• nu är jag fruL

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Japp ni gissar rätt här är tråden där vi jagar vi aladåber, ägg, simmare och pluss

Här fortsätter vi. Vi kom upp i över 12000 inlägg om hur man märker av när man blivit gravid. Och hur man blir gravid. Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av det?
  • Piggelin1

TACK för era sympatier angående skrutt-apan, Sweet & Izzie! Jösses, vad jag garvade när jag läste ditt inlägg, Sweet

Jag blev verkligen så himla tagen på sängen & självklart så kom jag på de bästa kommentarerna (i samma stil som du skrev, Sweet ) först efteråt. Dock tror & hoppas jag att hon ngnstans förstod att hon var helt j-a fel ute, eftersom jag först bara var mållös & sen mer eller mindre vände ryggen direkt mot henne & bara gick därifrån utan att säga ngt mer än just att VI GÅR NUUUUUUUUUUUU.... Sa ngt mer sekunden innan jag vände på klacken, men har faktist glömt bort vad det var. Jag var för chockad tror jag!

Jag själv skulle verkligen ALDRIG säga ngt sådant till ngn - helt klart behålla funderingarna för mig själv & avvakta tills de själva vill berätta om det.

• Piggelin1

På tal om att resa med barn, så har jag kompisar som luffat runt de tre senaste månaderna i Thailand, Vietnam, Malaysia & Kambodja - de kommer hem nu i veckan - den äldsta fyller 5 eller 6 i sommar & lilltjejen fyllde ett år nu i mars. Efter att ha följt dem gnm deras inlägg i resedagboken.se, så verkar det ha funkat alldeles utmärkt!

• Victory

Piggelin: Jag kan inte annat än hålla med er om att den där "festkommentaren" var mer än lovligt korkad! Jag går igång direkt på sånt där eftersom jag själv avskyr när sånt händer!! Om du nu suttit och druckit vatten hela kvällen utan att berätta att du är gravid så finns det väl en anledning till det! T.ex. att du inte VILL berätta!! Då tycker jag det är så fruktansvärt dåligt att skrika ut det så där. Aaaargh! Hur mycket man än anar en sån grej är det inte andras sak att fråga/berätta om det utan det gör den det gäller NÄR man själv vill det! Ja, nu eldade jag ocskå upp mig! Du har i alla fall vårt fulla stöd, som du märker!

I övrigt är det ju bara att gratulera!

• pirr!

Nähä, så kom hon - smygande! Hade inte ens ont innan denna gång som jag alltid brukar ha! Fattar ingenting.. Trodde ju faktiskt att det tagit sig denna gång. Maken tog det hårt denna gången, han brukar va så positiv men nu var även han inne på att något måste vara fel.

Vet inte hur man ska gå vidare? Några tips. Känner mig ganska orkeslös och helt utan energi. Orkar inte dra igång någon stor process, men antar att vi måste. En ordentlig utredning av oss båda.
    Jag har ju kollat mina hormoner och så, men det var ju bara vid enstaka tillfällen och ej flera gånger under cykeln. Är det gyn man vänder sig till eller är det direkt till någon fertilitetsklinik?

Ledsen för mitt långa inlägg. Behöver bara skriva av mig.. Tack för att ni orkar! ledsen pirr!

• pirr!

Oj vad flitigt ni skrivit i helgen!

• Page

Lapinette och Pirr, jag vet inte vad jag ska säga...förutom förban..ade fisfula jä.la tanthelv... vad håller hon på med??? Fattar hon inte att hon ska hålla sig borta??? Och varför ska hon luras om hon ändå tänker dyka upp? Ef itta!!!

Pirr, du kan vända dig till gyn till en början. De hjälper dig där. Suck, att det ska behövas...

Det kommer i alla fall några trevliga nyheter också, grattis Piggelin! Synd bara att lagom syrliga kommentarer dyker upp en timme för sent. Hoppas att du inte låg i natt och spelade upp hela situationen på nytt, fast då med en riktig giftig motkommentar. Jag tror ifs att tanten fattade, när du bara stormade ut. Rätt åt henne, hon kanske lär sig att inte glappa med truten för mycket.

I dag åt och lagade jag middag hemma, det känns som det var en evighet sedan. Har hållt på med renovering och ogräsrensning på nyförvärvet i flera veckor. Det är rätt kul faktiskt, vi och hundra pensionärer på koloniområdet. Och snart är det dags för ÄL så jag har bokat in mängder med sex i veckan. Hoppas att maken har möjlighet att komma hem på kvällarna.

• Lapinette

Ååååh nej Pirr, inte du också! Tänkte på dig idag och hoppades att du kanske hade något positivt att meddela oss. Jag blev jättebesviken först men nu känns det helt ok. Livet går liksom vidare, allt är som vanligt. Hur länge har ni försökt? Kanske dags att gå till läkare? Vi har våra besök inbokade om 2 veckor.

Piggelin - en del människor är så otaktiska. Tänk att hon hade suttit och spionerat på dig hela kvällen! Själv kommer jag att behöva komma med dumma förklaringar nu när vi ska försöka avstå från alkohol fram till ÄL. Ska bl a fira Valborg ute på min mammas landställe och hon kommer definitivt tro något/hoppas. Men, men, det blir att förklara.

• mugglesfan

Aha, hej Piggelin! Så du är inne i icke-smygläsar-mod nu Välkommen i tråden!!! (För alla andra kan jag säga att jag känner Piggelin)

Har suttit och trasslat med att få igång det trådlösa internetmojängen hela kvällen. Och visst hoppar den igång men när jag försöker slå på säkerhetsgrejerna så funkar det inte längre

Gick iaf in för att se om Lapinette plussat men det verkar inte så jäkla tantjävel. Ska snart läsa ikapp, ska bara hjälpa till att sätta upp hatthyllan först...

• Lapinette

muggles - vi har också satt upp hatthyllan ikväll...fast inte för första gången utan för att maken målat taket. Det är så vitt, vitt, vitt i vår hall nu. Betydligt bättre än en aprikos flammig nyans som det var tidigare.

Svar på tråden När märker man av det?