• nu är jag fruL

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Japp ni gissar rätt här är tråden där vi jagar vi aladåber, ägg, simmare och pluss

Här fortsätter vi. Vi kom upp i över 12000 inlägg om hur man märker av när man blivit gravid. Och hur man blir gravid. Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av det?
  • BrudSommar2006

Usch ja, är fortfarande deppig, vi har letat hus i typ ett år, varit med i ett par budgivningar och så vinner vi äntligen en budgivning för första gången. Vi fortsätter väl leta antar jag, har skrivit ut visningarna för imorgon men det känns lite tungt just nu faktiskt. Vi ville verkligen ha det här huset.

Lapinette, himlans bra att ni snart får provsvar när det inte fungerade den här gången heller!

Victory, det låter som att det kommer att bli fint hemma när ni blir klara. Tror du att ni lyckas prata igenom situationen och få till det nästa ÄL?

Page, vi vet ju inte ens vem köparen är men nu släpper vi det där känns det som, det var inte menat att bli oss, även om det känns surt när vi letat så länge och äntligen blivit förtjusta i ett hus.

Jaja, det var kanske lika bra, timingen är usel med bebis och semester på gång, nu kan vi slappna av på den fronten i alla fall.

• Liten med Mindre

Attans vad surt Brudsommar och Lapinette. Inget hus plus eländig tant. :(

Då hjälpte det inte att jag inatt drömde om att vi hittade en gigantisk kanin i mina föräldrars trädgård. Och att kaninen hade de mest pyttiga kaninungar som finns.

Har någon någonsin sett en kanin i cockerspaniel storlek? :?

Och inget blev det av oxfilémyset heller. Stackars maken blev kvar på jobbet till 21.40, men trodde hela tiden att han var nästan klar, så jag väntade med middagen. Vid nio fick jag ett totalt psykbryt och tyckte världen var eländig mot mig. Riktiga "lille-skutt" tårar blev det. så frustrerande när det kändes som att "alla" våra fredagsmys blir sabbade av jobbet, och inget kan vi göra åt det. Det är ju inte sant, men det kändes så då.

Jag är nog inte riktigt normal jag heller. Psyktråden för äggsjuka hönor???

Förhoppningsvis får vi till myset idag istället.

• BrudSommar2006

Jag har just fått veta att jag har namnsdag idag! Då måste man väl få äta läskigt smarrig bakelse åtminstone? Annars ska vi fortsätta vår jakt på byrå idag så vi slipper ha pyttiga bebiskläder utspridda överallt. Sedan är det visst vår tur att åka och hälsa på farmor också och sedan har väl det mesta av dagen gått gissar jag.

• BrudSommar2006

Trist att fredagsmyset försvann Mindre, hoppas på bättre tur ikväll då. Vi åt glass och jordgubbar igår, mums. De sista jordgubbarna tog jag till frukost i morse. Hade tur faktiskt, annars är det ju ofta de smakar trä och trist den här årstiden.

• pirr!

TRist att fredagsmyset uteblev.. Men den som väntar på något gott..!

Usch, hamnade på FL en stund under rubriken svårt att få barn.. Blev helt nervös av alla olika problem folk har! Tror man blir sjuk av att läsa om allr som kan göra att man inte blir gravid! Apotekets glidmedel skall tydligen vara spermiedödande och ÄL-tester visar falskt positivt utslag.. usch!!

• pirr!

Grattis Anneli eller annika!
    Lycka till med byråletandet och farmorbesöket!

• Lapinette

Pirr - håller tummarna för dig!!! Här är det ingen som helst tvekan. Var tvungen att gå upp imorse och ta mina starka piller mot menssmärtor och sen gå och lägga mig dubbelvikt. Nu mår jag bättre, när jag är lite drogad.

Mindre - hoppas ni får en mysig dag idag. Nu när mensen kommit så ska vi säga nej till alkohol i 2 veckor men kan ändå inte låta bli och fundera på champagne ikväll. Om vi startar idag eller imorgon spelar det någon roll?

Vad fint solen skiner ute! Vågar dock inte öppna balkongdörren för det ska ju bara bli typ 8 grader idag men det är vacker att titta på inifrån.

Grattis på namsndagen Annelie!

Victory - vi har gjort våra väggar "ordentligt" dvs tagit bort alla lager med tapeter som varit under. Min make förstod inte alls konceptet med att tapetsera på och när man väl har börjat slita så är det ju bara att fortsätta. Till vardagsrummet som är på 25 kvm vill han hyra en sån där ångmaskin. Vi får se...ska först sänka taket och lägga in spots innan vi gör dem väggarna...och snickare verkar inte växa på träd.

• pirr!

Aj då! Så pass. Hde fortfarande kvar en gnutta hopp att det inte var hon på riktigt! Du verkar dock ta det med ro- heja dej! Föreslår att alkoholstoppet börjar EFTER helgen

Vet inte hur jag skall få tiden att gå tills tanten kommer eller (hoppas hoppas hoppas) inte kommer!
    Några tips?

• Izzie

Nämen ve och helvete!
    Fasen, Lappis, jag trodde verkligen tantjäveln skulle hålla sig borta från dig den här gången. :(

Åh Brudsommar, vad trist med huset. Vilka skrutt-säljare. Enda positiva är ju som sagt att ni slipper flytt mitt under "bebis-leveransen". Det finns säkert ett hus som bara väntar på att bli ert därute. Håller tummarna!

Pirr - Håller hoppet uppe när det gäller dig nu då! Har ni fått till några bra försök eller hur känns chanserna den här månaden? Och du, passa dig för familjeliv. Den sajten kan skrämma skiten ur den tuffaste. ;)

• Izzie

Mindre - vad trist med fredagsmyset! var det inte du som missade din utekväll förra helgen? Har du något riktigt härligt lördagsmys på g då för att kompensera? Hoppas du får en bra dag och en rolig kväll iallafall! Kram!

Svar på tråden När märker man av det?