• Gemma

En plats i solen

Simsalabim, nu trollar jag hit er! Till tråden där solen nästan alltid skiner (i alla fall hos någon av oss).

Kram, en av kineserna.

• Svar på tråden En plats i solen
  • mlu

Hej pa Er,
    en liten rapport fran Cote d'Azur!! Har hart besok i ett par dagar av en vaninnna fran Sverige, jattemysigt. Vi har hunnit med enhel del, sasom barhang i Monaco, shopping i St Tropez och nattklubb i Cannes. Oj, det lat inte sasom nagon djupare kulturell helg, men nar jag drar mig till minnes sa har vi aven hunnit med en eftermiddag pa konst-gallerierna i St Paul de Vence!!! Livet har borjar kannas mer och mer invant och ganska trevligt. Har borjat fa lite rutin pa tillvaron; varannan morgon promenad i 1 1/2 timme med min danska vaninna langs strand promenaden som vid varje tillfalle avslutas med en cafe creme pa cafet utanfor mitt hus. Fantastiskt vader senaste veckan och alldeles for mycket Rose vin!!

Har inforskaffat ett par flip-flops med strassdetaljer fran Gina ( sommarskor) samt ett par Renee Caovilla sandal stilettos med mink ( vinterskor saklart, eh...) - Vem behover pojkvan nar det finns skor!!??

Skamt asido, det kanns ganska ok att vara singel, aven om jag fortfarande kanner en stor sorg over hur allt blev och det forfarliga slut som var relation fick!! Saknar London och alla vanner dar! - Och inte minst pulsen av en storstad!!

Men... solen skiner nastan varje dag och det ar 23 grader varmt, satt ute pa min terass i t-shirt igar kvall till kl 21 efter att ha gjort BBQ med en nyfunnen vaninna, det ar svart att klaga nar man ser dom vackra bergen i bakgrunden som faktiskt fortfarande ar snotackta!!

Talade med B i telefonen forra veckan, det kandes bara absurt o konstigt. Sasom att samtala med en framling (efter sju ars relation!! ). Men sa var han ju ocksa kapabel till saker jag aldrig skulle kunnat dromma om nar han rymde fran brollopet samma morgon!! Han roar sig val for fullt med sin 23 ar yngre flickvan o nya Ferrari, men asch, jag ar faktiskt inte bitter! - Mer konfunderad over att man aldrig tycks kunna veta mer an att man aldrig riktigt kan vara saker pa nagot....

Gemma: Haller tummarna for att dina lungor tillfrisknar under din Sverige-vistelse!!

• mlu

oj, den sura smiley gubben har placerat sig av misstag i mitt forra inlagg!!

• Gemma

Började just ett mail med "tjenis p*nis". Mmm, det svenska kulturarvet. Älskar det.

• Gemma

mlu: Ditt inlägg fick en spännande twist med surgubben ;) Ditt ex verkar... sådär. Måste kännas som en dubbel besvikelse när någon du antagligen högaktat plötsligt bär sig åt som nåt ur en trashroman. Idag ska jag posta jiffypåsar med värmande innehåll.

Kram, G

• mlu

Gemma: Jo att tillskriva honom som en "sadar typ" ar nog riktigt... ha,ha, minst sagt... Vad spannade med pasar med varmade innehall!! Skicka ett mail med dina detaljer for den ekonmiska uppgorelsen!!

• Gemma

mlu: Yes, när jag varit på posten kommer fullständig ekonomisk redovisning ;)

• Blivande Fru Stålhandske

Gemma, annars hade jag inget emot att associeras med privat-jet. ;)

Låter fantastiskt med Sverige, jag är faktiskt avundsjuk då jag längtar så efter sommar-Sverige just nu.
    Dock har vi fått svenskt sommarväder hit i dagarna, 27-28 grader, strålande sol, klarblå himmel och praktiskt taget ingen luftfuktighet att orda om. Det lugnar. Och värmer.

Så i sann Svensson-anda ska jag bjuda på improviserad grillkväll här hemma till helgen, och er kan man alltid lita på! Fram med favoritrecepten; Marinader, sallader, tillbehör!

Mlu, ditt ex lämnar mig inga ord. Hans beteende får mig att fundera en eller ett par gånger extra över den mänskliga naturen.
    Men jag är glad, glad, glad att du trivs med livet just nu!

• margaux

Ohhhh så spännande Gemma!! Paypal eller svenskt kontonr. passar bra för mig! Jag har just varit hos en ny nagel och fottjej som var hur söt som helst! Kanske jag klarar att masa mig dit igen nu när jag fått en trevlig en på kroken, hoppas det så katastroftiden för händerna är över!

• margaux

Stålis! Kul att ha dig tillbaka! Det där med Jet helgen var hur osannolikt som helst, liksom en riktig svensson tjej som hamnade i helt sjuk miljö! Fast jag trivdes... Låter härligt med grillning!

• Gemma

Har varit och tränat på SATS, ojojoj vad bra det är. Core. I morgon kommer jag gå omkring som ett dragspel.

Sen åt jag middag med mamma och pappa och hamnade direkt i en ond tonårscirkel och sa saker i stil med att "amen jag har faktiskt rökt på. En massa gånger. Och alla mina kompisar också. Och INGEN av oss har blivit heroinister. Och liksom, varför är det så okej att ta en fredagsfylla men så himla tabubelagt att röka lite hasch då och då?"

Och mamma och pappa satt där och snöpte med munnarna och förklarade att de minsann visste var gränsen gick och tyckte att det är vääääälidigt obehagligt när vuxna människor dricker så mycket att de får svårt att hålla balansen.

(En kvart tidigare hade pappa för tionde gången försökt truga i mig och mamma "lite av den där goda, goda chablisen," trots att vi redan i MORSE hade sagt att vi inte ville dricka nåt ikväll.)

Fortsättning följer.

Kram, tonårsgemma

Svar på tråden En plats i solen