• Gemma

En plats i solen

Simsalabim, nu trollar jag hit er! Till tråden där solen nästan alltid skiner (i alla fall hos någon av oss).

Kram, en av kineserna.

• Svar på tråden En plats i solen
  • Lapinette

Vi är ute efter mys och loungekänsla i vardagsrummet. Så jag tror det kommer att bli bra.

• margaux

Lourdes,
    Sydafrika JA! Kan rekommendera 2 hotell det ena insanely dyrt och fabulous och det andra fint och mysigt...

www.granderoche.co.za/
    De har Honeymoon paket och en helt gudomlig restaurant....

www.ballon-rouge.co.za/
    Denna ligger mitt i Franschhoek och har en bröllopssuit med egen jaquzzi på taket och underbar miljö...
    Vi bodde här i en vecka lite drygt och gjorde dagsutflykter till närliggande vinområden!

Jag ska tillbaks i januari nästa år, då blir det nästan precis ett år sedan sist. Denna gången blir det mindre vinnörding och mer safari....

• margaux

Gemma! Lycka till med ansökan... Inte lätt det där..

Men det är ju deras förlust om det inte orkar läsa ansökan!

• margaux

Mlu, du har ett så glamoröst liv att jag känner mig som en grå, tråk kontorråtta!
    Hur var Monaco?

• Lapinette

margaux, du grå??!! Som springer omkring på vinprovningar och åker iväg på resor stup i ett. Snacka om grå kontorsråtta, moi, som verkligen sitter på ett grått kontor och skriver rapporter.

• Blivande Fru Stålhandske

Pust, stånk och stön kommer från kinesiska obygden. 37 grader idag som varmast, och stekande, brännan sol. Men hör och höpa, ändå lite vind och behaglig luftfuktighet.
    MEN inte har jag legat vid poolen och lapat sol, utan suttit inne och jobbat samt lämnat in bilen på recond, nu luktar den kemikalier annat än den potatisgratäng jag lyckades spilla INNE i bilen för ett tag sedan. -Big improvement!

• Gemma

Businessmänniskan VAR insanely busy... på affärsresa till den 25 juni :(

• Blivande Fru Stålhandske

Gemma, du vet ju att EGENTLIGEN ligger hon/han på Aruba och vändsteker sig i solen. Eller är det en kines? I så fall kanske inte den ovanstående ekvationen går ihop.

Idag har det grillats helstekt Stålis på verandan.. varmt var det!
    Och så har jag surfat efter bikinis hos asos. com.. har ni några tips om snygga bikinis som inte kostar multum, som man kan handla online? Lyckas alltid förstöra mina bikinis!

• Lapinette

Älskar att köpa bikinis men det känns inte som en vettig investering till denna sommar i Stockholm. Skulle inte våga köpa dem på nätet då jag absolut måste prova.

• mlu

Late night report from cote d'azur;

Hur orkar dessa celebs vara pa party varje dag? Jag ar helt slut av lite champagendrickande ikvall pa Palais Mediterrande, - vi firade faktiskt en "hen-night" sa kan for forsta gangen pa lange anknyta till brollopstemat pa denna site igen!! "Fyra glas champagne o nagra oliver gor ingen middag" ( i.e "finns det inte ett uttryck i Sverige en fluga gor ingen sommar?" sa smaskar for fullt pa en kebab inkopt hos min kebab-man i huset som undrade varfor jag kom un "deuxieme fois" denna vecka. Pa middag igar kvall i Monaco; igen, skoj, satt bredvid en fransk aldre gentleman som var ngn gammal avdankad tennisspelare i 50-ars aldern som roade sig med att trolla 1 euros mynt ur mitt har!! Inte sa varst stort underhallningsvarde enligt mitt tycke och smak men... kul i alla fall!!
    I morgon blir det till att vara uppe med tuppen da jag skall plocka fram symaskinen och sy om en klanning som jag hade for 7 ar sedan som jag tankte ha pa ett party i Cannes imorgon!! Skall bli spannande och se om det gar det gar att fixa till nagot "waow-effekt"- liknande plagg av den klanning som "once up on a time var valdigt mycket waow.... innan jag motte B.
    Men Ni som vet...Margaux mfl. det har med vindrickande titt som tatt borjar bli en smula jobbigt.... Har dock fixat till ett kvallsjobb lite tillfalligt under tiden mitt start-up project realiseras sa kommer nog inte vara sa mycket party om nagra veckor.... pust.. men har faktiskt ganska kul i min knappa singeltilvaro som verkligen ar SINGEL da jag lar kanna intressanta manniskor pa dagarna och jobbar med en business plan natterna igenom(- da jag inte dricker champagne forstass....) Inte sa mycket som tillstymmelse till en flort eller an midre en affar eller date! Lite trist men det ar inte helt prioriterat just nu, skall erkannas att jag nog ar bra mycket mer engagerad att fa denna business att fungera nu och handla lite nya skor an att mysa i en soffa med en man.....- Sa kan det ga pa "gamla dagar" !! Borjar gora omprioriteringar nar shoppoing-kassan borjar att sina.....

Svar på tråden En plats i solen