• Gemma

En plats i solen

Simsalabim, nu trollar jag hit er! Till tråden där solen nästan alltid skiner (i alla fall hos någon av oss).

Kram, en av kineserna.

• Svar på tråden En plats i solen
  • Gemma

Lapinette, där sa du nåt. I mina (rätt ovanliga) klädkriser är det nästan alltid en kjol inblandad. Men det är strumpbyxorna som ställer till det mest av allt. Det är svårt att hitta den där nivån mellan Landstingstant, fnask och tvättbjörn.

• Gemma

Stålis: Jag brukar göra en fräsch och busenkel potatissallad bestående av kokt (ny)-potatis med skal på, gräddfil alt creme fraiche, klippt gräslök (eller vårlök eller dill), kapris, dijonsenap, grovmalen svartpeppar och en nypa socker. Åtminstone i Shanghai finns för närvanrande gott om minipotatisar. Dem kan kan för övrigt packa in i folie tillsammans med olivolja, generöst med färsk rosmarin och flingsalt och sedan baka på elden under någon timme. Andra grönsaker går också bra.

Mannen brukar göra taboulé med massa färsk mynta samt gazpacho serverad i shotsglas. Men vad han har i, har jag ingen aning om ;)

• margaux

Gud vad jag blev sugen på att grilla nu...
    Det låter så gott!! entrecote eller lamm med en frisk sallad och god dressing.
    Mlu- ska absolut prova din Chevre dressing...
    Vi hade stora ambitioner att bygga takterrass på vår lägenhet! Vi kan sänka taket 1 m i vardagsrummet som ligger i ett "torn", då får vi 25 m2 takterass med 360graders utsikt. Så om någon bara ville ge oss 1/2 mill så kan vi grilla där sedan...? Vad tror ni?

Jag tycker också LaRedoute har blivit sämre, men de har endel bra basplagg. Fast det är allt svårt att handla på postorder. Victoria Secret är nästan det enda jag beställer ifrån, och det bara för att det inte finns här!

Gemma, visst är det orättvist detta vem som har slott och inte? Typiskt att jag skulle falla för en kille vars mamma bor i en 3a i en liten stad på Sørlandet, och pappan mest jagade och flummade(han är död, av lungcancer- så nej till rökning!!). Inte ett endaste slott i sikte... Hrumpf!

• Gemma

Margaux, men ni har ju ett slott nu! Med torn och allt! Om du fixar maten och vinet så tror jag f.ö. att en grillmiddag skulle vara väl värd ditt begärda pris. Synd att min totala förmögenhet just nu uppgår till 875 kronor.

• Gemma

Margaux: Men det är jättelätt att handla smink på Strawberrynet. Ditt fel alltihop ;)

• Gemma

Blev just inspirerad att ringa min underbart bohemiska väninna/brudtärna som bor i ett ruskigt stort medeltidsslott här i Skåne. Hoppas hon har tid att ses, the busybee.

• Gemma

Alltså, det är nåt fel på mig. Gick på core igår och har sjuk träningsverk - i baken.

• margaux

Haha Gemma! Det är faktiskt sannt, vi bor i "slottet" i Gamlebyn. Det kallades så förr eftersom det är en av de finaste byggnaderna på östkanten. Här i Olso bor nämligen fiffen väster ut...
    Du har naturligtvis rätt ang Strawberrynet, men jag menar kläder... Smink handlar jag bara på taxfree eller Strawberry. Snål som man är!

Jag önskar att jag hade träningsvärk! Bikini 2007 är hårt hotad....

• Lapinette

Gemma - hur fixade du träningsvärken i baken efter core?

Margaux - kan ni inte låna pengarna till er takterrass?? Snacka om att marknadsvärdet för er lägenhet skulle skjuta i höjden efter det ingreppet. Jag hade helst velat ha en terrass när vi flyttade in till stan. Antingen en lägenhet med terrass eller ett hus...men nu blev det balkong och faktum är att den är större än vad jag mindes när vi köpte den.

Potatissallad har jag en förkärlek till på sommaren. Bjöd på den första i lördags men det var ju nästan sommar då. Tror jag redan skrivit vad det var i den men här kommer den igen. Potatis, ruccola, rädisor, oliver, cocktailtomater och så olja, vinäger och dijonsenap. Så somrigt!

• Lapinette

margaux - en till som kommer att ligga med en handduk över magen i sommar. Har alltid varit vältränad men sen giftemålet har det gått utför...usch, gillar inte mig själv just nu och ändå är det bara ett par kilo vi pratar om...men starkt samlade på ett ställe på kroppen.

Svar på tråden En plats i solen