• nu är jag fruL

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Japp ni gissar rätt här är tråden där vi jagar vi aladåber, ägg, simmare och pluss

Här fortsätter vi. Vi kom upp i över 12000 inlägg om hur man märker av när man blivit gravid. Och hur man blir gravid. Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av det?
  • Snart så....

näää nu ska jag ta och vila lite, kollar in senare idag.

• Bröllopstokiig

Okej Snartis; visste inte att de valt bort det namnet! Ha ha ha Vi får väl se vad det blir först, tror ju fortfarand på en kille. 2 st i min bekantskap har just döpt sina barn till Nathalie, sen har jag en kollega som jag umgås med som har en Felicia redan, men i o för sig, man kanske inte ska tänka så mycket på vad andras ungar heter utan verkligen ta det man vill själv, det var ju typ 100 000 Annor när jag var liten tex.
    Kill-namn har vi ju, eftersom vi tror det är en kille, men tjejnamn är det värre med! Finns många men det är svårt att välja.

• BrudSommar2006

För oss är det tur att det blir en tjej eftersom vi bara hade tjejnamn redan innan vi visste! Killnamn är mycket svårare tycker jag men det klart, nu behövde vi aldrig fundera ut några så det kanske inte hade varit så knepigt egentligen. Nej, nu är det dags att gå hem tror jag.

• Moppy

Hallå tjejer!
    Smyger in och vinkar hej. Fattade jag det rätt att ni var på Mornington igår?? Isåfall var jag också där, fast lite senare, efter 3. Galet, tänk om vi var där samtidigt!!? Kanske stötte vi på varandra utan att veta om det... spooky ;) ;)

Vad kul med namndiskussion. Jag är som du Cicci, kan bara fina killnamn, kommer inte på ett endaste fint tjejnamn. Antingen låter de för "pretto" för en bebis typ Antonia (förlåt om ngn vill ha det namnet eller heter det här) eller blir det för barnsligt, om man tänker att de ska ha namnet hela livet (typ Mimmi). Ja det är inte lätt. Jag har ju tid och tänka på det dock så ingen stress för mig :D

• mugglesfan

Tyvärr ligger de flesta namn som jag tycker är fina på 10-i-topp-listan. Har tex tyckt väldigt mkt om Linnéa och Felicia i flera år, innan de blev så poppis som de är nu. Och nu när man själv behöver dem så är de så supervanliga... Nåja, inte världens största problem kanske

Däremot är jag inte alls förtjust i gum- och gubbnamn som är poppis nu: Asta, Rut, Folke, Malte, etc. Usch för min del...

• viktualia

Linnea tycker jag är otroligt vackert... men det heter min bästa kompis unge.. plus att kompisen och jag har samma förnamn.. ohejdat fånigt!

För den som inte vet vad jag heter på riktigt kan jag avslöja att jag har ett av de vanligaste förnamn för tjejer födda 77... storasystern i en Astrid Lindgrenserie i skärgårdsmiljö har samma namn....

...och det vore skoj att undvika de allra vanligaste namnen.... så jag tror att vi kommer spana på den nedre delen av topp 100 - namnlistan. Inte för vanligt och inte för ovanligt heller...

• Lapinette

Ahhh...Malin!!!
    Känner har några kompisar som heter Malin och de är faktist födda, 73, 74 och 77. Har faktiskt inte tänkt på det tidigare. Själv har jag ett inte ovanligt men samtidigt inget vanligt namn och turligt nog funkar det utmärkt i Frankrike.

• Lapinette

Mamma döpte mig efter en fransk skådespelerska som hon tyckte var så vacker. Kan tillägga att jag inte fick den franska tjusiga stavningen och inte är ett dugg lik min företrädare.

• viktualia

Lapinette - fniss.. japp så är det... (det var ju ett tag sedan jag slutade vara anonym på riktigt här... ha ha )

Namnfrågor är skojiga!

• Vänner-fan

Hej!

Såg att ni diskuterar namn! Vi blev utfrågade om vad våra ev. framtida barn skulle heta i samband med bröllopet och då det kom med i festprogrammet undrar alla nu om det blir något av de. Men vi håller det hemligt. Plus, som ni skrev, så vet man ju inte vad bebisen kommer se ut att heta när den väl kommer ut. Vi har två favoriter nu (ett killnamn och ett tjejnamn passligt nog). Det ena ligger inte med på 100-listan och det andra runt mitten på listan. Fast jag tar hellre ett vanligt namn som jag tycker är fint än ett annat bara för att det är ovanligt. (Vet dock många som väljer namnet för att det är ovanligt och sen blir det jättevanligt iaf).

Sen kan jag meddela att jag naturligtvis mailade min separerade gamla barndomsvän (Agerar man inte händer det ju inget i livet!) och hon har nu svarat och var väldigt glad att jag hörde av mig. Hon menade att många inte gör det när nåt tråkigt händer, antagligen för att de inte vet vad de ska säga. Hon mådde bättre än väntat, det var hon som initierat brytningen. Så det var skönt att höra! Och hon, som var superdesperat att hitta någon ny när hon senast var singel som 22-åring tyckte att "Vi är ju inte så gamla än". Lät sunt! Och sant!

Svar på tråden När märker man av det?