• nu är jag fruL

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Japp ni gissar rätt här är tråden där vi jagar vi aladåber, ägg, simmare och pluss

Här fortsätter vi. Vi kom upp i över 12000 inlägg om hur man märker av när man blivit gravid. Och hur man blir gravid. Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av det?
  • Liten med Mindre

Spinner vidare på Louise och tar fram Louisa (som vi har en i släkten), Lovisa, eller Luisa.

Och nu får jag lyxigt nog gå till frisören. Blir surare i morgon när tiden ska jobbas in.

Nåja, trevlig kväll alla!

• Liten med Mindre

Telemarkgrrl - jag ska kika i morgon. Då får jag nåt att bita i på morgonen.

Tack!

• Bröllopstokiig

Frejs, just det jag! Du tänker på allt du! Eller (om det nu blir en hon) så kanske hon gör som mamma sin och behåller sitt namn.

Oms, kommer heta båda namnen, alltså ha ett mellannamn och ett efternamn och skriva ut båda. Om inte jag kan få maken att ta mitt, vilket inte har gått hittills.
    Våra respektive namn har minst 10 bokstäver, så det blir långt hur som helst.

• mugglesfan

Cicci: jag sa igår (när jag läste bebisannonserna i GP) att jag tycker Alicia är fint och mannen bara "tycker du?!". Nehej, inte det nej tydligen

Vi har ett pojknamn som vi båda tycker är fint och ev ett tjejnamn också men det känns ändå som att tjejnamn finns det så många fina så det är inte lika "gjutet" som pojknamnet vi valt. Fast som ngn sa, man får ju se om det valda namnet passar på den lill* krabaten som kommer ut också...

• Bröllopstokiig

Mugglan: Jag gillar Alicia kanon mycket, men min kusins dotter heter Alice och de har samma efternamn som mitt barn kommer få.

• Snart så....

hej tjejer,

det känns som det var evigheter sen jag var inne här.
    Var på utbildning + kundbesök förra veckan så hann inte in här alls.
    I helgen har vi packat massor och hann även med en barnklädsutförsäljning. Jisses vad kläder jag frossade i :D
    Köpte i princip helt nya begagnade kläder till inga summor alls. Kom hem med:
    9 sparkdräkter
    2 babyfiltar
    1 spjällskydd
    6 tröjor
    2 byxor
    för den nätta summan 170:- köpte bara neutrala färger typ vitt, beige mm
    om jag hade vetat vilket kön vi ska få så hade jag kunnat handla MASSOR. Det bästa är att det är 2 lika utförsäljningar i sep/okt så om ni är intresserade så kan jag hojta till när det är.

Sorry att jag inte kom igår men mådde pest igår, håller på att bli dundersjuk :(
    kunde knappt svälja igår, idag är det lite bättre men ville inte smitta ner er igår.

Frullan: tar gärna en lunch snart, vad sägs om onsdag? ska på kundbesök på götgatan så det skulle vara prima på söder :)
    Det är mellan 2-8 veckor levtid på vår vagn. Kan ta med mig broschyren till lunchen om du vill?

• Snart så....

hahaha cicci nu får du inte ta namnet Felicia från mig
    Min bror + svägeska ska ju inte ha det till sin dotter så nu får vi ta det om det blir en tjej.

• BrudSommar2006

Är tillbaka från MVC, nu är hjärtfrekvensen nere i under 140 igen så det där verkar inte vara särskilt tillförlitligt vad det gäller kön! Nu är hon fixerad nedåt i alla fall, förra gången låg hon nedåt men var fortfarande rörlig, så nu verkar allt vara klart och det är bara att vänta. Synd att det är så många veckor kvar bara när allt är klart redan nu! Nästa möte ska vi gå igenom allt inför förlossningen, dels ta alla prover så att de är färska och dels skriva ner den förlossningsinformation som behövs.

• Lapinette

Namn är jätteskoj att fundera ut! Har diskuterat med maken hit och dit och han tycker som vanligt att jag går händelserna i förväg...förstår inte varför? Vad då behöver man bli med barn först?!! Jag har sedan typ 15-års ålder sagt att om jag får en flicka ska hon heta Nathalie. Maken tycker att det är för långt men det går suveränt till vårt korta, italienska efternamn! Om det blir en kille får han välja...!

• Snart så....

av någon anledning så har vi inga pojknamn utan bara massa flicknamn hmmm...
    Snart är det nog dags att börja tänka på namn på allvar.

Just ja, kunde inte hålla mig så köpte även en ursöt jeansklänning med matchande body. Det var nog det enda jag köpte som verkligen var könstyrt...

Svar på tråden När märker man av det?