En plats i solen
Simsalabim, nu trollar jag hit er! Till tråden där solen nästan alltid skiner (i alla fall hos någon av oss).
Kram, en av kineserna.
Simsalabim, nu trollar jag hit er! Till tråden där solen nästan alltid skiner (i alla fall hos någon av oss).
Kram, en av kineserna.
Oj - hjälp vad många tips det blev på ställen att äta på i Stockholm! Hänger inte riktigt med alla dagar... Har jobbat o fått rejält med "stryk" idag o är riktigt nere... tror jag måste byta jobb snart. Inte så kul att komma hem med rivmärken o blåmärken hela kroppen o försöka förklara för sina barn varför man ser ut så... Tror det blir en lugn vecka med många möten nu till veckan i alla fall, så då kanske jag slipper fler otrevligheter...
Marskatt - vad jobbar du som, boxare? Låter jobbigt vilket fall som helst att komma hem så utpumpad.
Lapinette
Tro det eller ej, men jag är fritidspedagog! Jobbar med autistiska barn o ungdomar, o för det mesta går det jättebra, men just idag var en riktigt hemsk dag... som tur är händer det inte särskilt ofta - men just idag blev det värre än vanligt, så pass att jag faktiskt funderar på att byta jobb. Ska börja se mig om efter annat i alla fall, o så får vi se var jag hamnar till slut. Jag har ju ändå haft det här jobbet i sex år, så det kanske är dags att flytta på sig snart. Man kanske skulle försöka sig på en boxningskarriär istället!
Men det är jag väl för gammal för...
Marskatt, jag hade tippat på tigertämjare eller kanske arborist (person som klättrar i träd och friserar dem).
Själv är jag helt mosig i hjärnan efter att ha avslutat ett mastodontiskt översättningsarbete + pluggat kinesiska + letat runt på nätet efter billiga hotell och flygresor i och till Paris, yes, mannen har bestämt sig för att ta en veckas semester och bjuda mig - och framför allt sig själv - på shoppingtrip till Paris. Känner mig lite otacksam; är för närvarande massivt ointresserad av shopping och surar över att behöva lämna vännerna och naturromantiken.
Gemma
Tack för bra förslag till nya karriärer! Tja, med min "meritlista" borde ju de jobb du nämnde fungera alldeles utmärkt!
Gemma - när ska ni till Paris? Blir det nu bums?
Själv så talade maken om för mig att jag visst kunde köpa lite "finare" saker nu om jag ville. Vi har ju en bättre ekonomi nu än tidigare. Det är bara det att jag istället har börjat snåla sen vi flyttat ihop. Det är ju inte mina pengar jag sätter sprätt på utan hans och jag klarar liksom inte det i större mängd mer än att han betalar middagarna som vi äter ute.
Godmorgon!
Lapinette, Paris - inte bums. Först ska jag promenera ett antal gånger till i skogen samt åka till Stockholm och pussa på mina vänner. Pengar - bra att din man uppmuntar dig att svida om till spenderbyxorna, du verkar sparsamt lagd. Vår ekonomi är stadig sedan en lång tid tillbaka, ingen av oss har lån och vi äger ju vår lilla bostad i Stockholm tillsammans men jag är som du, har svårt att spendera makens pengar. Min egen inkomst samlar jag snålt nog på hög, inne på ett konto som ska länsas nästa gång verklig nöd uppstår (läs: G blir åter kär i en handväska). Men nu var det ju mannen som ville åka så då får han också stå sitt kast ;)
Usch, får en massa roliga inbjudningar till grejer i Shanghai som jag missar. Skulle just nu väldigt gärna vilja dela på mig. Tur i alla fall att Sverige-gemma pluggar lite kinesiska varje dag.
Kram, G
Tittar på menyn till Colette's water bar och kartan till Le Bon Marché och försöker komma i parisstämning. Någon av er som har andra tips?
Mitt tips, Man Ray! Vi njöt av både sushi och champagne i baren när vi var där. Superhärligt ställe.
Sen åt jag en av de godast biffar ever på restaurangen som ligger i Louvren. Hade fått tips av en Parisväninna (som bott där) att man skulle ta en fika där men vi var så hungriga att det blev mat istället. Mmmm...vad den var god!
Gemma: Det är helt underbart att ha två systrar. Vi står varann riktigt, riktigt nära. Lillasyrran är 2 år yngre och den äldre är 5 år äldre. Vi tycker lika i mycket och har likadana värderingar här i livet.
Förr bråkade jag och lillasyrran jämt. Sedan vi blev 15,16 år har vi aldrig bråkat. Vi har gjort allt ihop sedan vi var små, så hon är verkligen min bästa vän.
Har en massa andra vänner, men för mig blir det inte samma sak som mina systrar. Dom finns där jämt för mig, och jag för dom.
Lyckans dig som ska till Paris. I love Paris!!! Jag har många bra tips på butiker i Paris, men inga tips på matställen. En sann shoppares bekännelse...
Antar att det var det du ville ha, eller?