• nu är jag fruL

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Japp ni gissar rätt här är tråden där vi jagar vi aladåber, ägg, simmare och pluss

Här fortsätter vi. Vi kom upp i över 12000 inlägg om hur man märker av när man blivit gravid. Och hur man blir gravid. Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av det?
  • Moppy

Hej tjejer!
    Åhh vad härligt med en ny tråd och en massa 'oskrivna blad'! Så mycket kul vi ska diskutera här ;)

MINDRE!!!! FY FAANNN! Det är ju vår tur denna månaden!! Jag tänker på dig MASSOR och förstår precis hur det känns. Men, men 'it aint over..' och allt det där så försök ha lite, lite hopp kvar även om det känns svårt. KRAM på dig!

• Moppy

Jag har förresten bestämt mig för att be om en utredning (privat) om det inte funkar denna gång. Ja jag vet att det är hysteriskt etersom vi inte försökt så länge men jag undrar fortfarande på vad som hände när vi fick MF. Jag vill inte upptäcka om ett år att det är ngn hormon som fattas eller jag behöver hjälp att få igång ÄL med tabletter. Allt sånt kan ju vara relativt lätt avhjälpt. Och så har man 'tappat' en massa tid...

• mialove

Där jag bor finns en privat gyn som också är allmänläkare. Hon sa precis som du Moppy att en del inte får igång hormonerna när de blir gravida och att man då kan få det som medicin i någon form. Det är väl bättre att kolla så slipper du fundera. Funderar själv på att boka tid hos denna gyn för att kolla att allt är ok.

• BrudSommar2006

Jag tror att det var bra för maken att få se miljön och vara med på inskrivningen men inte var BM det minsta intresserad av honom, vi hade trott att han också skulle få lite frågor.

Järntabletter verkar vara jätteläskigt, man blir visst förstoppad och dålig i magen av dem och jag känner att jag har nog med symptom/problem...

• pirr!

Moppy!

Jag minns inte hur länge ni försökt, men jag gick till min gyn efter nyår (försökt sedan spetember -06) och berättade läget. Hon tog det som självklart att kolla upp mig (ultraljud och massa blodprover, blodtryck, längd, vikt ...)och sa att hittar vi inget här är det bara att fortsätta med mannen. Jätteskönt! Tycker du ska kolla med någon privat. Man vill ju inte gå och hoppas i onödan om det fattas några hormoner eller nå´t som man kanske kan åtgärda.
    Heja heja!

• pirr!

Mindre... tänker på dig under deppmanteln!

Anar att jag kommer göra dig sällskap så småningom (fast då är ju du ute igen..) Tror besvikelsen kommer bli tio resor värre denna gång då jag för första gången vet att vi faktiskt prickat ÄL.

• pirr!

Hu är det nu- alla erfarna plussare!!!

Full böj imorse! När sexa? Ikväll och imorgon kväll räcker eller?

• Liten med Mindre

Jo - idag hjälpte inga mandlar och aprikoser mot godissuget. 2 KitKat Cappuccino är borta - skulle vilja ha fler.

Jag är ju redan tjock om magen, gasig och finnig - det kan ju inte bli värre av lite extra godis idag.

• Liten med Mindre

Nåja - blir det en nästa gång så är jag extra förberedd. Ska pröva både Capoeira och självförsvar på lördag. Ha! Ska göra slarvsylta av tanten om hon kommer igen.

Fortsätter muffa rosa. :(

• Skärgårdsbruden

Hej tjejer!
    FÖRLÅT att jag varit borta såååå länge! Det har hänt så mkt och det ser jag att det har gjort här med! Frullan - har du plussat?! :D GRATTIIIIIISSSSSS!!! Vad roligt! Någon mer som plussat under senaste månaden?

Jag har äntligen fått nytt jobb, börjar på måndag. Ska bli såå kul! Men det betyder att jag enbart kommer att kunna hälsa på här om kvällarna i fortsättningen, och inte på dagtid.

Vår bebbe växer och frodas, om man får tro magens tillväxt... Själv har jag gått ned i vikt, men den tar tydligen vad den behöver ändå. Illamåendet har avtagit, så nu börjar jag känna att energin återvänder igen!

Hur mår ni alla andra?
    KRAM!

Svar på tråden När märker man av det?