• Gemma

En plats i solen

Simsalabim, nu trollar jag hit er! Till tråden där solen nästan alltid skiner (i alla fall hos någon av oss).

Kram, en av kineserna.

• Svar på tråden En plats i solen
  • mlu

Hej pa Er!!
    Vad somrigt inspirerande Ni verkar vara allihopa!! Sjalv ar jag ute pa min langa men smala terass och skurar for fullt och forsoker fa min bevattningsanordning till mina vaxter att fungera!!! Forra sommaren skurade jag alltid terassen som en galning varje gang vi var har, for att B alltid spatserade fram och tillbaka och det blev alltid "footprints" inne pa golvet. Men nu...asch, jag skurar av det varsta dammet bara.... Borde egentligen jobba men fick ett "pysselinfall" sa kor tvattmaskin o skurar istallet..
    Bikini-formen, asch tala inte om den, jag har visserligen gatt ner ett par storlekar i klader sedan i November men magen, laren, njae, inte alltfor sugen pa att exponera mig i bikini fast det ar klart, kanske borde borja gora situps o hoppa over morgon-croissanten??

• margaux

Lapinette! Jag vet inte varför allt ska komma krypande på magen? Himla dumt är det ialla fall, om jag kunde fått lite bröst hade jag varit glad men det blir bara cykelringar....

Jo det där med att låna har vi naturligtvis tänkt på! Men vi är första hemsägare med topplån, så jag vill bara att vi ska arbeta ner oss lite först på topplånet! Räntan kommer inte direkt gå ner känns det som... Lite skraj är i alla fall jag över att vara skyldig 2,5mill.
    Det var kul att deklarera när man typ bara har minus! Fick tillbaks lite på skatten... Och får vi terrassen så får vi typ den coolaste lägenheten ever, en liten morot för framtiden!

• margaux

Så har jag lite ångest över garderoben när man ska på middag lördag, söndag och måndag! Får man gå och handla nya kläder då?? Jag önskar att jag hade ett representationskonto!

• Lapinette

margaux - jag röstar absolut för terrass!! Sen kommer vi över allihop. Gemma får laga maten och du fixar vinet. Hmmm...vad ska jag stå för? Kanske underhållningen . Och skyldig 2,5 mille...kan säga att vi är skyldiga betydligt mer. Just nu säljer de en 3:a i vår fastighet. Priset är uppe i 4,125 MSEK och den ligger på 1 tr, vi bor högst upp på våning 6.

• margaux

Visst är det härligt med stigningen? Vår kostar betydligt mer idag också! Men det är faktiskt bara en 2a, även om den är 85m2. Fast jag önskar allt att vi hade haft ett sovrum till....

• mlu

margaux: aah, jag vet hur det ar, nya klader....I wish... Som tur ar kommer man langt med schyssta kaftaner o flip-flops har pa Rivieran. Skall till Italien med en vaninna imorgon, ABSOLUT inte shoppa klader, vi skall inforskaffa parmesan , olivoljor och andra fornodenheter, lite onodigt att kora till italien for att handla mat men det tar ju bara drygt en timme...men jag vet ju att det ar en farlig resa for ekonomin...finns manga fina kladbutiker i San Remo.... Maste fokusera pa parmesan och BARA det!!!

• Lapinette

mlu - vi gjorde också avstickare till San Remo och inhandlade främst vin. Det är ju så att i Frankrike finns nästan enbart fransk vin (inte fy skam) men vi gillar även italenskt så då åkte vi över och handlade lite..och så slank alltid en parmesan med och middag på någon mysig restaurang.

• mlu

Lapinette: Italienskt vin ja, det raknas ju ocksa som livsmedel...tankte inte pa det, men du har ratt i matvarubutikerna finns mestadels franska viner. Har dock ibland hittat lite annat pa dom stora supermarcher'na men det kanns lite onodigt att aka runt o leta vin i Frankrike!!I samma hus dar jag bor finns en vinbutik, 1.90 eur/liter for rose-vinet tappat pa en glasflaska med plastkork. Skulle aldrig falla mig in att kopa rott eller vitt vin i den 'genren', men rose ar ju rose och jag kanner ingen skillnad pa priset....

• Lapinette

mlu - vi hade en favoritrosé som vi fick tips om för 2 somrar sen. Den fanns kvar i butikerna i fjol och vi köpte på oss en hel del av den. Mmmm...så god, med lite kyckling på terrassen. Härliga minnen!

• mlu

Lapinette: Vad heter det?? Kanske finns det i ar ocksa?? Jag ar beredd att testa nagot annat aven om ju "hus-vinet" ar lojligt billigt o gott!! Jag hade en annan favvo-rose fran Kosika forra sommaren som dom hade pa Monoprix, har dock inte sett till det i ar!

Svar på tråden En plats i solen