• nu är jag fruL

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Japp ni gissar rätt här är tråden där vi jagar vi aladåber, ägg, simmare och pluss

Här fortsätter vi. Vi kom upp i över 12000 inlägg om hur man märker av när man blivit gravid. Och hur man blir gravid. Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av det?
  • mugglesfan

Oj oj oj, fick panik där ett tag innan jag hittade till nya tråden!!!

Nej Mindre det får INTE vara mens för det har vi ju bestämt! Men kom ihåg devisen "it aint over till the red lady sings". Jag hade ju en brun flytning ett par dagar innan BIM - så ge inte upp än!!!

Jag håller med i dagisdiskussionen. Personligen tror jag inte att jag kommer att klara mer än 10 mån av mammaledighet innan jag klättrar på väggarna (och jag har fått detta bekräftat av kompisar som varit mammalediga att runt 10 mån så börjar det bli väldigt tråkigt), så då får mannen ta över. Vi måste väl antagligen skola in på dagis när bebben är ca 1 år med tanke på att man får dagisplats i augusti. Men då blir det nog bara ett fåtal timmar per vecka (bara så att man får behålla platsen) och resten får mannen vara hemma. Så får jag dra in pengarna! Men jag funderar på att bara jobba 80% medan barnet är smått så att jag hinner träffa det. Däremot fixar jag nog inte att vara hemma 1-2 år...

• mugglesfan

Välkommen Hjärtan-på-tråd! Jag tror det finns några st i tråden som har endo.

Förresten mår jag också illa idag, inte så jag spyr men det sitter liksom en klump i halsen. Skumt. Ska det komma nu?! (v11)

• Snart så....

Muggles, min svägeska började må illa v10 och fram till ca v14. För skulle det inte förvåna om jag började spy nu i v12 hmmm...

• Snart så....

Fy trots illamående så gick en kollega förbi med semlor. Höll nästan på att råna henne :D

• mialove

Mindre, Jäkla skitmens! Fast jag tycker att kroppen är helskum sen jag slutade med piller. Det känns helt annorlunda innan mens, under mens och vid ÄL. Å andra sidan hade jag såna piller som man inte får ÄL av.

Ont i boobisarna har jag aldrig haft förrän jag slutade med p-piller och inte är jag gravid för det.

• Snart så....

Nämen nu luktar det satan på rummet igen *urk* orkar inte med det idag när man mår illa. Stekt lök

• nu är jag fruL

snartis
    Usch ja lukter är hemskt. Jag har blivit så otroligt känslig för alla slags lukter. Usch. Värst av allt är ändå gammal rök. Usch då spyr jag nästan. Det var det västa på festen i lördags, alla som hade varit ute och rökt och ville prata. Fy faaaan vad de luktade

så sitta i matos...usch.

själv är jag bara hungrig hela tiden

Jag mötte precis en tjej i korridoren som hade en sån super fin liten gravid mage. Inte ett gram någon annan stans utan bara en liten kula på magen. Varför kan man inte vara så? Varför ska man liksom bli tjock överallt. Kan det inte räcka med en mage?

fast nu ska inte jag gnälla, inte när mindre sitter i sin usla sits. Faaaan igen. Men som sagt it aint over until the red lady signs.
    Mindre. Kom så får jag ge dig en kram.

Usch börja må illa i v11... då blir det uner vår resa... hoppas INTE!!!!

• nu är jag fruL

mialove
    Slutade du ,med p piller precis vid bröllopet eller innan? Kom mensen igång direkt?

Min kropp och flera andras härinne spökade som sjutton efter det vi började med bebisverkstaden. Jag har alltid i tusen år haft likadan mens MEN när vi började försöka så blev kroppen helt knäpp.

• BrudSommar2006

Mindre, det får inte vara sant!!! Neeeej, det som lät så himla positivt den här gången. Det var ju verkligen din tur.

Det här med dagis har oroat mig lite, jag tycker att det är märkligt att man nästan bara kan få dagisplats i augusti när det föds barn året runt. Det kan ju inte passa alla att börja just då. Urdumt tycker jag. Sedan får man väl ingen plats innan barnet fyllt ett år så då kan man ju få vänta länge på nästa augusti om det är så.

• Snart så....

usch jag är riktigt gnällig idag. Har haft ont i huvudet i snart 2 veckor, tänkte att det var dags att gå till kiro. Inte har det hjälpt så ringde BM idag och min BM ska ringa upp mig om 30 min. Kan bero på att mitt blodtryck är lågt
    Kanske måste gå till vanliga läkaren. Bläää varför kan inte detta vara enkelt.

Svar på tråden När märker man av det?