• nu är jag fruL

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Japp ni gissar rätt här är tråden där vi jagar vi aladåber, ägg, simmare och pluss

Här fortsätter vi. Vi kom upp i över 12000 inlägg om hur man märker av när man blivit gravid. Och hur man blir gravid. Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av det?
  • sweetstreet

Åneeeeeeeeeej Pirr!!!!! ::( :( :( :(

Skit också!!!

Skickar tröstekramar!

Jag förstår att det känns j-gt jobbigt just nu, men jag hoppas att ni lyckas skrapa ihop lite energi oh påbörja utredning ändå.
    Tyvärr kan jag inte komma med några tips om hur man ska göra i Sverige, men de som satt igång utredningar i vår tråd har väl typ bokat tid hos gyn väl?? Så det är nog kasnke det första steget du kan göra. Där vet de ju mer om vart du oh även maken kan vända er för fler tester etc.

Kram igen gumman!!!!!!!!!!

• Storasystern

Pirr - så otroligt trist! Allra värst är det ju när man vet att man prickat ÄL ordentligt och ändå funkar det inte! Lider med dig! :(

Piggelin - jag vet inte vad jag skulle gjort om jag hade blivit utsatt för en sån knäppskalle!! Förutom blivit asförbannad förståss. Jag ska på stor fest om tre veckor ungefär och jag har ingen aning om hur jag ska lyckas mörka att jag inte dricker alkohol.... Kan verkligen inte komma på några bra anledningar, och större delen av min bekanstkapskrets kommer att vara där, så om nån kommer på det är det kört... :(

Lite OT, ni som gillar att resa, mannen och jag vill åka på en trevlig resa i sommar. Ingen äventyrsresa, men gärna till något ställe där man kan göra annat än ligga på stranden. Behöver inte vara jättevarmt. Några förslag??

• Liten med Mindre

Pirr! - stora kramar. Så eländigt att tanten lurade dig med. :( Usch - mensveckan är verkligen fruktansvärd.

Piggelin - grattis till magen. Och ett riktigt stort "BLÄÄÄ!" till tanten (!) på festen. Hade nog klämt i med något i stil med Sweets kommentar. Fast såna kommer jag aldrig heller på förrän efteråt.

Lapinette- synd att du inte hann komma. Vi mumsade och drack gott till 16 tror jag det blev. Jätteskoj att se Ciccis mage som har växt något otroligt sen middagsdejten. Att det kan gå så fort!?

I övrigt var det koko, frejis och jag som ältade våra bekymmer och våndor över undersökningar och anstormningen av gravida vänner. Och lite annat smått och gott. :D
    Tack tjejer för en trevlig brunch.

• Frejis

God morgon!
    Tack för brunchen och den trevliga pratstunden igår, tjejer! Vilken härlig mage Cicci har fått, eller hur? :) Dina mammajeans var väldigt snygga och coola och matchade väl med kappan :) snyggt!

Pirr - vad trist med tanten, hon verkar ha anfallit tråden igen. Jag kollade på nätet först vilka gynekologer tog hand om infertilitetsproblem eftersom det inte är alla som gör det. Men - ring en vanlig gynekolog så kan de alltid hjälpa dig vidare. Det och senare även utredningen blir inte så omständigt, däremot skönt att få lite hjälp och svar på sina funderingar.

Piggelin - välkommen till tråden! Vilken människa, att iaktta dig under hela kvällen och sedan... :( jag hade nog agerat på samma sätt som du.
    Vill även säga grattis till plusset!

• Liten med Mindre

Inga bra semesterförslag Storasystern - vi dyker ju mest, och det passar verligen inte.

Sydfrankrike kanske? Eller Spanien? Nära Medelhavet och Alperna.

• Frejis

Har annars hunnit bli jätteförkyld, blä :( hoppas att det går över fort.

Den röda faran verkar ha också hittat hit - jag såg lite brunt rosa spår av henne efter att ha pappersmuffat lite. Hittade en (!) brun flytning igår efter brunchen och så brukar det aldrig vara (sorry för detaljerna). Dag 28, hon kommer iaf när hon ska. F*n alltså! :(

• pirr!

TAck för trösten. Det värmer otroligt fastän det är på "cybervis".

Önskar jag kunde säga att jag skakat av mig sorgsenheten, men den håller sig kvar. Detta var vårt sjunde försök, så det är ju inte jättelänge, men känslan var ändå att vi hade lyckats denna gång!

Ska ringa min gyn idag och höra hur vi ska gå vidare. Har ju en oregelbunden cykel också som varierar mellan vanligen 30 och 36 dagar..

Tack tack igen! Ni är grymma!

• Liten med Mindre

Pirr! - när mensen kommer fast jag hoppats på annat, så känns det alltid som att jag aldrig kommer att orka försöka igen. Inte en ÄL till! Men på något sätt går det över till ÄL, för tänk om det är den gången det ska fungera.

Men jag håller med om att uppgivenheten ökar för varje gång (10). Nu lever jag på hoppet att undersökningen i maj ska ge någon hjälp.

• Liten med Mindre

Attans att snuvan kom ikapp dig Frejis. Men jag hoppas i alla fall att snuvan snuvar dig på tanten. Brunt är ju ok, om det bara blir lite.

Fast för mig brukar det komma bruna spår tidigt i dropp-veckan. Sorry!

• Frejis

Förmodligen har min tant bestämt sig för att härma din Mindre. Hon luras ju på ett väldigt dumt sätt :( Ska vänta lite till på de riktigt röda spåren - dags att boka tid för blodprov på dag 3.

Svar på tråden När märker man av det?