En plats i solen
Simsalabim, nu trollar jag hit er! Till tråden där solen nästan alltid skiner (i alla fall hos någon av oss).
Kram, en av kineserna.
Simsalabim, nu trollar jag hit er! Till tråden där solen nästan alltid skiner (i alla fall hos någon av oss).
Kram, en av kineserna.
Hej girls! Just nu älskar jag min man mer än han älskar mig. Har ringt och varit olidligt telefon-klängig hela dagen, från det att han landade. Detta ligger snubblande nära faktumet att jag bråkade med mina föräldrar i morse (lång och föga underhållande story) och nu vill jag sååå gärna tillbaka till mitt vuxenliv. Ja, just nu är han ute och partar med sina polare i Paris så fatta hur lite han saknar mig ;) Och jag då... Tillbaka från köpenhamn. Shoppade en födelsedagspresent till min man, en "man bag", alltså en handväska för mansfolk. Finns på www.mulberry.com, klicka (om ni orkar) på men's bags, messenger och så är det en brun Aston. Haken är att han inte fyller år förrän i juli och jag köper då presenter lika mycket för min egen skull, för att jag vill se glädjen när folk öppnar paketet som JAG har valt, och vete fasen om jag kan hålla mig till juli. Klappade också på hela sex stycken "Bolyde" inne på Hermes, den sötaste är både jag och mannen kära i men den ska jag inte ha för att den A. kostar som typ... ett litet östasiatiskt lands BNP och B. är hopplöst opraktisk (man kan bara fingå med den, hängande på underarmen för öglorna är för korta).
Which leads me to... Alla trådar där det understryks hur ofta folk på BT trakasserar dem som spenderar mycket. Roade mig igår med att läsa gamla trådar och noterade att det var betydligt värre förr.
Volià, en numera klassisk BT-tråd där en stackars tjej (Amelie) ömsom orsakar nån sorts hysteri, ömsom tvingas försvara sina utgifter, ner till minsta fyrverkeri-inköp:
www.brollopstorget.se/Forum-1-7/m174398-1.html
Vilket sedan följdes av en lång rad trådar liknande den här:
www.brollopstorget.se/Forum-2-2/m220446.html
Själv tycker jag mig märka att folk blivit lite mer finkänsliga, kan också bero på att ingen annan lagt den typen av summor, eller att de som trots allt gör det ligger lågt.
Hur var er dag? Kram, G
Alltså i inläggen kallar hon sig "Brud 2003"
Och jag vet... jag har för närvarande på tok för mycket fritid ;)
Vad ska ni göra ikväll (Valborg)? Själv ska vi åka ut till min mors landställe. Grilla lite kött, ta en promenad i skogen och sen åka in till Mariefred och lyssna på kören som sjunger vårsånger på kyrktrappan. Efteråt är det valborgseld ute i vattnet och med fyrverkerier från slottet. En tradition som jag gillar mycket...m a o jag tillhör inte dem som söp mig full på Valborg när jag var yngre.
Lapinette, surfade precis in på aftonbladet.se och möttes av en chock-rubrik av typen "Hälften av ALLA ungdomar super sönder skallen ikväll!"... Något sådant har jag inga minnen av alls (Vilket kanske förklarar saken ;) ), bara valborgseldar och god mat, trevligt sällskap. Sedan var jag ju ensambarn och älskade att vara hemma med mina kära föräldrar på sådana helger.
Har ni fint väder?
Stålis - solen skiner men det är kallt. Försökte precis sitta ute på balkongen och läsa ikapp lite tidningar som blivit liggande men det blåste nordanvindar. Fast å andra sidan det är ju typsikt Valborg. Det ska var isande kallt!
När jag var liten fick jag alltid rå-ångest på Valborg, så mycket att den inte ens gick att supa bort. Det räckte att ta en promenad bland sanddynerna, vada genom kondomer och spillrorna av det som varit ens klasskompisar för att inte bli lockad att joina in.
Andra helger kunde jag supa tills jag svimmade (hemskt, jag vet), det var bara storhelgerna som var undantaget.
Ikväll ska vi ha en väninna och hennes man över på middag. Jag ska göra cocos creme caramel och en potatissallad med gräddfil och kapris, till det blir det sockerärter och varmrökt lax samt en trevlig Vouvray (bröllopsvin).
Mer om idag: Har tränat, handlat tre fulla kassar med förnödenheter och, tja, förberett mig för resan. I morgon åker jag ju.
Kram, G
Är det imorgon som du åker till Paris?
Har också tränat idag. Njuter av att ta på mig skorna och gå färdig klädd till gymet. Så skönt att bo i stan. Fast det var rysligt kallt ute. Trots två långärmade tröjor så drog vinden rakt igenom märg och ben. Det blir att ta varma tröjor med sig ut på landet.
Sitter just nu och gör vårt bröllopsalbum. Har ju beställt typ 90 foton från vår fotograf och gör nu ett album. Känner mig nöjd!
Valborg firades med egenhändigt ihogsvängd smulpaj med äpple och vaniljglass, till makens stora glädje.
Idag har jag annars bara kliat på de 27 (Ja, exakt så många!) myggbett som jag lyckades locka till mig under lördagskvällens utekväll som tillbringades i kort kjol på uteservering.
Ha en trevlig Valborg!
Ja, ja, ja, i morgon paris! Mannen har fått välja restaurang så han har bokat bord hos en kock som heter Frederic Gaigner eller nåt i den stilen. Blir spännande.
Lapinette, har inte framkallat en enda bröllopsbild... skandal. Skäms lite men jag tror att negativen hamnat i nån flyttlåda... det får nog vänta tills vi flyttar hem.
Har just gjort potatissallad med NYPOTATIS och gräslök plockad i TRÄDGÅRDEN och GRÄDDFIL, och ååååå vad det doftar om den fortfarande ljumma, nyvarmrökta laxen. Allt har verkligen så många fler nyanser här...
Stålis, din äppelpaj låter underbar, bra mycket svenskare än min kokos-creme caramel med mango och physalis ;)
Snart kommer gästerna. Njut av era respektive valborgar allihop!