• nu är jag fruL

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Japp ni gissar rätt här är tråden där vi jagar vi aladåber, ägg, simmare och pluss

Här fortsätter vi. Vi kom upp i över 12000 inlägg om hur man märker av när man blivit gravid. Och hur man blir gravid. Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av det?
  • Lapinette

Tack Izzie, behöver verkligen kramar idag. Har precis gråtit mot mannens axel. Han är så mycket starkare och positivare än mig och ser inga problem förräns det är realiserade. Själv går jag händelserna i förväg och har redan konstaterat att vi inte "passar ihop" dvs men kommer inte att hitta några fel men det funkar helt enkelt inte.

Jag ska till min gyn och höra vad blodtesterna har gett den 3 maj och sen ska vi båda till Sophiahemmet och höra om makens simmare den 10 maj. Så nu drar utredningen igång.

• Izzie

Skönt att ha en axel att gråta mot! Men du, du får inte deppa ihop alldeles! Du har ju satt igång hela karusellen med att faktiskt ta reda på varför det ännu inte hänt något.

Jag har ovanligt många i min närhet som haft stora problem att bli gravida. De flesta har försökt mellan 3-6 år. ALLA är gravida eller har barn idag. Det är alla möjliga olika anledningar till att det inte har funkat för de olika paren, men alla har i slutändan lyckats! För det paret i min närhet som de eg inte hittade några "fel" på, har två lyckade ivf-försök resulterat i en liten söt dotter på 1,5 år och en bebis i magen som ska födas i juli. Tappa inte hoppet vännen! Det kommer förr eller senare.

• Izzie

Utvecklingen inom detta området har ändå varit fantastisk under de senaste åren. Det finns massor av hjälp att få!

• Liten med Mindre

Stora kramar Lapinette. Usch så trist det känns när kroppen spökat så, och sen inte "levererar" enligt spirande förväntningar. :(

Ta lite extra champagne ikväll (när värktabletterna börjar klinga av), och kom och fyll på med vin till brunchen imorgon.

Själv har jag ägnat dagen åt att lägga ut min brudklänning på blocket. Får se om det händer mer än på BT. Ska lägga ut några gamla balklänningar också. skulle vara skönt att bli av med.

Men kläder kanske inte är lika stor omsättning på som möbler? :?

Tänkte shoppa nya cykelskor, och hälsa på vänner med världens gulligast ungar. Kanske skulle be dem producera några åt oss med? ;)

• pirr!

Ja, tappa inte modet Lappis! Allt är ju i rullning nu i alla fall. Vet dock hur svårt det är att försöka vara positiv. Vi har precis samma roller som ni - jag är redan inne på avslagen på adoptionsansökan vi kommer få om fyra år..

Maken springer och springer och springer.. både tävlingar och för sitt eget höga nöjes skull..

• start september

Nej Lapinette! Dumma, dumma tanten. Gråt ut och låt sen lite champagne förgylla kvällen. Stoppet får börja först efter helgen. Stor kram till dig!

Håller tummarna för dig Pirr!

Brudsommar - jättetrist med budgivningen. Man blir så arg på sånt, men det visst inte helt ovanligt vad jag har hört. Bättre lycka nästa gång!

Nu har jag äntligen läst igen alla sidor jag missade när jag var borta.

Sweet! Det var många känslor som kom när jag läste om beskedet du fått. Det klart att det är åt h-e att du behöver opereras, men att veta varför det inte har blivit nåt kanske kan vara ganska skönt? Du behöver verkligten semester och landa lite efter det här - visst är det bara ett par veckor till nu åker? Stor kram till dig! Och sen börjar vi försöka samtidigt sen i sommar! Då j-klar!

Själv har jag varit sänkt och inte inne här på några dagar på grund av öroninflammation. Låter lite fånigt, men jag blev knallsjuk så fort vi landade. Nu har jag fått penicillin men än så länge har det inte bitit nåt vidare. Så det blev att hålla sig inne och inte pilla i trädgården som jag tänkt mig. Blä!

För första gången på länge har jag idag varit glad åt att tanten kommit! Tjoho! Det betyder att kroppen funkar åtminstone lite grann efter X:et. Nu blir det spännande att se om cykeln är lika lång som vanligt till nästa gång. Först i juni/juli lär vi börja försöka igen (3 månader efter att jag till slut testade negativt).

Gårdagens nummer av tidningen Fokus hade temat barnlöshet, med en hel del info om IVF och annat. Det var några intervjuer med par som var mitt uppe i olika försök också. Faktiskt jättebra!

• Victory

Lappis: Jag var först inne på att tapetsera över de gamla tapeterna men mannen tyckte det "kändes bättre" att få riva bort och böjra om från början. Jag tror att han ångrar sig nu, de var inte så lätta att få bort som vi trodde! Men med lite hårt jobb tror jag det blir bra och då kan vi känna oss nöjda sen med att vi gjorde det ordentligt!

Izzie: Jag längtar också jättemycket efter att få bjuda hem vännerna på grillparty i sommar! Jag hoppas att vi hinner klart med renoveringen och att jag lyckas med inredningen av altanen innan sommaren helt är till ända.

Jag tror också att jag har hittat en tapet som jag vill ha!

• Piggelin1

Men VAD FASEN, Lapinette ? det var faktist helt klart din tur denna gången!!!!

Jag överger vår res- vin- & mattråd tillfälligt & bara måste skriva lite här istället! Sympatiserar så himla mkt med dig ? säkert lite för att vi är jämngamla, men också för att du verkar så genomsympatisk & du om ngn förtjänar ett plus!! Trodde helt säkert att det skulle gå vägen denna gången, när jag smygläste innan i veckan!! Skickar en kram & korka genast upp en flaska Pol Roger ikväll, visst var det bubbel-favoriten?!

Till er andra, så är jag ?Muggles smygläsande kompis?. Hon lurade hit mig i höstas, när hon började med bebisverkstaden & pratade om ett skönt gäng tjejer som hon tjötade med.
    Sen har jag följt er av & till & bara tycker ni är så otroligt störtsköna personer. Det är verkligen beroendeframkallande att följa er & läsa om allt mellan himmel & jord ? nojor, besvikelser, bekymmer, lyckliga saker eller bara en massa kul babbel!
    Möjligen ngt negativt: fasen vad mkt ni skriver ? det är ju helt hopplöst att hinna med! ?och ännu mindre chans att hinna ge sig in & skriva ngt?

Har funderat av & till att ge mig in i tråden, men i höstas hade vi inte påbörjat verkstaden ännu ? utan jag mer läste & lärde en massa inför att vi så småningom skulle börja! Samla goda råd på hög liksom
    Så då kände jag mig inte riktigt som att jag kunde vara en ?fullvärdig medlem? av ert gäng Sen när vi väl började för några månader sen, så tänkte jag att jag skulle ge mig in här så småningom, eftersom jag visste från början att vi med stor sannolikhet skulle få jobba på det ett bra tag, dels pga min ålder (fyllde 37 i januari), dels för att jag miste min ena äggstock (den hade utvecklats till en stor cysta) i samband med en operation för 1½ år sen. Har oroat mig extremt mkt pga detta, långt innan vi ens började försöka. Mannen är dessutom en bit över 40, inte direkt ngn extrem ungdom han heller? Tappade till & med massor av hår på kuppen (jag alltså ) ? inget jag önskar min värsta fiende ens.
    Hur som helst så drog vi igång för några månader sen, och jag/vi måste haft en helt osannolik tur, för när jag passerat typ tre veckor efter andra vändan, så började till & med undertecknad misstänka att ngt kanske var på gång, så jag pallrade mig iväg till apoteket & köpa ett test ?och insåg att det faktist var ett plus på stickan.
    Jag berättade nyheten samma dag för Muggles genom att lämna tillbaka ägglossningstesten som jag fått ärva av henne ? jag hann aldrig börja använda dem. Hihi, kul att se minen, Muggles

Så jag platsar nog ändå inte riktigt inte i ert gäng, eftersom jag bara hoppar in så här plötsligt. Men hoppas att ni inte tycker att jag bara är en sån där som hoppar in & vill berätta att jag har plussat Ville mer berätta en liten solskenshistoria att det kan funka trots att oddsen från början inte var speciellt lysande alls.

Men jädrar vad jag saknar vin! De första två veckorna var helt hopplösa! Skitirriterad? Mat & vin hör ju ihop!!! Smakade ett vitt alkoholfritt vin? blev definitivt första & sista gången? Urrk! Men nu har jag kryssmärkt en del av flaskorna i vårt förråd, dvs vin som mannen INTE får röra de närmaste sju månaderna?

Summa summarum ? jag ville bara hoppa in & skriva lite & ännu en gång säga att jag tycker ni är ett grymt skönt gäng!

Lapinette, hoppas verkligen att jag inte strött salt i dina sår nu ? ville mest bara hoppa in & skicka ett helt gäng sympatikramar!! Drick ett gäng glas med riktigt bra vin/ bubbel! Dränk tanten ordentligt!

• Victory

Brudsommar: Ja, jag tror jag har lagt upp taktiken inför nästa äl! (jag säger JAG för nu skiter jag i vad maken tycker ). Först kör vi på så ofta vi orkar och ser om det går. Går det inte så provar vi att heminseminera. Jag har varit lite emot det, är ju inte lika mysigt som det vanliga sättet. Men bättre att få in dom på nåt sätt än inget alls! SÅ nu jäklar ska det lyckas! Känner mig så hoppfull! (men det får jag väl äta upp sen när jag ligger där och lipar när mensen kommer...)

• Lapinette

Hej Piggelin och grattis. Tänk att det gick så snabbt för er trots alla dåliga odds!

Faktum är att för mig är det ok om det tar 1,5 år att bli gravida bara jag visste att vi kan/ska bli det...det är den där oron att vi kanske inte kan som gör det så svårt. Jag är ju som sagt var inte pur ung. Fyller 37 om en månad och tiden rinner iväg. Sa till mamma i förra veckan att har vi inte fått till det innan jag fyller 40 så lägger jag ned verksamheten. Nånstans måste man väl ändå inse att det kanske inte blir något.

Och vilket minne du har, visst är det Pol Roger som ligger på kylning. Ikväll blir det champagne för att fira...ja, vad? Att vi har varandra och sommaren snart är här kanske är något att fira eller att vi snart startar med vår utredning? Alla små skäl till att fira och dricka champagne är bra.

Svar på tråden När märker man av det?