• nu är jag fruL

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Japp ni gissar rätt här är tråden där vi jagar vi aladåber, ägg, simmare och pluss

Här fortsätter vi. Vi kom upp i över 12000 inlägg om hur man märker av när man blivit gravid. Och hur man blir gravid. Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av det?
  • Liten med Mindre

Helt OT:

Behöver jobbinspiration. Någon som har tid över kanske känner för att beskriva ert (om ni har något) dokumentnumreringssystem. Dvs hur era dokumentnummer ser ut för ex instruktioner/metoder/rutiner, processbeskrivningar, tekniska dokument etc.

Eftersom vi inte har något automatiserat system behöver vi sätta upp något annat, och ingen av de olika varianter jag hittar här passar tycker jag. Har inte så mycket erfarenhet av andra ställen. Helst ska det ju vara hyfsat logiskt, och inte bara en massa siffror och bokstäver i godtycklig ordning.

• Liten med Mindre

Nja, BIM nästa vecka. Fast det tidiga dripp droppet brukar ju avslöja om det är på väg att gå "åt skogen".

Och blir det inget dripp dropp så blir det definitivt inget test förrän efter helgen heller - ska till svärföräldrarna, och hur skulle vi kunna hålla oss om vi fick veta något där?

Fast så långt går det nog inte.

• viktualia

Frejis - när är det dags för disputation (tycker att det är läge för trådgänget att stödja dig då ) och har du någon gång vågat avslöja vilket ämne det handlar så har jag glömt det?!?!

Hur som: Heja heja!

• mugglesfan

Mindre: vi har inget numreringssystem för dokument så jag kan tyvärr inte hjälpa dig...

• Frejis

Viktualia - disputationen är på fredag mellan kl 13-16oo. Det handlar om ett "blandämne", litteraturvetenskap och litauisk litteratur. Högst opraktiskt i arbetslivet, men intressant att skriva om.

• viktualia

Frejis - kära nån vilka coola ämnen man kan bli doktor i! hi hi!

Lovar att hålla tummarna för att du ska klara disputationen med glans! Och hoppas att partajet blir skoj efteråt - för det ska du väl ha ett! Heja heja heja!

/Vickan
    som befinner sig i den akademiska världens utkant

• Frejis

Lapinette - jag bimar typ nu. Dag 29 har jag räknat ut idag.

Eftersom jag är testoman har jag självfallet gått till apoteket, köpt ett par test och fått mitt minus :) mensen har ju inte kommit för det, men hon dyker säkert upp i natt eller imorgon. Flytningarna och symptom för det ena eller det andra håller sig också borta.

• viktualia

... och tänk om du kunde få ett plus i disputationspresent!! *håller tummar för det också*

• Frejis

Vickan - ja du, tala om slöseri med resurser ;) och det ska bli väldigt skönt att avsluta min nuvarande utbildning och "bara" jobba om jag nu kan det ;)

• Frejis

Det är ju bra att jag har fått någonting att tänka på, eller hur?

Not, skakar frenetiskt på huvudet, måste läsa klart allting idag. Fast lite galet är det ändå. Kommer snart att börja ropa efter tantj*äveln: Hallå du din röda, var är du?

Svar på tråden När märker man av det?