• nu är jag fruL

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Japp ni gissar rätt här är tråden där vi jagar vi aladåber, ägg, simmare och pluss

Här fortsätter vi. Vi kom upp i över 12000 inlägg om hur man märker av när man blivit gravid. Och hur man blir gravid. Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av det?
  • mugglesfan

Snartis: nej jag har inte huvudvärk. Jag tror inte det är lika farligt nu i början men jag har läst att om man får huvudvärk mot slutet av graviditeten så kan det bla tyda på havandeskapsförgiftning (obs! jag vill verkligen inte skrämma er nu) så då ska man omedelbart kontakta BM. Men så här i början tror jag inte att det är det. Men blodtrycket borde de absolut kolla ändå. Jag håller med dig Snartis att så mkt prover som de tog vid min riktiga inskrivning (men det har ju inte FruLlan varit på ännu), har jag inte tagit på många år.

• mugglesfan

Ja just det, det kan vara vätskebrist. Jag äter inte särskilt mkt mer nu men jag dricker helt klart mer än tidigare. Det kanske är därför jag inte har huvudvärk?

• mugglesfan

FruLlan: klart det känns för jäkligt att svälla så mkt! Men jag tror det kan vara nu i början när tarmar och sådant flyttar på sig. Jag har också märkt att min mage putar betydligt mer just när jag ätit. Tarmarna jobbar ju långsammare och det är som att allting sväller mkt mer än förut. Men jag tycker det har blivit lite bättre nu i v10-11 än i v8, så kanske har du det att se fram emot???

• Bröllopstokiig

Hej Muggles
    Du har helt rätt, det kan vara vätskebrist, helt klart. Min mamma är ju inom sjukvården o det är det hon säger iaf. Även att man tycker att man dricker mycket, så kanke det inte är tillräckligt...

• mugglesfan

Puss på er - nu måste jag sticka! Jepp, det blir inga pucklar och ingen offpist och ska FÖRSÖKA ta det lugnt i pisten med.

Men jag ska faktiskt försöka koppla upp mig med mobilen på kvällen följa Mindres droppar!

Puss o kram alla!!!!!!!!!!!

• Page

Hej FruL, smaklig lunch!

CicciL, Skönt!

• Page

Mindre, fortsätt skriva och berätta hur det går (om du orkar).

• Page

Nu ska jag åka iväg och tokshoppa. Ha en bra dag.

Kikar säkert in i kväll...hoppas att du är här då Sweet, eller åtminstonde att du har skrivit många inlägg.

• nu är jag fruL

cicci: Åhhh vad skönt. fast ska jag vara ärlig så har jag intevarit orolig för vare sig dig eller pickn. Man hör ju jämt att bebisar tar det dom behöver. och du verkar ju må bra du med. Så allt är bara topp. och du din lyckost slipper ju allt det här med storleksökningsångest som jag har INTE kul alls.
    Kan knappt gå förbi en spegel längre för att jag tycker så illa om bilden...

så klart har du rätt. jag ska inte vara sur på min Bm. Jag har bara så svårt för att det blir fel och jag får vänta. Knäpp, jag vet.

Inskrivning ska jag på på måndag så jag hoppas på prover då. Tycker ni maken ska med? Han sitter i möte då men jag aknske ska tjata... vad säger ni som gjort det?

Svar på tråden När märker man av det?