En plats i solen
Simsalabim, nu trollar jag hit er! Till tråden där solen nästan alltid skiner (i alla fall hos någon av oss).
Kram, en av kineserna.
Simsalabim, nu trollar jag hit er! Till tråden där solen nästan alltid skiner (i alla fall hos någon av oss).
Kram, en av kineserna.
lourdes - jag hade också en lugn möhippa. Det enda pinsamma var att jag fick ha et tpar lila cykelbyxor på mig när vi skulle klättra klättervägg. Fast mina vänner blev förbannad när jag satte på dem och sa "usch, henne kan man ju inte spöka ut, hon klär ju i allt". Ska väl tillägga att då var jag betydligt smalare än idag (1 år senare).
mlu - ditt liv låter otroligt härligt! Jag träffade nästan inga människor när jag var nere på Rivieran och det var ju självfallet för att jag
1.) hade pojkvän
2.) arbetade hemifrån
Min man säger dock att det som kille var skittrist att vara singel där. Han tycker att fransyskorna är så omständiga att dejta. Han föredrog singellivet i Stockholm betydligt mer för här kan man ju prata med tjejer bara för att det just är trevligt att prata.
God morgon tråden!
Drömde att jag gick runt i lederhosen medan jag förföriskt knaprade på en weisswurst.
Lourdes: Vårt kinagym ligger som jag ofta berättar, inramat av Hermes, Dior, Tiffany och Celine. Men en snabb titt på prislapparna brukar räcka för att jag ska få bråttom ut. De slänger ju på 20-50% i skatt, och även om de inte hade gjort det så har jag knappast budget för att impulsshoppa nåt annat än australiensisk mango. MEN nu är det ju så fint ordnat att man kan köpa riktigt fina tiffany-kopior för 30-100 kronor styck, i silver som visserligen repas ganska lätt, men ändå! Köpte också en massiv tiffany-guldgris (det är ju gyllene grisens år), där förgyllningen redan börjar nötas bort, men min grova silverkedja med hjärta ser hur fin ut som helst. Har en hel del med mig till Sverige också, presenter alltså, inpackade i turkos ask och allt. Gillar ju egentligen inte fejk men när det gäller juveler och DVD:er har nöden ingen lag...
Lourdes igen: Din tampongincident räckte ju bra för... en smula pinsamt måste det ju ändå vara om det ska vara på riktigt ;)
Stålis: Hur blev grillpartyt?
mlu: Du är så skön som bara kastar dig ut i det sociala livet, tycker själv att det är jättelätt att träffa nytt folk i Shanghai men vete sjutton hur det skulle gå i Frankrike, å andra sidan... om man trivs och känner sig fri vågar man ta för sig mer.
I det här lilla marinblåa nästet där jag just nu befinner mig har jag hela tiden en krypande känsla av att folk studerar mig och vill sätta mig på plats. Man öppnar sin mun, säger två fraser och vips har man rubbat någons världsbild med 200% (det krävs så lite). Och ofta är de sura som f-n när man kommer men när man sedan lämnat butiken / sjukhuset / postkontoret så skrattar de en halvtimme åt vad man har sagt för de har aldrig hört något så udda. Och nästa gång får man höra att det är så härligt att man är så färgstark. Eller nåt liknande. Men om man skulle stanna här... Ingenting kan få en att bli en grå liten mus som små, svenska städer. Tror att det är oundvikligt att man anpassar sig för att slippa känna sig som ett UFO hela tiden.
Men naturen är otrolig och det är kul att träffa föräldrarna. Igårkväll kollade vi på bilder från Shanghai. Tycker så mycket om min stad, kaoset och den lätta galenskapen som nästan aldrig går överstyr. Och samtidigt avskyr jag stanken, skiten och faktumet att små barn växer upp omringade av tre motorvägar istället för - som jag - av stranden, skogen och glasskiosken.
Lapinette: Var det restaurangen Restaurangen ni var på? Vad är det, var, drivs av vem? Jag hänger inte med...
mlu: Att sova ensam i en stor säng är lyx, lyx, lyx! Och att åka till italien och shoppa pasta ska vi inte tala om. Kram, G
Lapinette: Trimmade lår när man ska bära lila cykelbyxor är fusk ;)
margaux: Fick du mail av mig förresten..? Skickade i förrgår.
Restaurangen drivs av Melker som även har F12, Kungsholmen och Grill. Den är lite annorlunda i sin meny då den bygger på smaker. Man kan välja att ta 3 smaker som motsvarar en varmrätt eller 5 smaker som motsvarar en förrätt och en varmrätt osv. Vi är ju lite udda så vi tog 4 smaker vardera med tillhörande vin och sedan delade vi på en efterrätt.
www.restaurangentm.com
Restaurangen har funnits i några år så den fanns även när du var i Stockholm. Den ligger dock lite udda till så det är inget ställe man passerar när man är ute på stan direkt. Själv har jag varit där en del och ätit businessluncher men aldrig middag förut.
Gällande min möhippa och cykelbyxorna kan jag tillägga att väninnor blev ännu mer besvikna när jag gav mig upp för klätterväggen hur lätt som helst. Hi, hi...de hade ingen aning om att min favoritsysselsättning som barn var att klättra i träd.
Lapinette
Nu belv jag väldigt nyfiken! Vi ska ju till Stockholm på Elitloppshelgen (som vanligt) så det vore ju kul med något annorlunda till lördagskvällen (vi går alltid ut o äter då). Hur ligger priserna på Restaurangen? Boka bord? I så fall, hur långt innan?
Hm, tror jag missat hur man stavar idag... får väl skylla på halsont o feber i kombination med att jag jobbar...
Marskatt - kolla in länken ovan där finner du priser. Annars har jag för mig att 3 rätter (som är som en varmrätt) kostar 300 kronor och tillhörande smak av vin 55 kr glaset dvs i det här fallet 165 kr totalt. Är man hungrig räcker det inte med 3 rätter.
Flix, I need your help. Håller på och översätter lite arbetsprover och ska maila dem till några byråer. Behöver veta vad "krokodilpräglat skinn" heter. Tips?