Appropå namn igen så döpte en på jobbet sin dotter till mitt namn (vad det nu månne vara...). Men efter ett helt halvår erkände han skamset att hon inte hette det längre. Det passade henne helt enkelt inte hade de kommit på (lite väl sent kanske), så han och frugan var tvungna att gå igenom en massa strul för att ändra det. Så kan det gå!
Annars tänkte jag att det var länge sen jag listade några symtom och för er som det börjar närma sig för kanske det är lite intressant att se vad som kan dölja sig i vecka 38-39. Ni andra får scrolla vidare ner till nästa inlägg...
* Uppe och kissar ca 5 ggr/natt
* Nästäppa som kommer och går, sitter i nån timme och försvinner sen igen
* Vågar av illamående som liknar det jag hade i tonåren. Kommer utan förvarning och sitter i i någon minut. Inte så att man vill spy, man vill bara vara någon HELT annanstans än där man är och man vill absolut inte att nån petar på en.
* Händer så svullna på morgonen att jag inte kan "knyta" de.
* Svullna fötter, fast inte på morgonen eftersom jag sover med de högt.
* Ont i ryggen om jag sitter för länge.
* Ont i livmoderns upphängning om jag går för fort.
* Blir lätt trött.
* Dricker MYCKET vatten.
* Har tjockaste håret någonsin, inget trillar av. (Dock trillar spännena ur pga tjockleken).
* Och den lill* där inne har först nu börjat hicka. Känns rätt lustigt eftersom den är fixerad md huvudet ner, så hela nederdelen av magen och benen rycker liksom rytmiskt när det sätter igång.
F.ö. finns inget som tyder på att nåt är på g, att den är på väg ut.
Och ÅHHHHH, vad trist Lappis och Pirr att tanten kom till er! Jag lider med er!
Dumma spåtant, de är inte att lita på! (Om Lappis inte blir gravid nästa månad och föder lite innan förstås, hon får väl en chans till att visa att hon hade rätt spåtanten).