• Gemma

En plats i solen

Simsalabim, nu trollar jag hit er! Till tråden där solen nästan alltid skiner (i alla fall hos någon av oss).

Kram, en av kineserna.

• Svar på tråden En plats i solen
  • Meddelande borttaget
  • Lapinette

Har funnit prinsen och flyttat in i slottet. En trea i Vasastan . Är inte mycket för slott mer än enstaka nätter när amn är ute och bilar i Frankrike. Nej, bor hellre nytt och modernt.

• Gemma

Fick just ett inlägg blockerat eftersom det innehöll ett gammalsvenskt uttryck som med tiden fått förändrad innebörd. Mlu, ungefär såhär skrev jag: Haha, vad i all världen innebär "prinsliknande"? Tänker genast på han den där belgiske prinsen, stor, kutryggig och liksom... run*ande. Som det fina gamla svenska utrycket lyder.

• Gemma

mlu: Vi andra kommer nog gärna och hälsar på i slottet... som ditt folk underhåller ;)

• Blivande Fru Stålhandske

Mlu, jag kan skeppa lite kineser till slottet så får du billiga tjänare. Deal?

Vi kom iväg till slut, tro det eller ej.
    Mannen har också en tendens att när skorna är på och nyckeln i ytterlåset, då måste naglarna trimmas. Då blir jag som en man när frugan pillar med små, meningslösa detaljer; "Men älskling, ingen varken tänker eller ser sånt, KOM NU".

Nu sitter jag och päser framför datorn efter en sushi-orgie deluxe, mannen åt tonkatsu-biff och jag plockade på mig alldeles för många små söta tallrikar med lax-sushi.

• mlu

Gemma: Kineser pa slottet blir jattebra, dock tror jag att jag ar lite for modern for det har med enucker som kejsarna i kina holl sig med.... Jag aterkommer sa snart jag ar mer "on track" med mina planer. Skall dock kora en svang med dammsugaren i min tvaa nu ifall jag inte hittar prins med slott inom de narmsta dagarna....

Grillkvällen imorgon blir enkel med biff, lax, honungsmarinerat kycklingspett, grillad lök, tomat, majskolv, potatissallad, caesar-sallad och grillat fruktspett med ananas, mango, päron. Har även slängt ihop en ananas/röd chili chipotle-liknande sak.
    Blir till att baka baguetter också med vitlökssmör, inga nymodigheter här inte!

Men gott ska det bli, mat är bra!

• Lapinette

Stålis - den grillningen lät inte så enkel...den lät förträfflig! Själv sitter jag här upplagd för en kväll på Restaurangen. Har redan kollat in menyn och funderar på vilka smaker jag ska välja eller så gör jag så här istället; väljer vin och ser vilken smak som hör till.

• margaux

När min man spelar World of Warcraft då gör jag bäst i att säga till 30 min innan, för att sedan ilsket påminna 15 min innan då han klappar ihop Macen och springer till badet och garderoben, för att sedan sitta och vänta de sista 5 min på mig......
    Är det någon annan vars man spelar detta beroendeskapande spel? Hate it!

Svar på tråden En plats i solen