• nu är jag fruL

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Japp ni gissar rätt här är tråden där vi jagar vi aladåber, ägg, simmare och pluss

Här fortsätter vi. Vi kom upp i över 12000 inlägg om hur man märker av när man blivit gravid. Och hur man blir gravid. Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av det?
  • BrudSommar2006

God morgon! Har just insett att jag bara jobbar en och en halv vecka till eftersom vi är lediga måndag och tisdag, jippi! Fast det betyder att jag verkligen måste ta tag i allt som ligger och det går dåligt med det. Tyvärr har de ju inte hittat någon jag kan lämna över till så jag får avsluta det jag har och sedan försöka dela ut uppgifter till en massa olika människor så länge. Känns trist.

igår satt jag och tittade på när hela magen gick i vågor av sparkandet och det gjorde så förbaskat ont! Fick i alla fall nytta av profylaxandningen.

Mindre, du är uppenbarligen bättre på franska skådespelerskor än jag, fast jag visste förnamnet så kom jag inte på någon!

Börjar också bli nyfiken på vad Page heter förresten.

Jag är inte så noga med att vara anonym eller så, jag minns inte om det kanske var viktigare medan vi fortfarande försökte skaffa barn. Jag hade ju som sagt namnsdag i helgen och så heter jag samma som Vickan, fast i andranamn. Mitt gamla efternamn började dessutom på Å vilket var helt hopplöst när jag bodde i Skottland. Eftersom vi nog kommer att vara över där en hel del framöver också och jag bara lyckats byta till mig ett marginellt enklare efternamn så känns det som att vi vill hitta ett lite lättare förnamn i alla fall.

• Vänner-fan

Appropå namn igen så döpte en på jobbet sin dotter till mitt namn (vad det nu månne vara...). Men efter ett helt halvår erkände han skamset att hon inte hette det längre. Det passade henne helt enkelt inte hade de kommit på (lite väl sent kanske), så han och frugan var tvungna att gå igenom en massa strul för att ändra det. Så kan det gå!

Annars tänkte jag att det var länge sen jag listade några symtom och för er som det börjar närma sig för kanske det är lite intressant att se vad som kan dölja sig i vecka 38-39. Ni andra får scrolla vidare ner till nästa inlägg...

* Uppe och kissar ca 5 ggr/natt
    * Nästäppa som kommer och går, sitter i nån timme och försvinner sen igen
    * Vågar av illamående som liknar det jag hade i tonåren. Kommer utan förvarning och sitter i i någon minut. Inte så att man vill spy, man vill bara vara någon HELT annanstans än där man är och man vill absolut inte att nån petar på en.
    * Händer så svullna på morgonen att jag inte kan "knyta" de.
    * Svullna fötter, fast inte på morgonen eftersom jag sover med de högt.
    * Ont i ryggen om jag sitter för länge.
    * Ont i livmoderns upphängning om jag går för fort.
    * Blir lätt trött.
    * Dricker MYCKET vatten.
    * Har tjockaste håret någonsin, inget trillar av. (Dock trillar spännena ur pga tjockleken).
    * Och den lill* där inne har först nu börjat hicka. Känns rätt lustigt eftersom den är fixerad md huvudet ner, så hela nederdelen av magen och benen rycker liksom rytmiskt när det sätter igång.

F.ö. finns inget som tyder på att nåt är på g, att den är på väg ut.

Och ÅHHHHH, vad trist Lappis och Pirr att tanten kom till er! Jag lider med er! Dumma spåtant, de är inte att lita på! (Om Lappis inte blir gravid nästa månad och föder lite innan förstås, hon får väl en chans till att visa att hon hade rätt spåtanten).

• Liten med Mindre

Jobbet var slentrian. Nu innehåller det en massa nya saker som jag inte får grepp om, människor som bara rör till allt och ger massor med onödigt jobb för att de är idiotiskt oorganiserade, plus allt det gamla slentriangörat - som jag plötsligt börjat få en massa beröm för.

Och nya extra-uppgifter som jag känner att jag borde och vill ta, men samtidigt inte vill. Rörigt.

Orkar inte ens ta tag i att planera lunch idag. Och inte har jag möjlighet att sjukskriva mig heller för att reda ut röran. Alldeles för många dagar redan. :(

• _koko_

Pjuuuh, snartis, jag hann bli orolig där faktiskt, du får inte hålla dig borta sådär länge! Jag har lunchdejt i morgon, men lunchar gärna med er på fredag som sagt. :p

Jag tycker lappis namn klingar väldigt danska faktiskt, både för- och efternamn! :)

Nytt ansikte i tråden, men jag har redan glömt nicket... Välkommen iaf! Häng med oss!

Namndiskussioner är alltid roligt, jag har många originella i skjortärmen... Dubbelnamn är fantastiskt roliga! Speciellt oväntade sådana, typ Britt-Inger eller Karl-Per. :D

Sen var det en massa annat som jag skulle skriva också, men det är glömt nu...

• mugglesfan

Är det ngn av er tjejor som vet var man kan tanka ner böcker på mp3-format så att man kan lyssna i sin mobil? Jag kollade på Stadsbiblioteket här i Göteborg men där finns endast pdf-format och vem vill läsa en bok på sin miniskärm?! Eftersom jag inte kan träna längre så vill jag gå långpromenader och de ggr jag inte får med mig ngn som sällskap vore det super att lyssna på en bok. Det är så tråkigt att gå i 1h och bara tänka...
    Min chef tipsade om tankafett.com (han har tonårsbarn ) men där verkar inte finnas några böcker.
    Helst hade jag velat låna dem ärligt men...

• viktualia

mugglesfan - har du testat att rota på nätet efter nån annan bibbla - kanske har nån annan nedladdningsmöjlighet.... sen har jag för mig att något av bokförlagen har böcker för nedladdning.. har dock inte testat det än och vet inte om det är på mp3 eller till handdator...

(och för ovanlighetens skull ids inte Vickan rota på nätet själv... hm.. jag har lite att göra på jobbet... tex fika nu... )

• _koko_

Shit - vännerfan, jag har ont i ryggen redan nu om jag sitter för länge, hur ska det gå om jag får bära på bebis också...?

Har jätteångest för att jag är så otränad i den delen av kroppen och köpte faktiskt en pilates-dvd häromveckan (var det pirr som frågade efter det?). Den tror jag är för jobbig att köra med mage, men nu är den nog bra! Får träningsvärk iaf. :) Men det är svåra rörelser faktiskt! Speciellt för mig som är så lång. MTV Pilates heter den tror jag, nån här på bt tipsade.

• Vänner-fan

Kanske ska tillägga att jag mår väldigt bra psykiskt också. Känner mig lyckligare än på länge. Maken är nu verkligen engagerad också vilket jag är glad för att han hann bli innan förlossningen iaf och kommer hem från jobbet med olika förlossnings- och amningshistorier var och varannan dag. Roligt att de pratar lite om sånt, grabbarna.

• Snart så....

Koko: aha trist jag som så passande kommer vara på söder imorgon.

Värsta dubbelnamnet jag råkat ut för är nog Roy-Arne, en klasskompis heter det

• Vänner-fan

Koko, bara lugn. Jag startade graviditeten med ryggskott, så jag har verkligen fått börja från noll. Men appropå det, så måste jag nog lyfta mig från stolen nu.

Tjing!

Svar på tråden När märker man av det?