• nu är jag fruL

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Japp ni gissar rätt här är tråden där vi jagar vi aladåber, ägg, simmare och pluss

Här fortsätter vi. Vi kom upp i över 12000 inlägg om hur man märker av när man blivit gravid. Och hur man blir gravid. Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av det?
  • Liten med Mindre

(Har alltså sprejen mot torrhet och inte täppa, tyvärr.)

• Frejis

Mindre - det är klart mindre roligt att våra kroppar är så oförutsägbara. Jag hoppas inte på så särskilt mycket, men det här strulandet känns lite lustigt. Mens eller bebis, det finns redan nu i magen och det är bara en tidsfråga tills vi vet vad det handlar om :)

Sedan kommer jag vara olycklig en dag, och sedan är det dags för blodprovet, disputation och insemination.

Håller iaf tummarna för inget drippelidropp! ;) :)

• Bröllopstokiig

Hej tjejer!!!

Tack för i går! Alltid lika nice att träffa er, men jag var ju tvungen att gå redan efter 2h... vi åkte till Steninge slott och kollade och sen till plantagen och köpte blommor till terassen. Sen stod jag i går i regnet och planterade pelagonier och penseer och annat i krukor. Blev fint...

Japp, 22 grader varmt på torsdag, så jävla typiskt att man har bokat en resa till Dubai när det fina vädret kommer till Sverige. Sen har jag tydligen sålt för mycket aktier och gjort diverse affärer, så jag har fått restskatt, grrrr... inte så det känns att man ligger på + när man ska på semester...

Gravidmagen har ju uppenbarat sig, helt otroligt att det skulle ta fram till vecka 29 för mig att få en lite bulle på magen. Vägde mig i morse, men jag har gått ner 1 kg, ha ha ha, så sjukt! Denna graviditeten har inte alls blivit som jag förväntat mig, men det gör inget.

jasså, du gillade mina mammajeans Freijs! Du kan få ta över dem sen, jag tycker faktiskt att de är rätt balla med för att vara mamma-brallor!

Mindre, jag håller verkligen tummarna för dig nu. Det känns ju lite komiskt eftersom både datumen och även dagarna överensstämmer med hur det var för mig då jag verkligen blev gravid. Men jag hade BIM som nu på torsdag, så du har nog längre cykel än jag.

Trist Lappis och Pirr, jag trodde verkligen att det skulle komma mamssa plussitiva nyheter från er. Men skönt att det är utredningar etc på gång, så man inte slösar tid i allafall.

Frullan: Jag äter jättegärna lunch jag med, men det får bli efter den 7/5, hinner nog inte denna veckan sen flyger vi ju på torsdag eftermiddag/kväll.
    Du får gärna komma förbi mig med förståss, vi kan ta en fika hemma på min terass nästa gång. Så sparar vi pengar till barnkläder eller vin eller nå´t!

Denna veckan kommer gå så fort, sen är det semester och sen är man tillbaka, men då kommer det massa "röda" dagar i form av Kristi Himmelfärds etc, så det känns som om det inte är så lång tid kvar innan vi får välkomna vår bebis.

Om någon har lite att göra, så tipsa gärna mig om tjejnamn (inte de där på topp-listan bara). Vi har inte samma åsikter jag och maken!

Nu måste jag nog göra lite nytta...

Kram!

• viktualia

Cicci - antar att ni spanat på www.svenskanamn.se/ där ju de allra flesta svenska namnen finns.

För egen del har maken och jag vaskat fram ett pojk och ett flicknamn... men sen visar det sig väl om ett eventuellt barn som dyker upp ser ut att heta något av dem.... så troligen behöver man några i reserv.

Dessutom ska det ju passa till efternamnet också. Själv har samma initialer som min pappa, något som stört mig sen jag var liten även mina föräldrar tycker att det är piffigt att brorsan och jag har samma initialer som mamma resp pappa.

Min svärfar och svåger har inte bara samma initialer, de har namn som slarvigt läst kan se lika ut = väldigt osmidigt!

.... Vickans inlägg i namndiskussionen....

• Frejis

Cissi - jag antar att du vill ha ett tjejnamn som fungerar internationellt.

Alexandra, Patricia, Felicia, Anna (tror inte att det är något toppnamn just nu, men egentligen enkelt och väldigt fint), Victoria, Margareta, Maria, Kristina... det är vad jag kommer på just nu.

• Telemarkgrrl

Mindre, nu kan du sluta vara håglös på jobbet för nu har du fått världens roligaste mejl om dokumenthantering från mig, hahaha! ;)

• Bröllopstokiig

Maken gillar ju både Victoria och Alexandra, men grejen är att vi har inte samma efternamn och barnet kommer heta dubbelnamn, så kortare namn är ju alltid bra, så internationellt så klart.
    Louise (jag är osäker), och Anna samt Felicia är bra! har tänkt på dessa faktiskt...

Vickan: Jo jag har varit på svenska namn och kollat, men det är så många så man blir snurrig

• Oms

cicci - blev lite nyfiken - hur får barnet dubbelnamn? blir det så när man gifter sig och behåller sina egna namna? har för mig att man måste välja ett namn och sen ta ett som ett mellannamn (kanske var det du menade) är lite intresserad av den här frågan av privata skäl för framtiden:)

Sophia, Sarah, Dinah, Elin, Marie, Ann, Erica, Lisa,-- det finns massor av korta namn som fungerar både här o där i världen. vet du att det e en tjej nu alltså? eller har ni redan killnamn att välja på?

*smygläsaren Oms från den andra tråden återgår till sina gömmor bland pappershögarna på jobbet*

• Frejis

Hm, tänk på den dagen när hon gifter sig och kanske byter namn? Det kan ju tom en kille göra...

Ack, dessa moderna tider! ;) *skojar bara*

• viktualia

tantnamn är ju inne just nu... och fina tantnamn som funnits i min omgivning är Elsie, Florence, Märta, Svea, Elsa... men jag vet inte ja.... frågan är verkligen klurig!

Svar på tråden När märker man av det?