• nu är jag fruL

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Japp ni gissar rätt här är tråden där vi jagar vi aladåber, ägg, simmare och pluss

Här fortsätter vi. Vi kom upp i över 12000 inlägg om hur man märker av när man blivit gravid. Och hur man blir gravid. Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av det?
  • Lapinette

Hallå tjejer!
    Jag borde sitta med er på Mornington just nu men saker och ting drog så ut på tiden att min man precis rusade iväg nu för att rösta. Städning på gården, målning av vårt halltak och precis när vi tänkte ge oss iväg ringde brorsan och ville komma förbi för att hämta tillbaka sina taeptserar grejer vi lånat. Sorry, sorry men jag är säker att ni hade det ypperligt trevligt utan mig.

• sweetstreet

Det där med tapetklisteret i vattnet när man blöter tapeterna var till för att vattnet inte skulle avdunsta så snabbt tror jag. Och anledningen till att skära skåror innan blötläggningen var för att vattnet verkligen skulle tränga in i tapeten. Om man vill under lätta borttagningen ännu mer kan man även efter att man blött med vattnet sätta fast sådan där tunn "täckplast" som man kan köpa i färgaffärer. Då avdunstar vattnet ännu långsammare så att tapeten hinner suga in vattnet. Och sedan är det bara att dra loss i flikar/sjok, eller använda svampen till att "tväta bort" den blöta tapeten.

Lite beror det ju på vilken sorts tapet man har samt vilket underlaget är.

Vi hade som sagt strukturtapet, och den satt direkt på betongvägg.

• sweetstreet

Hej Lappis!

Trist att du missde brunchen.
    Om du bott lite närmare här kunde du brunchat med mig!! :D
    Vi ska träffa några vänner och bruncjha om typ 2 timmar.

• sweetstreet

Izzie,

tycker det låter bra om man kan hitta en tränignsform som passar under oh efter graviditeten.
    Har aldrig tstat pilates, men hört av andra att det ska vara en bra form av träning. Både som gravid och som icke-gravid :)

• Lapinette

Vi hade en tapet i hallen som inte tog igenom vätan...det var bara att sitta och pilla små, små bitar i taget. Vi kallade det för "terapi".

Maken ringde, skickade iväg honom på fel buss. Vet inte varför jag nämnde ett annat bussnummer. Jag borde ju veta då det är samma buss som jag tar varje morgon till jobbet. Hjärnsläpp!

• Piggelin1

Vad härligt att det blev champagne igår, Lapinette! Helt rätta takter ? det finns alltid massor av anledningar till att dricka bubbel/vin! Jag är expert på att hitta anledningar!
    Tack för grattiset ? har nog fortfarande inte riktigt förstått det helt & hållet ? det gick ju så otroligt mkt fortare än jag förväntat mig plus att det hann gå ett antal veckor innan jag började inse att det var läge att testa.
    Känner igen oron så otroligt väl, huruvida det ska funka, inställd på att testa ett år & sen köra hela utrednings- & ivf-racet ? det är precis den oron som jag gått runt med & samlat på hög sen min operation?
    Som sagt, jag har varit så otroligt inställd på minst ett år & även oroat mig för att hinna bli för gammal för ivf & kanske till & med adoption.
    Så här har jag gått & bla tappat hår HELT utan anledning? Värsta antiklimax liksom! Bara hoppas att allt går vägen nu ? vågar inte riktigt ta ut för mkt ännu, innan NUPP/KUB är gjort osv.

Men kanon att ha Muggles på nära håll som ligger ca 2½ månad före mig ? massor av bra pepping, speciellt denna veckan då depp-hormonerna kom på ovälkommet besök & det känts allmänt pissigt, rent ut sagt.

Start September, Pirr & Koko ? tack för välkomnandet ? vad snälla ni är!

Pirr, enligt en länk jag fick av Muggles ska jag vara i vecka elva nu, men när jag var & gjorde snabb-UL & blodprov inför KUB i onsdags så sa BM 9+4 då. Hänger inte riktigt med i de där svängarna ännu.

Start Sept ? vad kul att Lappis, Rosenhaga & jag kan ge dig lite livsnjutarinspiration i vår tråd! Mat, vin & resor ? älskar att planera & läsa om såväl resor som mat & vin!

En kompis som fick barn i höstas berättade förresten att de planerar en längre resa till Thailand nästa vinter, men att FLERA i hennes omgivning ifrågasatt henne & undrat varför, deras pojke är ju ändå för liten för att komma ihåg detta. Hallå eller, är det bara för bebisens skull som man planerar resor så fort man fått barn eller???

• Piggelin1

En annan sak, som jag bara måste nämna, när jag ändå är i farten. Hur taktlösa kan egentligen vilt främmande människor vara?! Jag bara baxnade igår när vi var på 40-årsfest (mannens kompis). Jag kände inte så jättemånga, så det funkade bra vid middagen att sippa lite på vinet & sen hålla mig till cider & vatten utan några direkta frågor. So far so good! Sen precis när vi ska åka hem & vi säger hejdå till folk, bla till födelsedagsbarnets drygt 50-åriga syster (som jag aldrig ngnsin träffat förut), så började hon prata (högt & ljudligt, mitt bland folket) ngt i stil med att jag har ju sett att du har druckit vatten hela kvällen, så jag har ju förstått vad som är på gång & hoppas att det ska gå bra osv. INGEN på festen vet ngt (utom en, mannens närmaste kompis ? han fick veta i veckan) & så är det en kärring som bara gapar ut detta inför en hel hög med folk. Blev riktigt förbannad & bara sa ngt om att detta vill jag INTE prata om & gick rätt & slätt därifrån med orden ?och VI GÅR NU!!! Blev faktist riktigt chockad över plumpheten ? är man allmän egendom som folk kan kommentera bara för att man råkar vara gravid eller? Jag kanske överreagerar, men fasen vad irriterad jag blev just då (& för all del även nu när jag skriver om det?)

Jaja, nu ska jag hoppa tillbaka till vår restråd!

• Izzie

Nämen vilken skrutt-apa, Piggelin! Typiskt när man försökt hålla uppe skenet, så kommer någon annan och förstör. Verkligen taktlöst gjort av henne. :(

Härligt iallafall att det har gått så bra för er! Om du är i v 10-11 har du ju kommit en bra bit på väg! Lycka till och välkommen i tråden!

Kram

• sweetstreet

Piggelin!

Först oh främst: Grattis!!!! :)
    Glömde totalt bort att gratta dig tidigare :?

Verkligen superkul att du plussade såpass snabbt och slapp all utredning oh oro.

Och självklart är du välkommen i tråden också! :)

Sedan detta med din "festupplevelse" igår, eller ska man kanske säga "skräckupplevelse" så kan jag inte mer än bli skitsur jag med!!! :[
    Sådant är såååååååå himla oartigt oh plumpt och, ja idiotiskt rent ut sagt!!!
    Oavsett vad man misstänker så tycker alltid jag att man kan behålla sina tankar och funderingar för sig själv. Det har jag även gjort när det varit nära kompisar som jag trott varit gravida. Jag tänker alltid att de berättar väl när de tycker det känns lägligt för dem.

Vad sa du till kärringen???

Själv tror jag att jag skulle drämt till med något rejält så att hon fattade att man inte frågar om sådant.
    Typ "nej tyvärr är jag inte gravid för jag fick ett missfall för 2 veckor sedan, vilket var väldigt jobbigt. Och inte nnog med det, utan jag har efter det råkat ut för en allvarlig infektion som gör att jag äter antibiotika just nu och därför inte kan dricka alkohol." eller något sådant. DÅ hade hon kasnke tänkt efter före nästa gång hon funderar på att basunera ut sådana frågor/påståenden.

:[ :[ :[ :[ :[

Jag blir så arg att jag sitter här och hetsar upp mig rejält!!!Hur kan männsikor vara så urbota korkade!?!?!?!?!????

*knattrar hårt på tangenterna*

• sweetstreet

På tal om resa med barn så ska några av mina allra närmaste vänner resa till Thailand nu om en månad.
    Med sig på resan har de sin då 4-åriga son samt en liten nying på ca 3 månader.

Kan även tillägga att den äldsta sonen har Downs så han kräver lite mer "tillsyn" än en "normal" 4-åring, men är ändå rätt självgående.

Tycker det är helt otroligt att de faktiskt tänker åka. Det är ju en rätt lång flygresa trots allt.
    Och framförallt för att de inte enbart skja tillbringa en eller två veckor i Thailand på någon turistort, utan de ska ut i "ingenstans" till någon liten by. De ska nämligen dit för att närvara på ett bröllop. Jättekul, men jag förstår ändå "packångesten". De tänker ta med blöjor, mediciner och välling samt vätskeersättning till barnen eftersom de ju inte har någon aning om ifall detta kommer finnas i den illa byn (troligtvis finns det inte...). Så nu har de lite funderingar på hur de ska lyckas få med sig allt. För de vill även ha med sig vagn samt bilbarnstol också...
    Puh!!!

Men de verkar glada och positiva, så jag gissar att det mesta hänger på vilja och motivation. :)

Svar på tråden När märker man av det?