• nu är jag fruL

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Japp ni gissar rätt här är tråden där vi jagar vi aladåber, ägg, simmare och pluss

Här fortsätter vi. Vi kom upp i över 12000 inlägg om hur man märker av när man blivit gravid. Och hur man blir gravid. Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av det?
  • Moppy

Cicci: videokamera ! till bebben!

• Vänner-fan

Tack igen Page! Nu har jag fått lite vidgade vyer!

Cicci:

JA! Helikopterlektion! Det gav jag min make när han fyllde 30 och det var oerhört uppskattat! Jag brukar också gilla att ge bort resor. Året innan bokade jag flyg, hotell och musikalbiljetter till London. Han fick bara veta ungefärlig temperatur dit vi skulle och så körde jag till flygplatsen med honom i ögonbindel (Detta pga att det inte flygs till så många destinationer från den flygplatsen och jag ville inte att han skulle fatta för snabbt). Också väldigt uppskattat. (Av mig ockå!)

• _koko_

Snubblade förresten över en tråd på FL (förlåt!) där flera stycken plötsligt blivit på smällen efter att ha ätit en grapefrukt om dagen från mens till äl. :D

• Moppy

Förresten, har ni några rekommendationer på goda alkoholfria viner (rött och vitt). Som ser ut som riktiga viner (ska luras imorgon på tjejmiddag) och som smakar ok?

• Page

Synd att grapefrukt smakar så jäkla illa! Behöver ha minst en dl socker för att få i mig en halva. Fast, jag kan tänka mig prova i alla fall.

• Vänner-fan

Det där med grapefrukt sa min läkar-vänninna till mig när jag INTE ville bli gravid och åt p-piller. För jag brukar äta det på helgen och det skulle tydligen sänka säkerheten på p-pillren. Jag tycker grapefrukt (särskilt blod-grape) är jättegott! Äter det nästan varje morgon nu när jag har mer tid.

• Vänner-fan

Moppy,
    har bara druckit viner som inte varit så goda. Det finns ett vitt på Systemet som väl är ok som de brukar erbjuda på restuarang om de nu kan erbjuda nåt alkoholfritt alls. Hetter Sutter... nånting.

• pirr!

Mellan hopp och förtvivlan!!! Jag blir så trött på denna fixering varje månad kring BIM... suck Det tar så mycket energi. Ena stunden räknar jag kallt med att få göra er sällskap under deppmanteln med kranen i munnen och andra ögonblick tror jag att jag kansek är gravid och kollar beräknat förlossningsdatum.. Hur har kvinnor överlevt detta känslospel???

Jag har ju BIM idag eller igår eller imorgon..

Ingen tant hos Lappis än va? Håller tummarna.

Cicci- Gillar han sport? Du kan ju alltid köpa årskort på favoritlagets hemmamatcher eller något sådant. Skulle uppskattas av min make i alla fall...

• Frejis

Att äta grapefruit är nästan bättre än att försöka slappna av och låta bli att stressa för att man inte blir gravid. Det är ju ett annat "populärt" förslag!

Nu ska jag äta lunch och låta bli att dricka vin - har ett möte på eftermiddag och kan knappast komma dit när jag är full. Eller låta bli att komma.

Mindre - vi ses i kväll! Jättekul, ser framemot det!

Trevlig fredag till alla!

Jag försöker komma till brunchen på söndag! (maken sparkar ut mig om jag deppar för mycket... :) så att jag iaf hamnar på Mornington till slut)

Svar på tråden När märker man av det?