• Gemma

En plats i solen

Simsalabim, nu trollar jag hit er! Till tråden där solen nästan alltid skiner (i alla fall hos någon av oss).

Kram, en av kineserna.

• Svar på tråden En plats i solen
  • margaux

Vad ska flickorna i helgen? Jag ska INTE dricka alkohol i alla fall....
    En vit lucka innan man sätter igång igen!

Lapinette, hoppas ni får det trevligt och att middagen blir lyckad!

• Gemma

Har just tillbringat tre timmar i kinesisktalande skick med tre coola väninnor på en urmysig liten gata kantad av kaféer och gallerier. Nu är mannen på businessmiddag och jag ska gotta mig med skräp och - yes you guessed it! - korv med mos. I morgon blir det storhandling på carrefour, därefter lite träning och kanske nåt, eh, helgaktigt. I övrigt inga helgplaner förutom babyshowern på söndag. 13 pers har osat, ska bli såå kul! Vi har massa knasiga charader, tipspromenad, mäta magen + en massa god mat. Om vädret är fint ska vi ha picniclunch på gräsmattan.

Vad ska ni andra hitta på? Kram, G

• Gemma

Stålis: Är superglad för att din man mår bättre!!!

• Blivande Fru Stålhandske

Så rara ni är som oroar er för mannen. Han mår mycket bättre nu, men vi tar det lugnt i helgen, så lugnt som bara vi kan ta det!

Jag hade tänkt att ta en simtur idag, men ute står regnet som spön i backen och åskan dundrar på emellanåt, så jag ska smyga ner till gymmet och rycka lite i vikterna alldeles strax hade jag tänkt.

Sedan blir det middag med tomatsoppa som jag kokade i eftermiddags, samt marinerad fläskfilé med balsamico-rostade rotsaker i ugn. Är redan hungrig!

Sedan tänkte jag öva upp mina kunskaper i Nintendo Wii- Sports. Märkte till mitt förtret igår att jag, som faktiskt KAN spela tennis, inte lyckas fullt lika bra när jag försöker mig på det i tevespelet. Ganska katastrofalt dåligt, faktiskt. Så kan man ju inte ha det! ;)

Gemma, jag skulle gärna gått på baby-showern och mätt lite mage. Låter skoj!

• Blivande Fru Stålhandske

Margaux, är inte du typ gasell-lång? 60+- ett par kilo låter inte mycket- speciellt inte diet-mycket!

• margaux

Gud vad du lagar mat Stålis!! Låter jättegott... Du blir mer och mer till mat-mor!

• margaux

Jag är 1,79 i strumplästen... Men byggd väldigt smal så extra kilon syns väl! Ska heller inte gå ner något särskilt, bara trimma lite runnt magen! Beach 2007, vet du!!

• mlu

Hej pa Er,
    hemkommen efter en heldag i Cannes. Inte sa manga filmstjarnor men val en heldag pa en privatstrand, skall sanningen fram sa sov jag mig mest igenom dagen da jag drack pa tok for mycket vin hos en svensk vaninnna igar, (la mig kl 5 och klev upp kl 9, pinsamt bakis!!) At en god lunch serverad vid solstolen och kikade pa alla glamourosa typer som hangde dar o faktiskt tycktes prata film. Sedan gick vi till Voile Rouge och dar var det "as usual" champage sprutades pa dansande tjejer o halldes i havet...well, well det kan ju faktiskt vara barnsligt underhallande aven om jag foredrar
    klubben i St Tropez. Blev dock inviterad pa ett kalas pa namnda klubb i Cannes nasta vecka, skall ta med min engelska vaninna Ruth, kan bli skoj!!

Har nu avnjutit en kebab och en Fanta organge och skall strax ga o sussa.....

Hande en liten olycka idag med B:s bil som han snart skall komma o hamta, hamnade i klam i grindarna hos min vaninna nar jag skulle hamta upp henne. Trodde som flesta grindar var sensorstyrda men tydligen inte denna. Hennes stackars sambo hade glatt paborjat att stanga grindarna fran huset medan vi fortfarande korde ut genom utfarten...Hrm...blev en backspegel mindre....

• Lapinette

Sitter här en mycket tidig måndag morgon och tittar ut över hustaken i Stockholm. Är dunderförkyld och kan omöjligt sova mer än typ 30 minuter åt gången. Väcker O hela tiden O så nu gav jag upp och satte mig vid hans dator istället.

Som tur var så fick jag hans förkylning igår sen eftermiddag, precis lagom till att vi skulle bege oss hemmåt. Köpenhamn var trevligt. Vi har verkligen promenerat omkring på stan, suttit i Nyhavn och druckit en varsin öl, ätit smörrebröd på Magasin du Nord, spenderat en eftermiddag på Tivoli och gått utmed kanalerna i Christianhavn.

Middagen på Kong Hans var till belåtenhet. Jag fick min gåslever, champagne och två favoritviner, Chablis och Pomerol samt en otroligt god fisk med sparris, ostar och olika chokladdesserter gjorda på Valrhona choklad. Tyvärr var vi så mätta när desserten kom att vi enbart åt den godaste av dem fyra. Det var helt enkelt omöjligt att få ned en endaste liten bit till.

Som sagt, nu har vi avverkat ett soligt Köpenhamn och på fredag åker vi till Paris. Fast just nu vill jag helst få min ockuperade näsa tillbaka så jag kan få lite sömn.

• Lapinette

Stålis - visst det var i helgen vi hade kaninfödelsedag samt 1-årig bröllopsdag. Förutom detta 2-årig förlovningsdag och 5 år sen den första kyssen (som vi räknar som startskottet i vårt förhållande). Vi hade massor att skåla för!

Svar på tråden En plats i solen