En plats i solen
Simsalabim, nu trollar jag hit er! Till tråden där solen nästan alltid skiner (i alla fall hos någon av oss).
Kram, en av kineserna.
Simsalabim, nu trollar jag hit er! Till tråden där solen nästan alltid skiner (i alla fall hos någon av oss).
Kram, en av kineserna.
Lapinette igen: Kanske Ginza?
Nä alltså jag vet ju ingetning om japan. Ginza ligger ju uppenbarligen I Tokyo... och jag har typ varit där. Kyoto då?
Vietnam lockar ocksa. Min man har redan varit där sa vi far se om vi aker dit igen. Har varit mycket i Usa men Los Angeles vill jag ocksa undersöka förutom New York. Karibien var fantastisk sa dit aker jag gärna när som!
kanske även Indien, Tanzania, Israel, Ukraina...
Alla fashiontjejer: Kolla upla's site, www.upla.com.
Titta särskilt på relanseringen av "1975", adorable. Vilken färg ska man välja tycker ni?
Kram, G
Gillar "st germain des prés" också, tänk i grått läder...
Och boheme... i massa olika färger.
Hade en kille i min franskaklass (på Medborgarskolan här i Stockholm) som hade varit i Patagonien med sin fru (fransyska). Han kom tillbaka och visdade grymma foton och berättade om deras semester, på franska så klart! Otroligt häftig natur!
Gemma - vet inte vilken stad i Japan som är berömd för sin arkitektur. Kyoto är ju den forna huvudstaden. Vänd kyo-to och du får to-kyo. I Kyotot kryllar det av gamla tempel så det är väl det som är mest specifikt för den staden. En stad som jag skulle ha lagt på min topplista och inte Tokyo är Hiroshima. Jag gillade den staden skarpt.
Satt och njöt på min busstur till jobbet idag. Träden börjar spricka ut, det blommar överallt och folk promenerar utmed Karlavägen. Lovely!
Lapinette: Japansk arkitektur är ju otroligt het över hela världen... men ny, japansk arkitektur i själva japan är också väldigt spännande, har jag förstått av mina vänner / brorsan som är i branchen. Får forska vidare, vi bor ju inte så långt därifrån.
Passa på att ta en weekend nu när ni bor så nära. Jag är inte så hemma på arkitektur så jag vet inte vad som är hett. Har dock läst om väldigt specifika hus som man placerat uppe i bergen.
Gemma, jag kan inte komma in på UPLAs hemsida.. buhu.. :(