• nu är jag fruL

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Japp ni gissar rätt här är tråden där vi jagar vi aladåber, ägg, simmare och pluss

Här fortsätter vi. Vi kom upp i över 12000 inlägg om hur man märker av när man blivit gravid. Och hur man blir gravid. Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av det?
  • mugglesfan

Oj Vänner och du som ändå mått bra fram tills nu. Men kul att du mår bra psykiskt iaf! Jag har kommit underfund med att det nog inte är ngn idé att planera att gå tillbaka till jobbet efter semestern eftersom det då är ca 1,5 v kvar till BF. Först tänkte jag att om jag mår bra så kan jag ju jobba litegrann för att spara på dagarna, men det är nog orealistiskt. Hur motiverad kommer man att vara för det första? Näe, det är meningslöst. Bättre att fortsätta hemma fram till BF och vara utvilad (förhoppningsvis) - det var ju även BMs rekommendation.

Vi har en tradition att mannen kryper in under mitt täcke på morgonen när klockar har ringt och så ligger vi och myser en stund innan vi går upp. Och numera är det en tredje person som vill vara med. Den är helt lugn tills vi börjar prata och då sätter den igång och sparkar - det är som att den vill vara med. Så mannen ligger och känner på sparkarna varje morgon - jättemysigt

Häftigt Snartis att Kick'n reagerar på ljudet! Det är så coolt...

Mindre: du låter lite deppig. Du kanske ska ta och unna dig någonting för att pigga upp dig? Gå lite tidigare från jobbet och köp dig ngt fint? El en massage el ngt annat som får dig att må bra?

BrudSommar: hur svårt är det där med profylaxandning? Är det hyfsat lätt att lära sig eller? Har faktiskt bokat in en kurs i juni här i Göteborg.

• Page

Lapinette, är tanten verkligen i full gång? Är inte helt säker på att jag har läst något om blod, bara värk och tabletter.
    Kan förresten tipsa dig om barnböcker av Sue Townsend.

Mindre, har du inte fått nya uppgifter på jobbet än? Du hade ju det där jobbiga samtalet på engelska...

Vänner, Illamående i slutet av graviditeten? Tur att du känner dig så lycklig!

• Liten med Mindre

Muggles - gick 3 timmar back igår. Var hos naprapat, frisör och shoppade skor på väg till mataffären. Så jag unnade mig.

Är det kanske shoppingångest jag lider av? :?

Tack och lov bara halvdag imorgon - ska på kick off för ett projket som inte går framåt. Det blir intressant att se vad vd och kundansvarig från leverantören, har för positiva tal att hålla då. :D Men det blir aktiviteter på kastellet, och mat o vin i alla fall.

Apropå ryggen så har jag också upptäck att korsryggen inte är vad den varit. Kan tänka mig att det är en fördel om jag tränar upp den en del - ifall jag någonsin blir med gravidmage. Så det lyfts friskt på gymmet i alla fall.

• Liten med Mindre

Page - jo, det är en massa nya uppgifter - men det är det som rör till det. JAg drabbas av nya sidor av andras inkompetens. (För jag är ju ALLTID jättekompetent, förberedd och organiserad...)

• Snart så....

Muggles, hhaha vi har det ritualen på kvällen för då är Kick´n verkligen igång.
    Nästan varje kväll får jag kolla på tv ett bra tag i sängen innan jag kan somna för en liten rackare håller igång :D

Det är så häftigt att Kick´n faktiskt reagerar på sambons röst :D :D
    det stog i böckerna att det kunde inträffa men jag trodde inte riktigt på det förrän det verkligen händer...

• _koko_

Hahaha, snartis - jag är visst inte alls på söder på fredag, hade rört ihop det lite. Har dock fortfarande en annan lunchdejt i morgon, så då kan jag inte. :(

• Page

Det är så coolt att barnet reagerar på killens röst också!
    Spelar ni någon speciell låt för barnet för att se om de känner igen det när de är väl ute?

• Snart så....

Page, nääää det har vi inte börjat med

koko, attans jag får nämligen svårt med lunch på fredag. Har ett viktigt möte på fredag som jag inte riktigt vet när det blir så måste ha hela dagen öppen :(

• Bröllopstokiig

hejsan hejsan

Vad roligt för er Mugglan och Snartis att ni har fått börja märka dessa grejor med med bebisarnas gensvar. Vänta bara till ni är där jag är, nu har den vuxit till sig så mycket att det nästa gör ont när man får en spark!
    Pick'n är relativt lugn, men visst kör han sina race vissa tidpunkter på dagen h*n med! Oftast är det på kvällen och morgonen här med.

Oj då vet man vad man kanske har att vänta då Vänner-Fan, jag är där om ca 8 veckor. Men jag har märkt av ryggen lite redan nu...

Har precis mailat min BM för jag har fått exem på ögonlocken och under ögonen, säkert graviditets relaterat, det har hållt på i 5 veckor nu, men tycker det ser värre ut nu än på länge, så jag behöver nog någon särskilld salva. (Ringde vårdguiden och de gjorde de lätt för sig genom att säga att jag skulle åka till akuten !!! Puckon!!!)
    Sen går jag ju inte upp i vikt heller! Visst är det sjukt! Vecka 29 o väger mindre än när jag gifte mig!! Lille Pick'n väger förhoppningsvis det h*n ska i denna vecka dock!

Å på torsdag drar jag till Dubai, åå vad skönt det ska bli. Spela golf och sola och bada! Tjohooo och äta på trevliga restauranger, shoppa, sy upp kläder.... cannot wait!!

Mindre: Håller tummarna för dig snorpan! Men jag känner inte igen illamåendet du beskriver

• Lapinette

koko - det namnet du har sett i mitt mail är mitt fd namn. Precis samma som en dansk jazzsångerska (fast hon stavar förnamnet lite annorlunda). Min brors pappa är dansk var på jag ärvde det efternamnet. Så för mig självfallet att jag skulle byta namn när jag gift mig. Nu börjar efternamnet på något så udda som Z.

Page - visst har jag fått mens. Det var lite svårt att acceptera det i början men nu känns det helt ok.

Mindre - hur mås det? Är det tung väntan inför BIM. Gör som någon annan tipsade om här inne, unna dig något!

Svar på tråden När märker man av det?