

Ser fram emot en lång beskrivning av det kinesiska bröllopet. Härligt med rött, älskar rött!! Fast idag är jag rosa och brun.

• margaux

Jag upptäckte rött när jag var mörkhårig.... Knallröda läppar och typ väska och skor! Schysst!!
    Nu håller jag på att bli ljus igen så vi får se hur det känns då! Nu är håret ljusbrunt!

Gemma, jag skrev till dig i "tjockis" tråden...

• Gemma

Går in och läser tjockistråden...

• Blivande Fru Stålhandske

Gemma, vad är detta med att ni får tillbaka 15 %? Det var ny och mycket spännande fakta för mig, även om jag nog inte skulle lägga pengarna på en Birkin-väska.. ;)
    Fast man ska aldrig säga aldrig!

Min man är teknik-galen, och det får gärna vara krigs och strids-inriktat. Som när han försökte övertala mig om behovet av "night-vision-goggles" för typ tjugo lök.. Eh? Jag är ju ännu inte hans fru men jag tror att han inte kunde med att lägga ett högre bud än femton efter att jag hade skrattat honom rätt upp i ansiktet, stackarn.

Jag är ännu alldeles för snål för att lägga våra pengar på lyxattiraljer till mig själv, men jag borde nog börja!

Det blev inget gym idag, blev ansiktbehandling och massage+schamponering istället... mycket busy day måste jag säga!
    Men jag har faktiskt jobbat också. Litegrann.

Gemma, jag tycker att du ska köpa väskan! Do it! Om mannen dessutom puschar dig, så finns ju egentligen inget annat alternativ. :)

• Gemma

Stålis: Ni får också typ 15%! Eftersom ni har adress i Kina. Passa på nästa gång ni köper nåt i Sverige. Jag kan berätta hur det går till när man får tillbaka skatten om du vill.

• Gemma

Stålis, väskan är beställd ;)

Åh, snälla berätta! Men vänta, kommer detta leda till att jag också övertalar mig själv till dyra inköp som jag inte skulle ha köpt annars? ;)

• Gemma

Stålis om du shoppar ett par dyra jeans nästa gång du är på NK, be dem att ge dig en lapp till tullen. De fyller då ev. i lite uppgifter redan i butiken. Enstaka butiker har inga papper, då får du hämta den på flygplatsen. Ja och sen när det är dags att åka hem till Kina knallar du bort till tullbåset på Arlanda (eller var du nu flyger ifrån) efter att du checkat in och gått igenom säkerhetskontrollen. Varurna ska du ha med i en påse, oanvända. I taxfreeluckan får du en stämpel på pappret, du lägger det i ett kuvert och postar det. Busenkelt! Pengarna kan du välja att få direkt kontant eller insatta på ditt kort. Jag brukar välja kortet, samma som jag shoppat med. Om du undrar nåt är det bara att fråga tullpersonalen. Om du missar tullen på Arlanda kan man ibland skicka papperen i efterhand, vet inte hur man gör med stämpel då men jag har hört att det kan ordna sig ändå. Har också hört varierande minimisummor, i princip tror jag att du kan få tillbaka pengar på hudkräm, parfym och vad du än har kvitto på.

Svar på tråden En plats i solen