• nu är jag fruL

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Japp ni gissar rätt här är tråden där vi jagar vi aladåber, ägg, simmare och pluss

Här fortsätter vi. Vi kom upp i över 12000 inlägg om hur man märker av när man blivit gravid. Och hur man blir gravid. Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av det?
  • sweetstreet

Vänner,

tror egentligen det mer handlar om att man själv tycker det är jobbigt om man heter ett namn som folk har svårt att uttala eller så på t ex engelska.

Sedan vi flyttade hit till USA så har min man sagt att han verkligen vill att våra barn ska få namn som engelsmän och amerikaner kan uttala.
    Själv heter han ett ganska vanligt svenskt namn, men han tycker det är skitjobbigt här eftersom de flesta amerikaner inte kan uttala hans namn.
    Så nu brukar han oftast "amerikanisera" sitt namn när han t ex bokar bord på restaurang eller så. Då spelar det ju ingen roll vilket namn man bokar i. ;)
    Men annars blir det bara en massa strul eller långa förklaringar i telefon.

Hans kollegor har dock lärt sig hans namn nu. FAst det blir ändå lätt missförstånd för hans nanm är ganska likt ett amerikanskt namn och det heter 2 stycken på hans jobb.

• sweetstreet

Fast jag tänker verkligen inte sitta oh fundera mycket på vilka olika betydelser olika namn har på olika språk. Näe!

Och vem vet, man kanske ändå fastnar för ett supernordiskt namn som ingen engelsktalande person i världen kan uttala ändå ;)

• sweetstreet

De flesta kineser här ger sina barn ett kinesiskt och ett amerikanskt namn.
    Allt för att underlätta för barnet om de stannar kvar i landet och ska gå på dagis/skola etc. Så de flesta kineser som är födda här har amerikanska namn.

• sweetstreet

Shit kollade just och insåg att min hotmailadress var inaktiverad. Har inte använt den på ett tag.

Mindre!!!!!

Kan su skicka länken till din brudklänning igen???
    Snälla???? :? :? :?

Samma adress för nu har jag återaktiverat den igen.
    Sorry! :?

sweetstreet_63@hotmail.com

• Page

Frejis, åååh, jag vill så hemskt gärna läsa din avhandling!! Snälla säg till om du lägger ut den någonstans!

Vänner, nu har jag fått för mig att du heter Matilda. Vet inte varför...

Kul med namndiskussion. Ett pyttetips, välj inte ett för ovanligt namn bara. Det tog mig måååånga år att lära mig att uppskatta mitt namn och jag använder mig oftast bara av kortvarianten. Fördelen är att mitt namn fungerar överallt och ingestans. Hehehe, vet inte var det hör hemma någonstans men misstänker lite varmare breddgrader.

• Page

Måste rota runt på Blocket och se om jag hittar Mindres klänning. Muggles, din var jättefin.

Nu är jag dessutom sjukt nyfiken vad Lapinette heter! Kommer inte på en enda fransk skådespelerska.

• Page

Mindre, hade du rosor och murgröna?

• Hjortron

Det verkar vara några av er i den här tråden som kämpar och flera som är gravida. Till er som kämpar..ni är inte ensamma Till er gravida..Jättegrattis! Vilken känsla!

Jag och min man gifte oss i somras men inte har det blivit några barn för det . Jag har slutat räkna vilken gång i ordningen vi har misslyckats och inväntar nu årsdatumet så vi kan söka hjälp. Jag vet..det är helt normalt att det tar ett år men det blir ju inte roligare för det.

Familjeliv som jag tidigare varit beroende känns numera långtråkigt, känns som om jag skulle kunna svara på alla frågor själv vid det här laget. Skulle kunna sitta och ge hur mycket tips som helst till alla som försöker bli gravid trots att jag själv inte lyckas

Skönt att läsa er tråd då och då, det håller humöret uppe. Ni verkar vara ett gäng festliga brudar!

• Izzie

Hej svejs!

Roligt med namndiskussionen! Där kan det hetta till ibland. Det är få som tycker exakt lika, och kul är ju det. Svårt bara att välja namn till sitt barn. Jag menar, det finns massor av namn som är fina, men vilket är liksom allra finast? Vilket ska man välja?

Själv tycker jag att det finns massor av fina tjejnamn men att det finns jättefå fina killnamn. Har ingen aning om vad vi ska döpa vår bebis till om det blir en kille...

Pirr & Frejis - Så satans trist med kärringen! Att hon inte kan hålla sig borta. Jag blir så trött... :(

Nä nu måste jag laga lite mat till maken! Ha det gott!
    Kram

• Bröllopstokiig

Vänner mfl: jag har inte fått några men av mitt urnordiska namn utomlands. Nu efter giftemålet har jag dessutom prickar i efternamnet också (som de flesta vet nu ) så jag brukar skoja om det och säga att jag har många konstiga prickar och kringlor i mitt namn. Jag har ju pluggat i Australien och jobbar i Tyskland och det är klart att de inte vet hur det ska uttalas i början men efter att man rättar dem en gång så brukar alla lära sig. Sedan är ju mitt dopnamn ursprungligen ärvt efter min norska gudmor så eg stavar jag på norska (den du Page!) vilket funkar utmärkt i internationella datasystem och utomlands. Men jag skriver det aldrig så för då blir det fel i Sverige istället. Lång utläggning (komplett ointressant dessutom, sorry) men kontentan är att det är rätt charmigt att ha ett urnordiskt namn. Jag brukar säga att "it's an old viking name" för att göra det ännu mer exotiskt. Jag tänker nog inte alls på att namnet måste vara internationellt gångbart, bara att det är fint och passar.

Svar på tråden När märker man av det?