• nu är jag fruL

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Japp ni gissar rätt här är tråden där vi jagar vi aladåber, ägg, simmare och pluss

Här fortsätter vi. Vi kom upp i över 12000 inlägg om hur man märker av när man blivit gravid. Och hur man blir gravid. Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av det?
  • Liten med Mindre

Kikar fram under manteln och kramas med en arm. Vill inte släppa taget om avgrundskanten så att jag trillar ner alldeles.

Jag måste sett gräslig ut på bussen i morse. Rödnäst med snor och tårar trillandes. Försökte gömma mig i makens axel, tur att han har GoreTex-jacka. :D

Ser väl inte alldeles lysande ut nu heller. Men jag är fortfarande i alla fall mer röd om näsan och ögonen än brallan. Ett litet tag till känns det som.

Undrar om allt zink jag fått i mig från solrosfrön och pumpakärnor har tagit bort alla klassiska för-pms symptom? Så att det bara slår till pang-bom istället denna gång?

Tur att hudterapeuten jag ska till på måndag också har varit BM, så kan jag fråga lite om varför kroppen är som den är.

• Liten med Mindre

Snartis, huvudvärk kan också bero på alla hormonnivåer som löper amok just nu. Har läst att det är ett rätt vanligt symptom.

• Drömma

Honungsjohanna. Såg precis din fråga om stickningarna i den andra tråden (jag hinner inte vara inte och kolla så mkt, det skrivs ju så enormt mkt också, jag är väl en så´n där "inhoppare" som skriver i mån av tid :)
    I alla fall så var det som små nyp i sidorna men framförallt i ryggen och inne i magen liksom. Inte så det gjorde direkt ont men lite annorlunda, har aldrig känt det innan och inte efter heller.

• Snart så....

Mindre, usch lider med dig gumman!! Massa kramar

Hade faktiskt ingen aning om det, får se vad BM säger när hon ringer.

• nu är jag fruL

snartis
    HURRA för gnäll
    sjäölv har jag varit grinig i ett par dagar. Det styartade hos BM och har suttit i. Skitirriterande. Jag som gillade skarpt att vara så där lyckorusigt kär som jag varit de senaste veckorna...

men men

gnäll på det passar mitt nuvarande humör

• nu är jag fruL

jag har förersten haft jä´tte ont i skallen från och till de senaste veckorna och tror definitivt att det har nmed grav att göra.

Mindre pluttan. Man får snora på bussen, hur skulle annars alla barn kunna åka buss

usch jag lider med dig. Är du säker på att det är mens på g?

jag vill verkligen inte tro det

• Snart så....

Aha du med Frullan, du har inte kollat vad det kan bero på??
    Hur var det blodtryck?

• mugglesfan

Aaaahhh, illamåendet gick över. Jag kunde tom dricka kaffe

Mindre: jag hoppas fortfarande! Tyvärr (el ja, eg inte tyvärr) sticker jag till Trysil vid lunch, så jag kan inte följa vad som händer. Ska jag behöva vänta till söndag kväll för att veta?! *tuggar på naglarna*
    Men jag känner igen mig i dig - jag hade också droppar som gjorde att jag gav upp (tills ngn så klokt påpekade det med den röda ladyn) och jag hade def ett ettrigt PMS-humör. Jag var helt övertygad på torsdagen att mensen kom (BIM söndagen efter). Sedan plussade jag på måndagen. Så ge inte upp!

• nu är jag fruL

snartis
    undrade du över mitt blodtryck?
    Jag harv inte någon aning. JHar inte tagit blodtryck på massa år...

• Snart så....

det är bara så j*vla jobbigt med den här huvudvärken dagarna i ända, det drar ner än.
    Undra om det kan bero på stress på jobbet??

Svar på tråden När märker man av det?