• nu är jag fruL

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Japp ni gissar rätt här är tråden där vi jagar vi aladåber, ägg, simmare och pluss

Här fortsätter vi. Vi kom upp i över 12000 inlägg om hur man märker av när man blivit gravid. Och hur man blir gravid. Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av det?
  • Frejis

Muggles - tänker hermeneutiskt, det gillade jag. Ska säga det till min man när han tycker att jag "har försvunnit iväg"...

• Vänner-fan

Mohahahaha Muggles!!!
    Då skulle ju bebisen heta som sin farmor ju!! Vilket jag nu när jag skrattat färdigt kom på att JAG faktiskt gör!? Fast farmor heter det bara i andra namn och blev INTE hedrad, för hon har tydligen aldrig gillat det.

Du är välkommen att använda mitt namn Muggles! Jag har faktiskt en kompis som döpt sin dotter till det och det var kul! Jag träffar henne dock inte så ofta även om det nog blir mer nu för hon har nyligen fått sitt andra barn och är hemma hon också nu.

Galleriet har jag funderat på, men jag vet ju redan hur ni alla ser ut i mitt huvud , så risken är att det blir för schizofrent... Förutom med dig då som jag vet hur du ser ut eftersom vi träffats.

• sweetstreet

Ha! Vad lustigt Muggles!
    Med namnen i våra inlägg menar jag.

• Vänner-fan

Och just nåt med Gun i kan ju knappast gå under kategorin internationellt om ni skulle vilja ha det...

Minns bara vår minister Gun Hellswik! Vad folk måste undrat när hon var på resor och representerade Sverige! Vapen Helvetesvecka!

Muggles, har du förresten upplevt något problem med att ha en bokstav med i namnet som bara finns i Norden? T.ex. när du rest eller så? Kan hända att vårt kommande barn också kommer ha det nämligen...

• sweetstreet

Förstår annars ifall det kan vara jobbigt med att vara helt annorlunda mot sina föräldrar eller andra familjemedlemmar.

Jag och min mamma är jätteolika på många vis. På vissa vis är vi nog alldeles för lika och det är ju inte heller alltid bra...
    Men vi tänker ofta helt olika om saker och ting. Så jag förstår verkligen hur frustrerande det kan vara när man verkligen inte FÖRSTÅR varandra alls. Ibland kan det kännas som man kommer från två olika universum eller nå´t.... :?

• sweetstreet

Hahahaha!!! Vänner!!!!!

Har aldrig tänkt på just Gun Hellswik förrr??? :D :D :D :D :D :D :D

• sweetstreet

Däremot har jag kompisar som nyss fick en dotter och då pratade vi namn med dem för de hade inte ritkigt bestämt sig än.

Och vi hade då väldigt kul åt just namnet Gun! Pga av betydelsen på engelska.
    Sedan var det ytterligare en kompis som la sig i diskussionen och kom med det fantastiska förslaget att kalla barnet för My Gun!!!! ;) :D :D :D

Hade varit störtskönt att få säga här i USA. My name is My Gun! ;)

• sweetstreet

Muggles,
    ja hur fungerar det med ditt namn utomlands? Får du heta myket "konstiga" saker eller förstår de hur ditt namn uttalas??

• Vänner-fan

Egentligen är det lite konstigt hur vi försöker rätta in oss i ledet när vi faktiskt bor i Sverige och heter det vi heter här. Samtidigt är det ju inte konstigt att man vill att namnet ska låta bra åtminstone på engelska. Men inte talar vi om för en amerikanska vad namnet Ashley låter som för oss... och inte skulle de väl bry sig heller för den delen...

• Vänner-fan

Nä, nu börjar det kännas i ryggen. Måste resa mig. Men tack för snackstunden! Jag läser ikapp senare!

Svar på tråden När märker man av det?