• nu är jag fruL

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Japp ni gissar rätt här är tråden där vi jagar vi aladåber, ägg, simmare och pluss

Här fortsätter vi. Vi kom upp i över 12000 inlägg om hur man märker av när man blivit gravid. Och hur man blir gravid. Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av det?
  • BrudSommar2006

Skärgårdsbruden, vad kul att det har löst sig med jobb, grattis! Hur gick det med allt?

Annars mår vi nog lite olika här i tråden men för mig går det väl hyfsat just nu i alla fall förutom halsbrännan, att jag knappt orkar gå så fort det blir minsta uppförslut på vägen och krypet i armar och ben så att jag inte kan sova. Det som går riktigt dåligt är husletandet men det är kanske en bisak.

• BrudSommar2006

Pirr, i dag och i morgon borde faktiskt räcka men eventuellt kanske man ska försöka få till det någon mer dag för säkerhets skull. Vi klarade oss med böjdagen och dagen efter i alla fall.

• BrudSommar2006

Mindre, det är rätta takter, fightas på bara! Fast när du pratar om att du är tjock om magen så vet jag att det är inbillning!

• Skärgårdsbruden

Jo, en liten uppmuntran till alla er andra: Det GÅR att få nytt jobb fast man är gravid! Det gläder mig att våra lagar äntligen börjat avspegla sig i arbetslivet och inte bara i lagboken (i alla fall hos vissa organisationer). Jag fick ett jobberbjudande och berättade att jag var gravid (vet att man inte har ngn skyldighet till det, men jag ville det ändå). De sa att visst, det orsakar ju en del problem för dem, men det var ju mig de ville ha, så visst stod deras erbjudande kvar. Jag blev så glad! Så än finns det hopp för ett jämlikt samhälle!

Jobbigt med halsbrännan, BrudSommar! Äter du Gaviscon? Det gör jag lite då och då, det hjälper lite.

• Liten med Mindre

Brudsommar - inte tjock som i fett. Den är stor och rund av gas. Har nästan gjort ont de senaste dagarna.

• Liten med Mindre

Förresten - försöker skingra tankarna.

Personalfesten (gymmets) på lördag har tema "Black & White". Har ni något roligt budgettips - förutom att leta upp svarta byxor och vit topp hemma?

(Det är väl förvisso ungefär det enda jag har också. Förutom en väldigt kort svart klänning, dito kjol och ev någon svart tröja.)

Någon kul kombination av kläder accessoarer? Sminkidéer? Anspelningar på temat? Vet att många kommer vara extremt proffsigt utklädda, men jag vill mer uppmärksamma temat lite utan att vara aptrist.

• nu är jag fruL

mindre gumman
    hmmm nästa gånga kanske du ska försöka med hela kuren med RR, bisolvon, omega 3 osv.

OM det nu måste bli en nästa gång. jag vägrar fortfarande acceptera att du ska få mens NEJ

• BrudSommar2006

Skärgårdsbruden, jag har provat mig igenom apotekets sortiment av flytande och tuggtabletter men båda sorterna får mig att kräkas, usch, det liksom skummar och geléar sig i halsen, blä. Men Gastrosan som finns på hälsokosten fungerar lite grand i alla fall och det är ju tabletter som man sväljer hela. Samarin brustabletter fungerar också hyfsat bra.

Mindre, vad jobbigt att behöva klä ut sig. Men kul när man väl löst problemet med vad man ska sätta på sig. Har inga bra tips tyvärr, är dålig på sånt där.

• viktualia

Mindre - nåt schackrutigt kanske?!? En schackrutig sjal eller väska eller så?!?

Svar på tråden När märker man av det?