En plats i solen
Simsalabim, nu trollar jag hit er! Till tråden där solen nästan alltid skiner (i alla fall hos någon av oss).
Kram, en av kineserna.
Simsalabim, nu trollar jag hit er! Till tråden där solen nästan alltid skiner (i alla fall hos någon av oss).
Kram, en av kineserna.
Lapinette, då litar jag hellre på dig! Jag har hört att alla invånare är dryga och otrevliga, allt är omotiverat overpriced och att det är smutsigt, och det har jag alltid tyckt är verkar konstigt.
Stålis: Hej! Överskattat eller ej, det beror väl helt på vilka förväntningar man har? Om man väntar sig en polerad, romantisk disney-variant blir man nog grymt besviken men det har jag personligen aldrig gjort tack ock lov.
Hade själv ganska svårt för Paris i början, det är självklart en skitig, stökig och dyr storstad med stundtals aggressiv stämning, ficktjuvar och gubbar som tafsar i tunnelbanan samt en ganska olidlig trafiksitiation. Men där finns också otroligt mycket restauranger, häftiga - och romantiska! - miljöer, sagolik shopping (om man vet vart man ska gå) och olika områden med väldigt distinkta personligheter. Och så bor ju många av våra kompisar där!
Helt klart en upplevelse, i paritet med mina favvostäder Stockholm, New York, Melbourne, London, Barcelona, Lissabon och Shanghai ;) ).
Vilka städer gillar ni andra?
Tack för alla härliga tips! Lourdes: Sofitel ser underbart ut men priset är tre gånger högre än på vårt sunkhotel ;)
För en stad som ju bebos av miljoner och åter miljoner människor, varav kanske en miljon har PMS och ytterligare en miljon lider av uselt morgonhumör är det nog svårt att leva upp till ryktet "romantisk". Lättare då för exempelvis Rom att leva upp till "historiskt intressant", eller för Stockholm: "mycket vatten".
Stålis igen: Jag håller med om allt det där negativa du skrev om Paris men sedan jag lärde mig franska har jag även upptäckt charmen, som i viss mån kompenserar det negativa. Men alltså Paris är absolut inte en av mina favvostäder. Mår alltid mycket bättre i London där tunnelbanevakterna kallar en "Love" och taxichauffören är bekymrad över att du inte har tillräckligt varma kläder på dig och kanske blir förkyld.
Gemma, när vi bodde där hade dom ett erbjudande som man bara inte kunde motstå ;) Antar att vi hade tur.
Lourdes: Ja, och nu var alla rummen fullbokade. Verkar väldigt populärt. Ska bokmärka sidan ifall vi någon gång åker dit och helt enkelt har lust att bo... osunkigt.
Gemma: Hotell Melia ar femstjarnigt o ligger langst upp pa rue Mongagne, jattefina rum och till de facila priset av 150 eur natten for ngra ar sedan, vart att kolla upp
Kanske inte trendy men mjuka badrockar och allmant trevligt. Overhorde dar en myket skojig konveration i receptionen; en dam klagade pa att hon hamnat pa rokfri vaning da hon onskat rok-rum(bla vad ackligt) mannen i receptionen svarade att rokfri vaning betydde enbart att man inte fick roka i korridoren, sjalvklart skulle han se till att hon fick askkoppar pa sitt rum...hrm... I see, det ar darfor det ibalnd kan lukta rok i aven dom rokfria rummen....
Gemma, du har övertygat mig.. ;)
Paris har ju ett rykte som måste vara svårt att leva upp till, så jag förstår att det finns många som blivit besvikna. Jag brukar ha som regel att inte förvänta mig för mycket när jag reser, utan tvärtom. Så blir man enbart positivt överaskad!
Jag gillar också Lissabon och dess omgivningar (Cascais och Estoril är wunderbar!) och London. Men även San Fransisco och Portland i Oregon är favoriter!