• nu är jag fruL

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Japp ni gissar rätt här är tråden där vi jagar vi aladåber, ägg, simmare och pluss

Här fortsätter vi. Vi kom upp i över 12000 inlägg om hur man märker av när man blivit gravid. Och hur man blir gravid. Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av det?
  • Bröllopstokiig

Hej tjejer!

Hjälp vad nervöst för dig KOKO, det pirrar i hela mig! Men jag tror på min tvillingteori så det så!

Frullan! Jag skulle inte kunna beskriva det bättre själv. Nu växer även jag så det knakar och maken pratar med bebisen. (som förövrigt lever loppan i magen)

Välkommen tillbaka September, kul att ni har haft det fint!

Mindre: När var det BIM för dig gumman? Nästa vecka va? Inga känningar som kryper sig på?

Lappis: Denna gången är det din tur, om tant fan kommer vet jag inte vad jag ska ta mig till, kommer antagligen börja storgråta, det är inte rättvist i så fall!

• Frejis

Koko - vill bara säga att jag verkligen hoppas att det kommer att gå bra. Konstigt nog kändes nästan viktigare att få veta att du har "producerat" ägg än att er första ivf lyckas. Hm, du har nog förmedlat någonting om det tidigare, tror jag ;) Du får hålla oss informerade.

Själv så har jag gjort en riktig och depressiv djupdykning när det gäller barn och graviditet. Fick veta i onsdags att ännu en tjejkompis väntar barn. Kul för henne, men själv blir jag bara ledsen att det inte funkar för oss :( känner mig dessutom son en dålig människa som inte kan glädjas över andras lycka. Och så säger folk i all välmening "det vore kul att du också blev gravid snart, då kunde vi typ vara gravida tillsammans" och jag känner bara... tja, din unge kommer att vara fem år gammal när jag kommer i närheten av ett barn. Typ...

Det är inte meningen att dra ner stämningen i tråden, men ni vet iaf hur jag känner mig :( Det känns att jag inte har så mycket att tillföra här heller.

• Victory

Izzie: Ja, man har ju olika behov av att berätta och det måste man ju respektera. Han kanske behöver berätta för en kompis för att få ventilera sig, jag har ju er! Så det får jag nog acceptera, har inte riktigt tänkt på det på det sättet!

• Victory

Åh, Frejis! Jag förstår sååå din känsla! Faktiskt lite okänsligt av ens vänner att säga sådär: "vore kul om ni också..." Usch, det smärtar ju bara ännu mer! Nä, fy, en jättestor kram till dig! (Skönt att det inte bara är jag som sprider deppighet omkring mig! )

• _koko_

Frejis - samma hände mig igår! Jag har gråtit lite över det idag också men nu känns det bättre. Känner mig som en spänd fiolsträng som kan brista för minsta lilla just nu... Inte så konstigt kanske.

• Frejis

Victory - jättekram till dig med! :) Ska vi gå och gömma oss under deppmanteln tillsammans? Det finns ju lite olika spritkranar där och en skön matta med kuddar som man kan ligga på...

• Page

Frejis, du har mängder att tillföra i tråden, oavsett vilken sinnesstämning du än befinner dig i! Tillåt dig själv att vara deppig, och det är inte lätt att vara glad åt andras plus när det inte fungerar så bra för en själv. Inte ha dåligt samvete för det!

• Vänner-fan

God förmiddag!

Vad spännande det är här nu! Med Lapinette! Och med Koko där det verkligen börjar hända saker. Jag förstår att det känns tungt när alla runt dig blir gravida. Själv ligger jag långt efter mina vänner som i stort sett alla har barn. De flesta har redan två, en har fyra. Men försökt se det positivt: alla har erfarenheter att dela med sig av till dig sen och så har de säkert en massa saker att låna ut! Jag träffade en 2-barnsmamma häromdagen som jag frågade om hon hade erfarenhet av bärsjalar. Då visade det sig att hon hade två stycken som hon gladeligen lånade ut och den ena var inte ens använd. Där sparade vi 500 kr och hon var jätteglad att de skulle komma till användning. Perfekt! Så har jag en kompis som var först att skaffa av alla sina vänner och hon tyckte det var SÅÅÅ trist att inte ha nån att dela det med och kände sig alltid så jobbig jämfört med alla andra eftersom hon alltid hade barnet med sig som levde runt i en miljö som inte riktigt var så barnvänlig eftersom ingen annan hade barn. Men när det är dags för er (snart tror jag!) kommer ju era vänner ha barnsäkra hem och bjuda på stillsamma middagar klockan 16 istället för röjig fest klockan 21, vilket kommer passa bättre för er. Vet inte om du förstår riktigt hur jag menar... Kram!

En helt OT fråga förresten! Jag håller ju på och pysslar för fullt här hemma och har bla. köpt några askar på Panduro som ska kläs med papper för att ha hårspännen i etc. i badrummet. Jag vill därför ha blankt, helvitt presentpapper (el. motsv.). Köpte på Åhlens men det visade sig inte vara blankt utan mer som vanligt papper och det blev varken särskilt fint eller praktiskt. NÅGON som vet var jag kan hitta det? Jag har kollat alla bokhandlar, Åhlens, Panduro, Gallerix, Lagerhaus...

• Frejis

Det här med att gråta fixar inte jag, blir sarkastisk i stället. Sedan får maken ta hand om hysterin när den kommer.

• Page

Jag tillför några vackra blommor och jordgubbar till deppmanteln.

Svar på tråden När märker man av det?