• Gemma

En plats i solen

Simsalabim, nu trollar jag hit er! Till tråden där solen nästan alltid skiner (i alla fall hos någon av oss).

Kram, en av kineserna.

• Svar på tråden En plats i solen
  • Gemma

Hallå, är det nån som har nån erfarenhet av tyska män? Alltså, hands on? För mig är det ett outforskat kapitel. Fransmän ja, engelsmän ja, arabisk ja men ingen tysk.

• lourdes

Hemma efter en helt fantastisk möhippa.

Måndag morgon klockan 05.00 blir jag väckt av att det bankar helt hysteriskt på sovrumsfönstret. Jag har nog aldrig varit så rädd i hela mitt liv. Slängde mig över mannen. Han insisterade att jag skulle öppna fönstret. Jag blev flyförbannad på honom. Tänkte, vad är det för man som inte kan rädda mig nu när jag mest behöver bli räddad. Han såg på mig att jag var livrädd och sa då att det var till mig och att jag skulle dra upp persiennerna.
    Drog mig tveksamt upp och vred försiktigt på persiennerna. Där stog min äldre syster och skrattade hysteriskt. På fönstret satt en stor lapp "Möhippa". Kändes som att jag gått på den värsta blåsningen man någonsin kunnat gå på.
    Släppte till slut in henne. Hon sa att vi hade väldigt bråttom och sedan började hon packa ner alla mina hudvårdsprodukter. Hon sa till mig att packa ner tunna ombyten. Det enda jag fick veta var att det skulle vara varmt dit vi skulle.
    Snabbt in i hennes bil. Hon körde hem till sig. Där satt vi och väntade i hennes bil på en av dom senaste 12 personerna jag träffat. Började fundera vilka det var. Var helsnurrig. Fattade absolut ingenting. Helt plötsligt kommer min blivande i vår bil. VA!? Skulle han med på hippan??
    Jag fick inte svar på några frågor. Snabbt in i vår bil. Förstod ganska snabbt att vi var på väg mot flygplatsen. Syrran sa till mig att vi skulle till ett designhotell norrut. När vi kom till flygplatsen ställde vi oss vid check-in disken mot Stockholm, trodde jag. Vi förflyttade oss och så sa hon till mig att titta upp på skärmen. Där stog det: FLORENS. Jag kunde knappt tro det var sant. Oj, vad jag skrattade och jublade! Förstod att vi skulle till min lillasyster, tillika tärna, som bor i Florens.

För att göra en lång historia kort: Hade två helt fantastiska dagar i sommarvarma Florens. God mat, mycket vin och drinkar, underbara upplevelser med bästa sällskapet man kan önska sig.

• Gemma

Lourdes, låter hur mysigt som helst! Gissar att du är uppvilad nu. Hur är florens? Har aldrig varit där, bara i Rom, Venedig och Emilia Romagna.

• lourdes

Florens är helt underbart fantastiskt!! Det finns så mycket historiska platser att se och upptäcka. Tycker man om konsthistoria så är det definitivt en plats man bör se. Får rysningar i hela kropppen när jag tänker på det.
    Det var inte min första gång i Florens. Var där senast för 5 år sedan. Men varje gång känns lika spännande, speciellt denna oplanerade gång :)

• Lapinette

lourdes - jag älskar Firenze! Förstår att du hade det suveränt. Berätta gärna mer.

Själv är jag åter efter 4 olika smaker på restaurangen med tillhörande vin. Min favorit blev Tryfflen...mmm så god. Fast efterrätten som var Ingefära var inte heller så dum. Gott var det och trött är jag.

Bonne nuit!

• mlu

Halloj,

Just hemkommen efter champagnedrinkar pa Palais Mediterrane o en efterfoljande middag!! Maste saga det har singel-livet ar inte sa illa!!! Har lart kanna saaa mycket intressanta manniskor. Skall ga ut i Cannes pa lordag med en tjej som flyttat till Antibes fran England "just for fun". Hon verkar vara ett riktigt party-animal sa det kan bli skoj!!!Daremellan pratade jag med den engelska 50-ariga damen som kopt sig en segalbat och seglade runt i medelhavet da hon trottnat pa ett ordnat liv i Surrey med afternoon teas & rule brittania, njae sa sa hon val inte riktigt men det var min tolkning...
    Sedan har vi den amerikanska skidtjejen som var med o at middag som var pa stopover i Europa innan skidsasonen borjade i NZ samt den otroligt skojiga engelskan som arbetade pa en mega-lyx yatch, vilka tva jag bjudit pa drinks pa tisdag innan vi skall ga pa "mitt" skaldjurspalats runt hornet!! Honestly, jag vet inte hur det ar med Er tjejer men jag larde aldrig kanna sa har manga nya skojiga manniskor nar jag hade en relation!!

I morgon bar det av till Italien for inforskaffande av pasta!!!

Oj, sangdags for mig o tanka sig att man kan uppskatta att aga en hel dubbelsang SJALV!!! Wish me luck att kanslan bestar!!!

• mlu

Margaux: jag haller med Gemma, Du har verkligen marknadsfort denne tyske man sa hart sa det ar svart att slapppa det.... Hur rutig var hans mage egentligen???

• Blivande Fru Stålhandske

Mlu, vilken söt och rar dam som seglade runt alldeles själv och njöt av livet!

Och Lourdes, din hippa lät som en i min smak, blev det inga pinsamheter alls?

Nu ska jag göra potatisallad.

• lourdes

Jo, en pinsam sak hände första kvällen. Tappade en tampong i syrrans toalett och jag fick inte upp den. När jag skulle spola tryckte jag så hårt så den gick sönder.
    Hon fick ringa rörmokaren och dagen efter kom en riktig pudding i bar överkropp. Här kan vi snacka om rutor på magen...
    Otroligt pinsamt att förklara att jag tappade tampongen.

Annars var det ganska lugnt. Är absolut inte den personen som tycker om pinsama möhippor. Vem som nu gör det... Det vet mina systrar o därför var de hyfsat snälla mot mig.

• lourdes

Syrran bor precis nedanför Tiffany´s på via Tornabuon. Det var svårt att låta bli att köpa något... Fick med mig ett par vackra pärlörhängen att ha på b-dagen :)

Svar på tråden En plats i solen