• Gemma

En plats i solen

Simsalabim, nu trollar jag hit er! Till tråden där solen nästan alltid skiner (i alla fall hos någon av oss).

Kram, en av kineserna.

• Svar på tråden En plats i solen
  • Lapinette

Stålis - det blir att jag får vrida på ringarna lite då och då. Till saken hör ju att den andra ringen har en diamant så den far ju också på sniskan ibland. Har funderat på att "löda" ihop ringarna så slipper jag åtminstone det irritationsmomentet. Att den far iväg märks ju så mycket tydligare än alliansringen. Annars är jag jätteglad över mina ringar! Sa det faktiskt senast i helgen till maken ...och då speciellt min förlovningsring som han valde.

• margaux

Favvo topic! Diamanter...

Stålis, diamanter slits liksom inte så mkt, men smutsigt blir det nog! Att kolla klorna då och då är också ett måste.
    Jag ÄLSKAR helallianser... Det vill jag ha en fast med små diamanter så att den inte blir så tjock. Hatar att klämma fingrarna med ringar.

Gemma, asså 96%... Döh! Att du inte tänkte ta examen är ju ett komplett skämt!

Allas vår lilla språknörd!

Lapinette! Krya på dig!!!

• Lapinette

Här sitter jag och känner mig allt annat än fräsch. Måste se till att bli frisk och fräscha till mig till på fredag för hit ska visst vi gå: www.pershinghall.com/

• lourdes

Hej tjejer!

Nu är jag tillbaka efter en helt UNDERBAR BRÖLLOPSDAG! Är svårt att i ord förklara hur underbar den var, men jag ska försöka.

Först måste jag berätta att jag blev sjuk direkt efter bröllopet. Måste vara all stress veckan innan bröllopet som gjorde att kroppen till slut sa ifrån. Mannen kände av det redan natten innan bröllopsdagen. När vi väl checkade in på hotellet, på bröllopsnatten, hade han ingen röst kvar. Själv kom min infektion i kroppen på söndagen. Först nu börjar jag känna mig bra igen. Jag ska starta en ny tråd (lång) så får de som är intresserade läsa om vår dag.

www.brollopstorget.se/Forum-1-23/m2299809.html

• Blivande Fru Stålhandske

Lourdes, det verkar som om din dag blev mer fantastisk än vad du/ni någonsin hade förväntat er!
    Fantastisk klänning, kreativt upplägg på bröllopet, avslappnat och många matpauser- ett bröllop helt i min smak.
    Ser fram emot ännu fler bilder!

• Blivande Fru Stålhandske

Margaux och lill-kaninen, jag är lite överförtjust i helallianser, har alltid varit. Men jag vet inte hur jag vill ha det, måste nog prova lite olika varianter innan slutbeskedet kommer.

Margaux, har du hittat någon smal helallians på Tiffanys eller någon annanstans?
    OM det blir en helallians så planerar jag att ha den som förlovningsring, sen en riktig blaffig solitär som vigselring. Lite omvänt, men det struntar jag i. :)

• Gemma

Lapinette, tittar på ert hotell, *dräggel*, lite annat än kyffet i Pigalle där vi bodde... fast vi fick i alla fall en liten rank terrass med fejk-tegelstenar på köpet ;) Och hade en underbar helg, för Paris är ju liksom ändå... paris. Hoppas ni får det hur bra som helst.

Margaux: Jaa! Är gärna nörd, strategisk nörd dock, kan ju inte direkt påstå att jag ägnar mitt liv hängande över böckerna, man måste ju liksom... leva lite också. Hur går det med din anti kolhydrat-kamp? Körde enligt din modell inför bröllopet när jag upptäckte att jag inte fick plats i klänningen, uteslöt framför allt vin. Och när man ändå får ett tokigt kolhydrat-sug är det bra att ha laddat med riktigt grovt, tyskt bröd. Du vet med stora korn i. Så får man sin "fix" utan att det straffar sig. Själv kan jag inte sova om jag går och lägger mig hungrig.
    När är förresten din tenta?

Ikväll jobbade mannen sent och det blev fläskkottlett, bönor, råris och ratatouille framför teven. Comfort food som man blir snygg av helt enkelt ;) Kan behöva det nu för det var riktigt länge sedan jag kände mig fabulous. Känner att det börjar bli dags för en beauty-dag, med lite benvaxning, klippning och kanske ett och annat plagg.

Gnatt, eder: G.

• Gemma

Och tack alla för tentagrattiset, är faktiskt lite stolt, speciellt då över att jag faktiskt lyckades göra annat än plugga och att det därför antagligen blev extra effektivt, att jag tog pauser. Ironiskt att man äntligen lär sig studieteknik, vid, ahem. 34 års ålder ;)

• Lapinette

Gemma - du skulle se mig nu, allt annat än fabolous. Röd om näsan, små, små grisögon och totalt livlöst hår. Känns hårt att försöka göra något åt det här förfallet inför helgens vistelse i Paris.

Vi ska inte bo på det hotellet utan hänga i deras restaurang och bar på kvällen. Vi bor inte lika flott men helt ok. Har inga höga förväntningar då jag vet hur små rummen brukar vara i Paris.

• margaux

Grattis igen Lourdes! Vi glädjer oss till bilder.... Nu, med en gång helst!! Välkommen tillbaks förresten hoppas du inte är en sådan fru som skippar BT!?

Svar på tråden En plats i solen