En plats i solen
Simsalabim, nu trollar jag hit er! Till tråden där solen nästan alltid skiner (i alla fall hos någon av oss).
Kram, en av kineserna.
Simsalabim, nu trollar jag hit er! Till tråden där solen nästan alltid skiner (i alla fall hos någon av oss).
Kram, en av kineserna.
Drack en jättemumsig rosé´med lite smultronsmak, förra sommarens budgethit på systemet.
Lapinette: Du har grym hållning och utstrålning, är säker på att du bär upp varenda trivselgram med den äran.
Magar: Jag är välsignad med en trevlig mage (inget speciellt men ja, just trevlig), däremot har jag en massa ryggfläsk och lår som liksom lever sitt eget liv. Jaja, nånstans måste man ju förvara nödprovianten.
Kom just tillbaka från torget, det var ju inget vidare sortiment men de kreativa handlarna hade i alla fall packat om de spanska jordgubbarna i svenska kartonger så lite feeling fick man ju. Köpte också mörklila och ljusgula morötter från Gotland. Till lunch blev det lax med hollandaise, svensk broccoli som INTE luktar fisk (kinesisk gör det) och - amen! - massa riven pepparrot! Förstår ni hur gott det är med pepparrot? Nu ska jag ut i snålblåsten på promenad.
Kram, G
PS: Det där med att jag får fixa maten tar jag som en oerhörd komplimang, fast i det här sällskapet kan jag nog bara säga: "I'm not worthy ;) "
Alltså i teorin borde man ge sig ut och promenera nu.
Gemma - din mat låter alltid så gudomlig så om vi har en träff blir det du som får fixa maten (om du vill).
mlu - gällande rosévinet så tror maken att det heter något i stil med rose de vents. Du kan ju alltid kolla men den har vunnit någon slags utmärkelse som står på flaskan. Har för mig att det är en vit etikett...ja ni vet sånt där som vi tjejer kommer ihåg.
Innan jag begav mig ut så en powerwalk för en dryg timma sedan, deklarerade mannen att han var hungrig som en varg, så jag gjorde bäst i att skynda mig.
När jag sedan var klar, nyduschad, påklädd och sminkad, då var han ändå inte klar att åka. Såklart. Är jag ensam om att ha det såhär?
Jag vill också ha ett slott. Men icke.
När vi ska iväg säger alltid maken till mig...åååhhh, vad jag har fått vänta medan det faktiskt alltid är tvärtom. Han har en förmåga att fastna framför datorn och så byter han kläder in i det sista.
Min man väntar alltid på mig i soffan, framför Tele cinq. Och sen när jag äntligen, äntligen är klar kommer han på att han ska putsa skorna med speciellt putsmedel och speciella dukar som han inte kan hitta.
Men han är en väldigt snäll och fördragsam man, klagar nästan aldrig på mig.
Min lunch idag bestod av idel delikatesser i form av knackebrod med svensk ost och blabarssoppa!!! Maste fa lte omvaxling till den fanska maten o blabarssoppa ar ju sa gott!!!! Imorgon blir det ju lunch i Italien, mmmm...bresola med parmesan kanske eller pasta....
Slott är kalla och fulla med ohyra. Men ack så sexiga.
Gemma: hrm...lockande med ett slott...kan nog sta ut med lite kylslaget inomhus, har ju bott med enkelglas i England i sex ar! Ohyra daremom...asch... a andra sidan det gar nog fint det med!! Mina nya pashminor kommer nog till nytta i det dragiga och kalla slottet!!
Jag har bestamt mig; for mig fungerar det bra med ett slott, pa agendan aterstar dock att hitta en prins med ett slott!(Det dar med prins ar inte sa viktigt...men en prins-liknande man...)