God förmiddag!
Vad spännande det är här nu! Med Lapinette! Och med Koko där det verkligen börjar hända saker. Jag förstår att det känns tungt när alla runt dig blir gravida. Själv ligger jag långt efter mina vänner som i stort sett alla har barn. De flesta har redan två, en har fyra. Men försökt se det positivt: alla har erfarenheter att dela med sig av till dig sen och så har de säkert en massa saker att låna ut! Jag träffade en 2-barnsmamma häromdagen som jag frågade om hon hade erfarenhet av bärsjalar. Då visade det sig att hon hade två stycken som hon gladeligen lånade ut och den ena var inte ens använd. Där sparade vi 500 kr och hon var jätteglad att de skulle komma till användning. Perfekt! Så har jag en kompis som var först att skaffa av alla sina vänner och hon tyckte det var SÅÅÅ trist att inte ha nån att dela det med och kände sig alltid så jobbig jämfört med alla andra eftersom hon alltid hade barnet med sig som levde runt i en miljö som inte riktigt var så barnvänlig eftersom ingen annan hade barn. Men när det är dags för er (snart tror jag!) kommer ju era vänner ha barnsäkra hem och bjuda på stillsamma middagar klockan 16 istället för röjig fest klockan 21, vilket kommer passa bättre för er. Vet inte om du förstår riktigt hur jag menar... Kram!
En helt OT fråga förresten! Jag håller ju på och pysslar för fullt här hemma och har bla. köpt några askar på Panduro som ska kläs med papper för att ha hårspännen i etc. i badrummet. Jag vill därför ha blankt, helvitt presentpapper (el. motsv.). Köpte på Åhlens men det visade sig inte vara blankt utan mer som vanligt papper och det blev varken särskilt fint eller praktiskt. NÅGON som vet var jag kan hitta det? Jag har kollat alla bokhandlar, Åhlens, Panduro, Gallerix, Lagerhaus...